GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SÖB6023 ÖĞRETMEN EĞİTİMİ PROGRAMLARI Ders 1 1 5.00

Yüksek Lisans



Bu dersin amacı, Cumhuriyetin kuruluşundan günümüze Türkiye'deki öğretmen yetiştirme programlarının özelliklerini değerlendirmek, Türkiye'de öğretmen yetiştirme çalışmalarının niteliğini analiz etmek için gerekli bilgi ve becerileri ve Türkiye'deki öğretmen yetiştirme sistemini değerlendirmek, mevcut ölçüt ve standartlar doğrultusunda öğrencilere öğretmektir.



1 Öğretmen yetiştirme programlarının özelliklerini açıklayabilecektir.
2 Öğretmenlik mesleğinin özelliklerini analiz edebilir.
3 Cumhuriyetin kuruluşundan günümüze kadar Türkiye'de öğretmen yetiştirme programlarının özelliklerini öğretim alanlarına göre değerlendirir.

Birinci Öğretim



Hoban, G. F., & Hoban, G. F. (2002). Teacher learning for educational change: A systems thinking approach. Buckingham: Open University Press. Brousseau, B. A., Book, C., & Byers, J. L. (1988). Teacher beliefs and the cultures of teaching. Journal of Teacher Education, 39(6), 33-39. Öğretmen eğitimi konusunda kaleme alınmış ulusal, uluslararası raporlar, makaleler, tezler ve bildiriler.


Türk Eğitim Sisteminin Hukuki Temelleri ve Yapısal Özellikleri Meslek Olarak Öğretmenlik Öğretmen Yetiştirme Programlarının Özellikleri Dünyada ve Türkiye'de Öğretmen Yetiştirme ve Öğretmen Yetiştirme Programları Modelleri Öğretmen Eğitiminin Kalitesinin Artırılmasına Yönelik Çalışma ve Öneriler


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Türk Eğitim Sisteminin Hukuki Temelleri ve Yapısal Özellikleri: Okul Öncesi Eğitim, İlköğretim, Ortaöğretim
2 Türk Eğitim Sisteminin Hukuki Temelleri ve Yapısal Özellikleri: Yükseköğretim
3 Meslek Olarak Öğretmenlik
4 Öğretmen Yetiştirme Programlarının Özellikleri
5 Köy İlköğretim Okullarına Yönelik Öğretmen Yetiştirme Uygulamaları
6 İlköğretim Sınıf Öğretmenlerinin Eğitimi
7 Dünyada Öğretmen Eğitimi Modelleri
8 Dünyada Öğretmen Eğitimi Modelleri
9 Öğretmen Yetiştirme ve Öğretmen Yetiştirme Programlarını İnceleyen Akademik Çalışmalar, Ulusal ve Uluslararası Raporların Değerlendirilmesi
10 Öğretmen Eğitiminde Kalite Geliştirme Çalışmaları

Türkiye’de ve dünyada öğretmen eğitimi öğretim programları United States. National Commission for Excellence in Teacher Education, & National Institute of Education (US). (1985). A call for change in teacher education. Amer Assn of Colleges for Teacher. Vasishtha, K. K. (1979). Teacher Education in India: A Study in New Dimensions. Concept Publishing Company. Hoban, G. F., & Hoban, G. F. (2002). Teacher learning for educational change: A systems thinking approach. Buckingham: Open University Press. Elliott, J. (Ed.). (2011). Reconstructing teacher education (Vol. 221). Routledge.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 80 80
Final Sınavı 1 80 80
Toplam İş Yükü (saat) 160

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10 [PC] 11 [PC] 12
[OC] 1 4 4 4 5 5 4 5 4 4 5 4 3
[OC] 2 3 4 5 4 5 4 5 5 4 5 5 4
[OC] 3 5 5 5 4 5 4 4 5 5 5 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek