GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SÖB6026 KAPSAYICI EĞİTİM VE UYGULAMALARI Ders 1 2 5.00

Yüksek Lisans



Eğitim ortamlarındaki her türlü ayrımcılığa karşı mücadele edebilecek bilgiyi, beceriyi, değeri ve tutumu kazandırmak.



1 Kapsayıcı eğitimi tanımlar.
2 Kapsayıcı eğitimin hukuki dayanaklarını açıklar.
3 Kapsayıcı eğitimde standartlarının gerekliliğini kabul eder.
4 Kapsayıcı eğitimde öğretmen rollerini açıklar.
5 İnsani değerleri ve evrensel erdemleri önemser.
6 Kapsayıcı eğitim bağlamında eğitimle ilgili yaşanan sorunları tartışır.

Birinci Öğretim



[Yok]


Kapsayıcı eğitimin tanımı, içeriği ve önemi; Kapsayıcı eğitimde ulusal ve uluslararası mevzuat; Kapsayıcı eğitimde yaklaşım ve standartlar; Kapsayıcı eğitimde öğretmen rolleri; Kapsayıcı öğretim programı ve materyalleri; Kapsayıcı eğitimde tutum ve değerler; Kapsayıcı okul ve sınıf; Kapsayıcı eğitim için eylem planı hazırlama; Kapsayıcı öğretimi planlama, ders materyallerinde kapsayıcılık ve kapsayıcı etkinliklerin seçimi; Ders tasarlama uygulamaları.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Kapsayıcı eğitimin tanımı, içeriği ve önemi
2 Kapsayıcı eğitimle ilgili ulusal ve uluslararası mevzuat
3 Kapsayıcı eğitimde yaklaşım ve standartlar
4 Kapsayıcı eğitimde öğretmen rolleri
5 Kapsayıcı öğretim programı ve materyalleri
6 Kapsayıcı eğitimde tutum ve değerler
7 Ara Sınav
8 Kapsayıcı eğitim uygulamaları: öğrencileri farklılaştıran özellikler, etkili iletişim, kullanılan dil, psiko-sosyal destek
9 Kapsayıcı eğitim uygulamaları: ders materyallerinde kapsayıcılık ve kapsayıcı etkinliklerin seçimi
10 Kapsayıcı ders tasarlama uygulamaları
11 Final

Ceyhan, M. A. (2016). Kapsayıcı Eğitim: Okul Pratikleri, Öğretmen İhtiyaçları. Eğitim Reformu Girişimi [ERG]. Çayır, K., Soran, M. & Ergün, M. (2015). Engellilik ve Ayrımcılık: Eğitimciler için El Kitapçığı. Karekök Yayınları. Düşün, Y. (2016). Türkiye’de Ortaöğretimde Kapsayıcı Eğitim Durum analizi. Eğitim Reformu Girişimi [ERG]. Eileen Allen, K. E. & Glynnis, E. C. (2015). The Exceptional Child Inclusion in Early Childhood Education. USA: Wadsworth, Cengage Learning. Karten, T. J. (2011). (Edt.), Inclusive Practives. Thousand Oaks, California: Corwin. Merey, Z. (Edt.), (2017). Çocuk Hakları. (2. Baskı), Pegem Akademi Yayıncılık. Milli Eğitim Bakanlığı [MEB], (2013). Eğitimde Hakkaniyet, Şimdi! Salvia, J., Ysseldyke, J. & Witmer, S. (2017). Assessment in Special and Inclusive Education. (13th edition.) , USA: Boston, Cengage Learning. Thousand, J. S., Villa, R. A. & Nevin, A. I. (2015). Differentiating Instruction. (2nd edition), USA: Thousand Oaks, California: Corwin. Turan, R. (2017). (Edt.), İnsan Hakları ve Demokrasi Eğitimi. (1. Baskı), Pegem Akademi Yayıncılık.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 50 50
Final Sınavı 1 100 100
Toplam İş Yükü (saat) 150

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10 [PC] 11 [PC] 12
[OC] 1 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
[OC] 2 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
[OC] 3 5 5 4 5 5 5 5 5 5 4 4 4
[OC] 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 4 4
[OC] 5 4 5 5 5 5 4 4 5 5 5 5 5
[OC] 6 5 5 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek