Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SÖB6024 | ÖĞRETİMDE YAKLAŞIMLAR VE UYGULAMALAR | Ders | 1 | 2 | 5.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Öğrencilerin öğretme-öğrenme yaklaşımlarını çeşitli düzey ve türdeki derslerde ve yaşamında etkili olarak kullanmalarına rehberlik etmektir.
Assist. Prof. Seher BAYAT
1 | Beyin dostu öğretme-öğrenme süreçleri düzenler |
2 | Üst düzey düşünme becerilerini öğretir; karmaşık bilişsel süreçler: kavram öğrenme, yapılandırılmış, yapılandırılmamış ve yaratıcı problem çözme; öğrenen özerkliğini ve motivasyonunu destekleyen modelleri bilir; verimli öğrenmeyi sağlayan öğrenme ortamı ve sınıf yönetimi; etkili öğretme ve öğrenme modelleri ve stratejileri. |
3 | Konumlandırılmış öğrenme, bilişsel çıraklık, beş zihin alanını geliştirmeye yönelik eğitim ortamları. |
Yok
Yok
Beyin dostu öğretme-öğrenme süreçlerinin düzenlenmesi, üst düzey düşünme becerilerinin öğretimi; karmaşık bilişsel süreçler: kavram öğrenme, yapılandırılmış, yapılandırılmamış ve yaratıcı problem çözme; öğrenici özerkliği ve motivasyonunu destekleyen modeller; üretici öğrenmeyi sağlayan öğrenme çevresi ve sınıf yönetimi; etkili öğretme, öğrenme model ve stratejileri. Yetişkin eğitiminde öğretimi düzenleme; ortamında öğrenme (situated learning), bilişsel çıraklık. Beş zihin alanını geliştirmeye yönelik eğitim ortamları.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Beyin dostu öğretme-öğrenme süreçlerinin düzenlenmesi; üst düzey düşünme becerilerinin öğretimi | ||
2 | Üst düzey düşünme becerilerinin öğretimi; karmaşık bilişsel süreçler: kavram öğrenme, yapılandırılmış, yapılandırılmamış ve yaratıcı problem çözme | ||
3 | Karmaşık bilişsel süreçler: kavram öğrenme, yapılandırılmış, yapılandırılmamış ve yaratıcı problem çözme | ||
4 | Karmaşık bilişsel süreçler: kavram öğrenme, yapılandırılmış, yapılandırılmamış ve yaratıcı problem çözme | ||
5 | Öğrenici özerkliği ve motivasyonunu destekleyen modeller | ||
6 | Öğrenici özerkliği ve motivasyonunu destekleyen modeller | ||
7 | Üretici öğrenmeyi sağlayan öğrenme çevresi ve sınıf yönetimi; etkili öğretme, öğrenme model ve stratejileri | ||
8 | Üretici öğrenmeyi sağlayan öğrenme çevresi ve sınıf yönetimi; etkili öğretme, öğrenme model ve stratejileri | ||
9 | Üretici öğrenmeyi sağlayan öğrenme çevresi ve sınıf yönetimi; etkili öğretme, öğrenme model ve stratejileri | ||
10 | Yetişkin eğitiminde öğretimi düzenleme; ortamında öğrenme (situated learning), bilişsel çıraklık | ||
11 | Yetişkin eğitiminde öğretimi düzenleme; ortamında öğrenme (situated learning), bilişsel çıraklık | ||
12 | Yetişkin eğitiminde öğretimi düzenleme; ortamında öğrenme (situated learning), bilişsel çıraklık | ||
13 | Beş zihin alanını geliştirmeye yönelik eğitim ortamları | ||
14 | Beş zihin alanını geliştirmeye yönelik eğitim ortamları | ||
15 | Raporların sunumu | ||
16 |
Ertürk, S. (1973). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Yelkentepe Yayınları: 9. Fidan (1985). Okulda Öğrenme ve Öğretme. Ankara:Alkım Yayınevi. Bilen, M. (1989). Plandan Uygulamaya Öğretim. Ankara: Gelecek Yayıncılık. Senemoğlu, N. (2010). Gelişim Öğrenme ve Öğretim. Ankara: Pegem A Yayıncılık. Woolfolk, E. A. (1993). Educational Psychology.Boston: Allyn and Bacon, Jensen, E. (1996). Brain-Based Learning, USA: Turning Point Publishing
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 14 | 1 | 14 |
Rapor Hazırlama | 3 | 5 | 15 |
Rapor Sunma | 3 | 2 | 6 |
Proje Sunma | 1 | 14 | 14 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 161 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | |
[OC] 1 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 |
[OC] 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 |
[OC] 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 |