Program 10.06.2015 tarihinde açılmış olup 2015-2016 Akademik yılı Güz yarıyılında öğrenci almaya başlamıştır.
Tezli Yüksek Lisans
Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.
En az yedi ders, bir seminer dersi, ve tez çalışması olmak üzere en az 21 Ulusal Kredi, 120 AKTS Kredisi.
Programın amacı Sınıf Öğretmenliği dalında eğitim, öğretim ve üst düzey araştırma yapabilecek bilgi, beceri, tutum ve deneyime sahip, eleştirel düşünebilen, özgüveni yüksek ve alanıyla ilgili yenilikleri ulusal ve uluslararası ölçekte takip edebilecek yeterliliklere sahip uzman bireyler yetiştirmektir.
Mezunlarımız, devlet ya da özel eğitim kurumlarında sınıf öğretmeni unvanı ile çalışabilmektedir. Ayrıca üniversitelerin ilgili bölümlerinde akademik personel olarak da istihdam edilebilmektedirler.
Yüksek Lisans Programını başarı ile tamamlayanlar, diğer üniversitelere bağlı Eğitim Bilimleri Enstitülerindeki Sınıf Öğretmenliği Doktora Programlarına veya yakın programların öngörülen koşulları sağlamaları halinde Doktora programlarında öğrenimlerine devam edebilirler.
Ayrıntılı bilgi içinOrduÜniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim Yönetmeliğine bakınız
En az 21 ulusal krediden az olmamak koşuluyla en az 7 ders ve seminer dersi alan ve başarı ile tamamlayan; tez savunma sınavında başarılı olan öğrencilere yüksek lisans diploması verilir.
0
Ordu Üniversitesi Cumhuriyet Yerleşkesi Eğitim Fakültesi Altınordu/ORDU Telefon: 0 (452) 226 52 50 Dahili: 5500
Kablosuz Internet erişimi Çalışma odası Derslik
1 | Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili kavramları uygulama ortamlarına transfer eder, yerinde ve etkili bir şekilde kullanır, aralarındaki ilişkileri açıklar. |
2 | . Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili temel kaynakları, süreli yayınları, ulusal ve uluslararası örgütlerin eğitim raporlarını izler; yorumlar ve kullanır |
3 | . Okul ve sınıf süreçlerinde karşılaştığı problem durumlarını bilimsel araştırma konusu yapar, tanımlar, uygun araştırma yöntem ve tekniği ile veri toplar, analiz eder, yorumlar, çözüm önerileri geliştirir |
4 | İlkokulun içinde bulunduğu farklı sosyo-kültürel çevrelerde kabul görür; kültürün, sosyal yaşamın ve çevre bilincinin gelişmesi amacıyla çevreye yönelik toplumsal sorumluluk projeleri ve etkinlikler planlar ve uygular |
5 | Bilimsel ve mesleki etik değerlerine ve bilincine sahip olur. |
6 | İlkokul ders programlarının alan bilgilerine, kazanımlarına, bu kazanımlara ilişkin içeriklere; bu alan bilgileri ile kazanımlara ve içeriğe en uygun öğretim yöntem ve tekniklerine; ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. |
7 | Bilim ve teknoloji okuryazarı olarak bilimsel bilgiye ulaşma, yeni çalışmaları izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. |
8 | İlkokul öğrencilerinin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, hazır bulunuşluklarını, çevre olanaklarını ve ders programlarını dikkate alarak öğretme-öğrenme sürecini planlar; eğitim ortamlarını düzenler; eğitim teknolojilerini etkili kullanır; uygun materyaller geliştirir; öğrenme-öğretme strateji, yöntem ve tekniklerini kuramsal temellerine uygun bir şekilde kullanır ve çoklu değerlendirme araçları kullanarak öğrenci kazanımlarını değerlendirir. |
9 | Toplumun ya da okulun sürekli iyileştirilmesi amacıyla kalite yönetimi süreçlerinde yer alır, liderlik eder ya da takım üyesi olarak sorumluluklarını etkin bir şekilde yerine getirir. |
10 | Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. En az bir yabancı dili alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bilir. |
11 | Yaşam boyu öğrenme davranışı ve anlayışı kazanır. |
12 | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek Millî Eğitim Bakanlığının düzenlediği hizmet içi eğitim etkinliklerine ek olarak ulusal ve uluslararası düzeyde meslek örgütleri, üniversiteler ve diğer okulların da programlarına ve etkinliklerine katılarak mesleki gelişiminin sürekliliğini sağlar. |
1. Dönem | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
SÖB6000B | Türkçe | EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
SÖB6000T | Türkçe | TEZ DANIŞMANLIĞI | Zorunlu | - | 1 | - | 30 | |
SÖB6000U | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ | Zorunlu | 8 | - | - | 30 | |
SÖB6003 | Türkçe | İLKOKULDA MATEMATİK EĞİTİMİ | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
SÖB6005 | Türkçe | İLKOKUMA YAZMA VE TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE GÜNCEL YAKLAŞIMLAR | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
SÖB6007 | Türkçe | İLKOKULDA SANAT VE ESTETİK EĞİTİMİ | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
SÖB6008 | Türkçe | PROGRAM GELİŞTİRME VE DEĞERLENDİRME | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
SÖB6009 | Türkçe | EĞİTİM BİLİMİNİN TARİHSEL GELİŞİMİ | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
SÖB6011 | Türkçe | İLKOKULDA HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİ | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
SÖB6013 | Türkçe | İLKOKULDA FEN EĞİTİMİ | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
SÖB6015 | Türkçe | İLKOKULDA ÖĞRETİMİN TASARIMI VE YENİ YAKLAŞIMLAR | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
SÖB6017 | Türkçe | ÖĞRENMENİN ÖZDENETİMİ:ÜSTBİLİŞ | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
SÖB6021 | Türkçe | NİTEL VERİ ANALİZİ | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
SÖB6023 | Türkçe | ÖĞRETMEN EĞİTİMİ PROGRAMLARI | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
SÖB6025 | Türkçe | İLKOKUL FEN KONULARINDAKİ KAVRAM YANILGILARI VE ÇÖZÜM YOLLARI | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
Toplam | 47 | 1 | 0 | 125 | ||||
2. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
SÖB6000S | Türkçe | SEMİNER | Zorunlu | - | - | - | 25 | |
SÖB6002 | Türkçe | EĞİTİM ARAŞTIRMALARINDA İSTATİSTİK UYGULAMALARI | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
SÖB6004 | Türkçe | ÖĞRENME PSİKOLOJİSİ | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
SÖB6006 | Türkçe | EĞİTİMDE NİTEL ARAŞTIRMA YÖNTEM VE UYGULAMALARI | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
SÖB6010 | Türkçe | İLKOKUL MATEMATİK EĞİTİMİNDE GÜNCEL ARAŞTIRMALAR | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
SÖB6012 | Türkçe | İLKOKUMA YAZMA VE TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE GÜNCEL ARAŞTIRMALAR | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
SÖB6014 | Türkçe | İLKOKUL ÇAĞI ÇOCUKLARINDA ÖZEL ÖĞRENME GÜÇLÜKLERİ | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
SÖB6016 | Türkçe | İLKOKULDA FEN EĞİTİMİNDE GÜNCEL ARAŞTIRMALAR | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
SÖB6018 | Türkçe | HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
SÖB6020 | Türkçe | AKADEMİK YAZMA BECERİLERİ | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
SÖB6022 | Türkçe | ÇOCUK GELİŞİMİ ARAŞTIRMALARI | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
SÖB6024 | Türkçe | ÖĞRETİMDE YAKLAŞIMLAR VE UYGULAMALAR | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
SÖB6026 | Türkçe | KAPSAYICI EĞİTİM VE UYGULAMALARI | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
SÖB6028 | Türkçe | ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ VE ALAN UYGULAMALARI | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
SÖB6030 | Türkçe | ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUK AİLELERİ | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
Toplam | 42 | 0 | 0 | 95 |