Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SÖB6003 | İLKOKULDA MATEMATİK EĞİTİMİ | Ders | 1 | 1 | 5.00 |
Yüksek Lisans
Bu dersle bilim uzmanı adaylarının matematik dersi öğretim programının temel özelliklerini, yapısını, dayandığı kuram ve ilkeleri; matematik dersi öğretimi uygulamalarına ilişkin güncel yaklaşım, tartışma ve bilimsel dayanaklı çözüm önerileri konusunda bilgi ve yaklaşım sahibi olması amaçlanmaktadır.
Doç. Dr. Gökhan ÖZSOY
1 | Matematik dersi öğretim programını tanır |
2 | Matematik dersinin yapısını açıklar. |
3 | Matematik dersi öğretiminde dünyada ve ülkemizde yeni yönelimleri açıklar. |
4 | Matematik öğretimine yönelik dünyada ve ülkemizde yapılmış olan bilimsel çalışmaları eleştirel bir gözle değerlendirir. |
5 | Güncel yaklaşımların öngördüğü matematik dersi için etkili öğrenme-öğretme- ölçme değerlendirme yaklaşımları ile matematik dersi öğretmek kılavuz kitapları ve öğrenci çalışma kitaplarında öngörülen öğretim ve ölçme değerlendirme yapılarını eleştirel gözle değerlendirir. |
6 | Matematik dersinde geliştirilmesi amaçlana üst düzey düşünme becerilerinin ölçme ve değerlendirilmesine ilişkin güncel yaklaşımlar ile ülkemizde var olan duruma ilişkin değerlendirmelerde bulunur. |
7 | PISA ve TIMMS sınavlarını, ölçme ve değerlendirme yaklaşımları açısından değerlendirir. |
8 | PISA ve TIMMS sınav değerlendirme raporları açısından ülkemiz matematik öğretimini değerlendirir. |
9 | Ülkemizde gerçekleştirilen bilimsel çalışmalara dayalı olarak matematik öğretiminde yaşanan sorunların neler olduğunu belirler. |
10 |
Yok
Yok
Matematik dersi öğretim programı Matematik dersi yapısı Matematik dersinde dünyada ve ülkemizde yönelimler Matematik ve üst düzet düşünme becerileri PISA TIMMS Ülkemizde matematik öğretiminde yaşanan sorunlar.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Matematik dersi öğretim programı vizyon, amaç ve yapısı | ||
2 | Matematik dersi yapısı | ||
3 | Matematik dersi öğretiminde dünyada ve ülkemizde yeni yönelimler | ||
4 | Matematik öğretimine yönelik dünyada ve ülkemizde yapılmış olan bilimsel çalışmalar ve eleştirel olarak okuma | ||
5 | Güncel yaklaşımların öngördüğü matematik dersi için etkili öğrenme-öğretme- ölçme değerlendirme yaklaşımları ile matematik dersi öğretmek kılavuz kitapları ve öğrenci çalışma kitaplarında öngörülen öğretim ve ölçme değerlendirme yapıları | ||
6 | Ara Sınav | ||
7 | Matematik dersi dört işlemleri öğretimi ve ölçme değerlendirmeye yönelik güncel yaklaşımların ilkelerine dayanan öğretim tasarımları | ||
8 | Matematik dersi dört işlemleri öğretimi ve ölçme değerlendirmeye yönelik güncel yaklaşımların ilkelerine dayanan öğretim tasarımları | ||
9 | Matematik dersi dört işlemleri öğretimi ve ölçme değerlendirmeye yönelik güncel yaklaşımların ilkelerine dayanan öğretim tasarımları | ||
10 | Matematik dersi dört işlemleri öğretimi ve ölçme değerlendirmeye yönelik güncel yaklaşımların ilkelerine dayanan öğretim tasarımları | ||
11 | Matematik dersi dört işlemleri öğretimi ve ölçme değerlendirmeye yönelik güncel yaklaşımların ilkelerine dayanan öğretim tasarımları | ||
12 | Matematik dersi dört işlemleri öğretimi ve ölçme değerlendirmeye yönelik güncel yaklaşımların ilkelerine dayanan öğretim tasarımları | ||
13 | PISA sınavı, raporları | ||
14 | TIMMS sınavı, raporları | ||
15 | Ülkemizde gerçekleştirilen bilimsel çalışmalara dayalı olarak matematik öğretiminde yaşanan sorunlar | ||
16 | Yarıyıl Sonu Sınavı |
MEB. (2006). İlköğretim Matematik Dersi Öğretim Programı "Mathematics curriculum". UK Department of Education. 17 January 2013. Campbell, P.; Ellington, A.; Haver, W.; Inge, I. (2013). The Elementary Mathematics Specialist’s Handbook.NCTM. Schwartz, S.; Curcio, F. (2013). Connect the Process of Problem Solving with the Content of the Common Core. NCTM.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Takım/Grup Çalışması | 2 | 10 | 20 |
Gözlem | 2 | 10 | 20 |
Örnek Vaka İncelemesi | 5 | 6 | 30 |
Rapor Hazırlama | 5 | 6 | 30 |
Rapor Sunma | 5 | 2 | 10 |
Proje Tasarımı /Yönetimi | 1 | 10 | 10 |
Makale Kritik Etme | 5 | 3 | 15 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 163 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | |
[OC] 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 8 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 9 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 10 |