Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SÖB6005 | İLKOKUMA YAZMA VE TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE GÜNCEL YAKLAŞIMLAR | Ders | 1 | 1 | 5.00 |
Yüksek Lisans
Bu derste, ilk okuma yazma ve Türkçe öğretimindeki yaklaşımların değerlendirilmesine yönelik bilgilerin kazandırılması ve yeni öğretim uygulamalarının planlanması hedeflenmektedir
1 | İlköğretim programında yer alan öğrenme alanlarının okuma-yazma ve Türkçe öğretimi sürecindeki işlevini bilir. |
2 | İlk okuma yazma ve Türkçe öğretiminde geçmişten günümüze uygulamada olan yöntemleri benzerlik ve farklılıkları açısından karşılaştırabilir. |
Yok
Yok
Eğitim kurumlarının amaç ve görevleri, programlar, öğretim programları, eğitim programları, ders programları ve bunların dayandığı temeller ile bu programlar içinde Türkçenin yeri, İlköğretim programındaki öğrenme alanları, Türkiye?de ilk okuma yazma öğretiminin tarihsel gelişimi, İlk okuma yazma öğretiminde geçmişten günümüze uygulamada olan yöntemler (tanımları, özellikleri, sınıflandırılması, uygulamaları,yöntemlerin üstünlük ve sınırlılıkları) ve bu yöntemlerle ilgili eleştiriler, 1926-2005 yılları arasındaki Türkçe programlarının tahlili, Ses Temelli Cümle Yöntemi?yle gerçekleştirilen ilk okuma yazma öğretiminin değerlendirilmesi, Yapılandırmacı Öğretim Yaklaşımı?na göre 1. sınıf okuma yazma becerilerinin kazandırılmasında karşılaşılan güçlükler, Türkçenin özellikleri, bu özelliklerin ilk okuma ve yazma öğretimine etkisi, Türkçe kitaplarındaki metinlerde olması gereken özellikler, Yeni okuma yazma öğretimi yaklaşımlarında teknolojinin rolü ve değerlendirilmesi
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Eğitim kurumlarının amaç ve görevleri, programlar, öğretim programları, eğitim programları, ders programları ve bunların dayandığı temeller ile bu programlar içinde Türkçenin yeri | ||
2 | İlköğretim programındaki öğrenme alanları ve Türkiye?de ilk okuma yazma öğretiminin tarihsel gelişimi | ||
3 | İlk okuma yazma öğretiminde geçmişten günümüze uygulamada olan yöntemler (tanımları, özellikleri, sınıflandırılması, uygulamaları, yöntemlerin üstünlük ve sınırlılıkları) ve bu yöntemlerle ilgili eleştiriler | ||
4 | 1926-2005 yılları arasındaki Türkçe programlarının tahlili | ||
5 | Ses Temelli Cümle Yöntemi?yle gerçekleştirilen ilk okuma yazma öğretiminin değerlendirilmesi | ||
6 | Ara sınav | ||
7 | Yapılandırmacı Öğretim Yaklaşımı?na göre 1. sınıf okuma yazma becerilerinin kazandırılmasında karşılaşılan güçlükler | ||
8 | Türkçenin özellikleri, bu özelliklerin ilk okuma ve yazma öğretimine etkisi | ||
9 | Türkçenin özellikleri, bu özelliklerin ilk okuma ve yazma öğretimine etkisi | ||
10 | Yeni okuma yazma öğretimi yaklaşımlarında teknolojinin rolü ve değerlendirilmesi | ||
11 | Günümüzde ana dil öğretiminde uygulanan modern yöntemler ve bu yöntemlerin Türkçeye uygunluğu | ||
12 | Günümüzde ana dil öğretiminde uygulanan modern yöntemler üzerinde pratik uygulamalar | ||
13 | İlk okuma yazma ve Türkçe öğretimiyle ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde yapılan araştırmaların taranması ve değerlendirilmesi | ||
14 | Öğrencilerin hazırladığı seminerlerin sunumu ve tartışma | ||
15 | Genel sınav | ||
16 |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Derse Katılım | 1 | 30 | 30 |
Rapor Hazırlama | 1 | 30 | 30 |
Rapor Sunma | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | |
[OC] 1 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 |
[OC] 2 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 |