Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SÖB6013 | İLKOKULDA FEN EĞİTİMİ | Ders | 1 | 1 | 5.00 |
Yüksek Lisans
Fen öğreniminin doğası ve öğretimini meydana getiren tüm unsurlara ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilimsel çalışmalar temelinde bilgi ve beceriler edinmek.
1 | Fen öğrenmenin doğasını izah etmek, bilim adamının profilini çizmek |
2 | Öğretmenler fen öğretimini nasıl sağlar, modern fen eğitimi nasıl yapılmalıdır |
3 | Çocuklar feni nasıl öğrenirler? Bu konuda çalışan bilim adamlarının görüşleri |
4 | Çocuklar feni nasıl öğrenirler? Bu konuda çalışan bilim adamlarının görüşleri Bazı fen eğitimi öğretim yöntemlerini öğretmek, öğretmen merkezli olan yöntemleri daha iyi hale getirmek |
5 | Fen ve teknoloji ders kitaplarını seçerken nelere dikkat edilmeli |
Yok
Yok
Bu dersin içeriğini fen öğreniminin doğası ve öğretimini meydana getiren tüm unsurlara ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilimsel çalışmalar oluşturmaktadır.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Fen öğrenmenin doğası | ||
2 | Fen nedir? İlköğretimde fen nerede? | ||
3 | Fenin doğası | ||
4 | Bilim adamlarının tutumları | ||
5 | Bilim nedir? Bilimsel bilginin nitelikleri | ||
6 | Bilimsel süreç becerileri | ||
7 | Bilim ürünleri | ||
8 | Ara sınav (Vize) | ||
9 | Modern fen eğitiminin amacı | ||
10 | Öğretmenlerin fen öğretimi | ||
11 | Çocuklar feni nasıl öğrenirler? | ||
12 | Öğrenme üzerine baskın olan perspektifler nelerdir? | ||
13 | J. Dewey, J. Bruner, J. Piaget, D. Ausubel' in görüşleri | ||
14 | Fen ve Teknoloji ders kitapları nasıl olmalı? | ||
15 | Öğretmen merkezli metodlar kullanmanın en iyi yolu. | ||
16 | Etkili demonstrasyonun ipuçları |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Derse Katılım | 1 | 30 | 30 |
Rapor Hazırlama | 1 | 30 | 30 |
Rapor Sunma | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | |
[OC] 1 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 |
[OC] 2 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 |
[OC] 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 |
[OC] 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 |
[OC] 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 |