Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SÖB6009 | EĞİTİM BİLİMİNİN TARİHSEL GELİŞİMİ | Ders | 1 | 1 | 5.00 |
Yüksek Lisans
Bu dersin amacı bilim uzmanı adaylarının, dünyada eğitim düşüncesi ve uygulamalarının tarihi gelişim sürecindeki dönüşüm evrelerini kavrayarak eğitim bilimlerinin gelişimini fark edebilmeleri; dünyadaki gelişim manzarası içinde Türk eğitim düşünce ve uygulamalarının gelişimini ayırt edebilmeleri ve Cumhuriyet dönemi Türk eğitim sisteminin dayandığı tarihsel temellerini açıklayabilmeleri amaçlanmaktadır.
Bilim Dalı Öğretim Elemanları
1 | Eğitim düşüncesinin tarihi gelişimine ilişkin önemli dönüşüm evrelerini kavrar. |
2 | Eğitimle ilgili uygulamaların tarihsel gelişimini açıklar. |
3 | Eğitim Biliminin gelişimini fark eder |
4 | Türk eğitim düşüncesinin gelişim evrelerini ve uygulamalarını ayırt eder. |
5 | Cumhuriyet dönemi Türk eğitim sisteminin dayandığı tarihsel temelleri açıklar. |
Yok
Yok
Eğitim düşüncesinin tarihi gelişimi Eğitim uygulamalarının tarihi gelişimi Türk eğitim düşüncesinin gelişim evreleri Cumhuriyet dönemi Türk eğitim sisteminin dayandığı tarihsel temeller
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Giriş: Ders Tanıtımı, Beklentiler, Kaynaklar, Ödevler | ||
2 | First and education in ancient times (in the Indian education-training-education in Chinese in Egypt) | ||
3 | Yunanlılarda eğitim (Sparta’da Eğitim Ve Atina’da Eğitim) | ||
4 | Yunanlılarda eğitim (Sokrat- Platon- Aristo) | ||
5 | Orta Çağda Eğitim (Avrupa) | ||
6 | Orta Çağda Eğitim (Asya- Farabi- İbn-i Sina) | ||
7 | Rönesans ve Aydınlanma Döneminde Eğitim (Hümanizm ve Eğitim_ Monteigne- Reform Dönemi ve Eğitim) | ||
8 | Rönesans ve Aydınlanma Döneminde Eğitim (Karşıt Reform Hareketi ve Eğitim- Metot Çağı ve Eğitim (Wolfgang Ratke- Comenius- John Locke) | ||
9 | Aydınlanma Dönemi ve Eğitimi (Jean Jacques Rousseau) | ||
10 | Aydınlanma Dönemi ve Eğitimi (John Dewey) | ||
11 | Ara sınav | ||
12 | Türklerde eğitimin tarihsel temelleri- İlk Türk Toplumlarında Eğitim | ||
13 | Müslüman Türk Toplumlarında Eğitim- Balasagunlu Yusuf- Kaşgarlı Mahmut | ||
14 | Türkiye Cumhuriyeti’nde Eğitim | ||
15 | Günümüzde Eğitim | ||
16 | Final Sınavı |
Cubberley, E. P. (1920). The History of Education: Educational Practice and Progress Considered as a Phase of the Development and Spread of Western Civilization. Palmer, Joy A. et al. Eds (2001). Fifty Major Thinkers on Education: From Confucius to Dewey. Anderson, R. D (2004). European Universities from the Enlightenment to 1914 (Oxford University Press.) Begley, R. B. and Joseph W. K.(2005). Medieval Education. Butts, R. F. (1955). A Cultural History of Western Education: Its Social and Intellectual Foundations. Cook, T. G. (1974). The History of Education in Europe. Akyüz, Y. (2010). Türk Eğitim Tarihi. Ankara: Pegem Akademi. Kansu, N. A. (2014). Türkiye Tarihi. İstanbul: Maya Yayıncılık.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
Final Sınavı | 1 | 25 | 25 |
Tartışma | 5 | 5 | 25 |
Makale Yazma | 1 | 25 | 25 |
Makale Kritik Etme | 10 | 2 | 25 |
Rapor | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | |
[OC] 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |