GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SÖB6024 ÖĞRETİMDE YAKLAŞIMLAR VE UYGULAMALAR Ders 1 2 5.00

Yüksek Lisans


Türkçe


Öğrencilerin öğretme-öğrenme yaklaşımlarını çeşitli düzey ve türdeki derslerde ve yaşamında etkili olarak kullanmalarına rehberlik etmektir.


Assist. Prof. Seher BAYAT


1 Beyin dostu öğretme-öğrenme süreçleri düzenler
2 Üst düzey düşünme becerilerini öğretir; karmaşık bilişsel süreçler: kavram öğrenme, yapılandırılmış, yapılandırılmamış ve yaratıcı problem çözme; öğrenen özerkliğini ve motivasyonunu destekleyen modelleri bilir; verimli öğrenmeyi sağlayan öğrenme ortamı ve sınıf yönetimi; etkili öğretme ve öğrenme modelleri ve stratejileri.
3 Konumlandırılmış öğrenme, bilişsel çıraklık, beş zihin alanını geliştirmeye yönelik eğitim ortamları.


Yok


Yok


Beyin dostu öğretme-öğrenme süreçlerinin düzenlenmesi, üst düzey düşünme becerilerinin öğretimi; karmaşık bilişsel süreçler: kavram öğrenme, yapılandırılmış, yapılandırılmamış ve yaratıcı problem çözme; öğrenici özerkliği ve motivasyonunu destekleyen modeller; üretici öğrenmeyi sağlayan öğrenme çevresi ve sınıf yönetimi; etkili öğretme, öğrenme model ve stratejileri. Yetişkin eğitiminde öğretimi düzenleme; ortamında öğrenme (situated learning), bilişsel çıraklık. Beş zihin alanını geliştirmeye yönelik eğitim ortamları.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Beyin dostu öğretme-öğrenme süreçlerinin düzenlenmesi; üst düzey düşünme becerilerinin öğretimi
2 Üst düzey düşünme becerilerinin öğretimi; karmaşık bilişsel süreçler: kavram öğrenme, yapılandırılmış, yapılandırılmamış ve yaratıcı problem çözme
3 Karmaşık bilişsel süreçler: kavram öğrenme, yapılandırılmış, yapılandırılmamış ve yaratıcı problem çözme
4 Karmaşık bilişsel süreçler: kavram öğrenme, yapılandırılmış, yapılandırılmamış ve yaratıcı problem çözme
5 Öğrenici özerkliği ve motivasyonunu destekleyen modeller
6 Öğrenici özerkliği ve motivasyonunu destekleyen modeller
7 Üretici öğrenmeyi sağlayan öğrenme çevresi ve sınıf yönetimi; etkili öğretme, öğrenme model ve stratejileri
8 Üretici öğrenmeyi sağlayan öğrenme çevresi ve sınıf yönetimi; etkili öğretme, öğrenme model ve stratejileri
9 Üretici öğrenmeyi sağlayan öğrenme çevresi ve sınıf yönetimi; etkili öğretme, öğrenme model ve stratejileri
10 Yetişkin eğitiminde öğretimi düzenleme; ortamında öğrenme (situated learning), bilişsel çıraklık
11 Yetişkin eğitiminde öğretimi düzenleme; ortamında öğrenme (situated learning), bilişsel çıraklık
12 Yetişkin eğitiminde öğretimi düzenleme; ortamında öğrenme (situated learning), bilişsel çıraklık
13 Beş zihin alanını geliştirmeye yönelik eğitim ortamları
14 Beş zihin alanını geliştirmeye yönelik eğitim ortamları
15 Raporların sunumu
16

Ertürk, S. (1973). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Yelkentepe Yayınları: 9. Fidan (1985). Okulda Öğrenme ve Öğretme. Ankara:Alkım Yayınevi. Bilen, M. (1989). Plandan Uygulamaya Öğretim. Ankara: Gelecek Yayıncılık. Senemoğlu, N. (2010). Gelişim Öğrenme ve Öğretim. Ankara: Pegem A Yayıncılık. Woolfolk, E. A. (1993). Educational Psychology.Boston: Allyn and Bacon, Jensen, E. (1996). Brain-Based Learning, USA: Turning Point Publishing



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım 14 3 42
Tartışma 14 1 14
Rapor Hazırlama 3 5 15
Rapor Sunma 3 2 6
Proje Sunma 1 14 14
Bireysel Çalışma 14 3 42
Okuma 14 2 28
Toplam İş Yükü (saat) 161

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10 [PC] 11 [PC] 12
[OC] 1 5 4 4 4 5 4 5 4 5 5 4 4
[OC] 2 4 4 4 4 3 4 3 4 3 4 4 4
[OC] 3 3 3 4 4 3 5 4 3 4 3 3 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek