GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SÖB6014 İLKOKUL ÇAĞI ÇOCUKLARINDA ÖZEL ÖĞRENME GÜÇLÜKLERİ Ders 1 2 5.00

Yüksek Lisans



Bu ders ile bilim uzmanı adaylarının, öğrenme güçlükleri hakkında temel kavramları, tanı ölçütlerini, öğrenme güçlüğü olan çocukların özelliklerini betimleyebilmeleri; öğrenme güçlüğü olan çocukların eğitimlerinde kullanılan yaklaşımları ve yöntemleri bilmeleri ve uygulayabilme becerilerine sahip olmaları amaçlanmaktadır.


Yrd. Doç. Dr. Hatice Darga


1 Öğrenme güçlüğüne sahip olan çocukların özelliklerini betimler.
2 Öğrenme güçlüğüne sahip olan çocukların öğretiminde kullanılan yaklaşımları ve yöntemleri bilir.
3 Öğrenme güçlüğüne sahip olan çocukların eğitim programlarını uygular.
4 Öğrenme güçlüğü olan çocukların ailesini tanıma, engelli ve ailesine yönelik eğitsel rehberlik bilgi ve becerilerini uygular.


Yok


Yok


Özel öğrenme güçlüğünün tanımı Özel öğrenme güçlüklerinin tanılanması Özel öğrenme güçlüklerinde sınıf uygulamaları Özel öğrenme güçlükleri konusunda Türkiye ve dünyada yürütülen çalışmalar Okuma ve matematik güçlüklerini belirleme çalışmaları


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Öğrenme güçlüğüne ilişkin temel kavramlar anlatım, soru-cevap, tartışma
2 Öğrenme güçlüğünün alt grupları anlatım, soru-cevap, tartışma konu ile ilgili bilimsel araştırma inceleme
3 Öğrenme güçlüğünün tanılanması konu ile ilgili bilimsel araştırma inceleme
4 Eğitimsel değerlendirme konu ile ilgili bilimsel araştırma inceleme
5 Eğitimsel değerlendirme anlatım, soru-cevap, tartışma konu ile ilgili bilimsel araştırma sunma
6 Öğrenme güçlüğü olan çocukların öğrenme özellikleri anlatım, soru-cevap, tartışma konu ile ilgili bilimsel araştırma sunma
7 Öğrenme güçlüğü olan çocukların öğrenme özellikleri anlatım, soru-cevap, tartışma konu ile ilgili bilimsel araştırma sunma
8 Öğrenme güçlüğü olan çocukların eğitimlerinde kullanılan yaklaşımlar ve programlar anlatım, soru-cevap, tartışma konu ile ilgili bilimsel araştırma sunma
9 Ara sınav yazılı sınav/ ara sınav için dosya sunumu
10 Öğrenme güçlüğü olan çocukların uyum problemleri, problem davranışları ve depresyon gibi psikolojik sağlık sorunları; öğrenme güçlüğü olan çocukların eğitimlerinde kullanılan yaklaşımlar ve programlar konu ile ilgili tez inceleme
11 Öğrenme güçlüğü olan bireylere yönelik psikolojik danışma ve rehberlik çalışmaları konu ile ilgili tez inceleme
12 Öğrenme güçlüğü olan bireylerin ailelerine eğitsel rehberlik, aile-okul işbirliği, danışmanlık anlatım, soru-cevap, tartışma konu ile ilgili tez sunma
13 İlgili araştırmalar anlatım, soru-cevap, tartışma konu ile ilgili tez sunma
14 İlgili araştırmalar konu ile ilgili yurt dışı araştırma incelme
15 İlgili araştırmalar anlatım, soru-cevap, tartışma konu ile ilgili yurt dışı araştırma sunma
16 Dönem sonu sınavı final için dosya sunumu

Aral, N.; Gürsoy, F. (2007). Özel eğitim gerektiren çocuklar ve özel eğitime giriş. İstanbul: Morpa Yayınları.Learning Disability Quarterly, Vol. 10, No. 2 (Spring, 1987), pp. 136-138 Renée B.; Louis C. D.; Daniel P. H. (2002). Identification of learning disabilities: research to practice. Routledge "Specific Learning Disorder". 2013 American Psychiatric Association. National Dissemination Center for Children with Disabilities (NICHY). Handler S.M. (2011). "Learning disabilities, dyslexia, and vision.". Pediatrics 127 (3). Lerner, J. W. (2000). Learning disabilities: theories, diagnosis, and teaching strategies. Boston: Houghton Mifflin. Aarcia A. B.; Fletcher, J.; Lynn, F. (2007). Learning Disabilities: From Identification to Intervention. New York: The Guilford Press.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Gözlem 5 5 25
Örnek Vaka İncelemesi 5 5 25
Makale Yazma 1 25 25
Makale Kritik Etme 5 5 25
Okuma 25 1 25
Rapor 5 5 25
Toplam İş Yükü (saat) 150

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10 [PC] 11 [PC] 12
[OC] 1 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
[OC] 2 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
[OC] 3 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
[OC] 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek