GERİ DÖN

Yüksek Lisans Programları


SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ - TEMEL EĞİTİM - SINIF ÖĞRETMENLİĞİ - Tezli Yüksek Lisans


Program Tanımları

Program 10.06.2015 tarihinde açılmış olup 2015-2016 Akademik yılı Güz yarıyılında öğrenci almaya başlamıştır.

Tezli Yüksek Lisans

Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.

En az yedi ders, bir seminer dersi, ve tez çalışması olmak üzere en az 21 Ulusal Kredi, 120 AKTS Kredisi.

Programın amacı Sınıf Öğretmenliği dalında eğitim, öğretim ve üst düzey araştırma yapabilecek bilgi, beceri, tutum ve deneyime sahip, eleştirel düşünebilen, özgüveni yüksek ve alanıyla ilgili yenilikleri ulusal ve uluslararası ölçekte takip edebilecek yeterliliklere sahip uzman bireyler yetiştirmektir.

Mezunlarımız, devlet ya da özel eğitim kurumlarında sınıf öğretmeni unvanı ile çalışabilmektedir. Ayrıca üniversitelerin ilgili bölümlerinde akademik personel olarak da istihdam edilebilmektedirler.

Yüksek Lisans Programını başarı ile tamamlayanlar, diğer üniversitelere bağlı Eğitim Bilimleri Enstitülerindeki Sınıf Öğretmenliği Doktora Programlarına veya yakın programların öngörülen koşulları sağlamaları halinde Doktora programlarında öğrenimlerine devam edebilirler.

Ayrıntılı bilgi içinOrduÜniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim Yönetmeliğine bakınız

En az 21 ulusal krediden az olmamak koşuluyla en az 7 ders ve seminer dersi alan ve başarı ile tamamlayan; tez savunma sınavında başarılı olan öğrencilere yüksek lisans diploması verilir.

0

Ordu Üniversitesi Cumhuriyet Yerleşkesi Eğitim Fakültesi Altınordu/ORDU Telefon: 0 (452) 226 52 50 Dahili: 5500

Kablosuz Internet erişimi Çalışma odası Derslik


Program Çıktıları

1 Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili kavramları uygulama ortamlarına transfer eder, yerinde ve etkili bir şekilde kullanır, aralarındaki ilişkileri açıklar.
2 . Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili temel kaynakları, süreli yayınları, ulusal ve uluslararası örgütlerin eğitim raporlarını izler; yorumlar ve kullanır
3 . Okul ve sınıf süreçlerinde karşılaştığı problem durumlarını bilimsel araştırma konusu yapar, tanımlar, uygun araştırma yöntem ve tekniği ile veri toplar, analiz eder, yorumlar, çözüm önerileri geliştirir
4 İlkokulun içinde bulunduğu farklı sosyo-kültürel çevrelerde kabul görür; kültürün, sosyal yaşamın ve çevre bilincinin gelişmesi amacıyla çevreye yönelik toplumsal sorumluluk projeleri ve etkinlikler planlar ve uygular
5 Bilimsel ve mesleki etik değerlerine ve bilincine sahip olur.
6 İlkokul ders programlarının alan bilgilerine, kazanımlarına, bu kazanımlara ilişkin içeriklere; bu alan bilgileri ile kazanımlara ve içeriğe en uygun öğretim yöntem ve tekniklerine; ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
7 Bilim ve teknoloji okuryazarı olarak bilimsel bilgiye ulaşma, yeni çalışmaları izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
8 İlkokul öğrencilerinin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, hazır bulunuşluklarını, çevre olanaklarını ve ders programlarını dikkate alarak öğretme-öğrenme sürecini planlar; eğitim ortamlarını düzenler; eğitim teknolojilerini etkili kullanır; uygun materyaller geliştirir; öğrenme-öğretme strateji, yöntem ve tekniklerini kuramsal temellerine uygun bir şekilde kullanır ve çoklu değerlendirme araçları kullanarak öğrenci kazanımlarını değerlendirir.
9 Toplumun ya da okulun sürekli iyileştirilmesi amacıyla kalite yönetimi süreçlerinde yer alır, liderlik eder ya da takım üyesi olarak sorumluluklarını etkin bir şekilde yerine getirir.
10 Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. En az bir yabancı dili alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bilir.
11 Yaşam boyu öğrenme davranışı ve anlayışı kazanır.
12 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek Millî Eğitim Bakanlığının düzenlediği hizmet içi eğitim etkinliklerine ek olarak ulusal ve uluslararası düzeyde meslek örgütleri, üniversiteler ve diğer okulların da programlarına ve etkinliklerine katılarak mesleki gelişiminin sürekliliğini sağlar.

Program Çıktıları - Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi İlişkilendirme

TYYÇ
Program Çıktıları
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
BİLGİ
1
Program Çıktıları
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
Program Çıktıları
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
BECERİ
1
Program Çıktıları
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
Program Çıktıları
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
Program Çıktıları
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği )
1
Program Çıktıları
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
Program Çıktıları
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
Program Çıktıları
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( Öğrenme Yetkinliği )
1
Program Çıktıları
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( İletişim ve Sosyal Yetkinlik )
1
Program Çıktıları
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
Program Çıktıları
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
Program Çıktıları
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
4
Program Çıktıları
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( Alana Özgü Yetkinlik )
1
Program Çıktıları
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
Program Çıktıları
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
Program Çıktıları
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Müfredat

D : Ders U: Uygulama L: Laboratuvar
1. Dönem
Ders Kodu [DersinDili] Ders Adı Ders Türü [D] [U] [L] AKTS Rapor
SÖB6000B Türkçe EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ Zorunlu 3 - - 5
SÖB6000T Türkçe TEZ DANIŞMANLIĞI Zorunlu - 1 - 30
SÖB6000U Türkçe UZMANLIK ALAN DERSİ Zorunlu 8 - - 30
SÖB6003 Türkçe İLKOKULDA MATEMATİK EĞİTİMİ Zorunlu 3 - - 5
SÖB6005 Türkçe İLKOKUMA YAZMA VE TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE GÜNCEL YAKLAŞIMLAR Zorunlu 3 - - 5
SÖB6007 Türkçe İLKOKULDA SANAT VE ESTETİK EĞİTİMİ Zorunlu 3 - - 5
SÖB6008 Türkçe PROGRAM GELİŞTİRME VE DEĞERLENDİRME Zorunlu 3 - - 5
SÖB6009 Türkçe EĞİTİM BİLİMİNİN TARİHSEL GELİŞİMİ Zorunlu 3 - - 5
SÖB6011 Türkçe İLKOKULDA HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİ Zorunlu 3 - - 5
SÖB6013 Türkçe İLKOKULDA FEN EĞİTİMİ Zorunlu 3 - - 5
SÖB6015 Türkçe İLKOKULDA ÖĞRETİMİN TASARIMI VE YENİ YAKLAŞIMLAR Zorunlu 3 - - 5
SÖB6017 Türkçe ÖĞRENMENİN ÖZDENETİMİ:ÜSTBİLİŞ Zorunlu 3 - - 5
SÖB6021 Türkçe NİTEL VERİ ANALİZİ Zorunlu 3 - - 5
SÖB6023 Türkçe ÖĞRETMEN EĞİTİMİ PROGRAMLARI Zorunlu 3 - - 5
SÖB6025 Türkçe İLKOKUL FEN KONULARINDAKİ KAVRAM YANILGILARI VE ÇÖZÜM YOLLARI Zorunlu 3 - - 5
Toplam 47 1 0 125
2. Dönem
Ders Kodu [DersinDili] Ders Adı Ders Türü [D] [U] [L] AKTS Rapor
SÖB6000S Türkçe SEMİNER Zorunlu - - - 25
SÖB6002 Türkçe EĞİTİM ARAŞTIRMALARINDA İSTATİSTİK UYGULAMALARI Zorunlu 3 - - 5
SÖB6004 Türkçe ÖĞRENME PSİKOLOJİSİ Zorunlu 3 - - 5
SÖB6006 Türkçe EĞİTİMDE NİTEL ARAŞTIRMA YÖNTEM VE UYGULAMALARI Zorunlu 3 - - 5
SÖB6010 Türkçe İLKOKUL MATEMATİK EĞİTİMİNDE GÜNCEL ARAŞTIRMALAR Zorunlu 3 - - 5
SÖB6012 Türkçe İLKOKUMA YAZMA VE TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE GÜNCEL ARAŞTIRMALAR Zorunlu 3 - - 5
SÖB6014 Türkçe İLKOKUL ÇAĞI ÇOCUKLARINDA ÖZEL ÖĞRENME GÜÇLÜKLERİ Zorunlu 3 - - 5
SÖB6016 Türkçe İLKOKULDA FEN EĞİTİMİNDE GÜNCEL ARAŞTIRMALAR Zorunlu 3 - - 5
SÖB6018 Türkçe HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR Zorunlu 3 - - 5
SÖB6020 Türkçe AKADEMİK YAZMA BECERİLERİ Zorunlu 3 - - 5
SÖB6022 Türkçe ÇOCUK GELİŞİMİ ARAŞTIRMALARI Zorunlu 3 - - 5
SÖB6024 Türkçe ÖĞRETİMDE YAKLAŞIMLAR VE UYGULAMALAR Zorunlu 3 - - 5
SÖB6026 Türkçe KAPSAYICI EĞİTİM VE UYGULAMALARI Zorunlu 3 - - 5
Toplam 36 0 0 85