Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SÖB6008 | PROGRAM GELİŞTİRME VE DEĞERLENDİRME | Ders | 1 | 1 | 5.00 |
Yüksek Lisans
Bu ders ile bilim uzmanı adaylarının program geliştirme kavram ve ilkelerine ilişkin kavramsal bilgi düzeyine sahip olma; program geliştirme sürecine dönük model ve kuramlara hakim olmaları; inceledikleri programları çeşitli açılardan (felsefi, psikolojik ve sosyal) analiz edip öğrendikleri bilgileri ilkokul düzeyinde bir program geliştirme ve değerlendirme sürecinde kullanabilmeleri amaçlanmaktadır.
Yrd. Doç. Dr. Seher BAYAT
1 | Program geliştirme kavram ve ilkelerini açıklar. |
2 | Program geliştirme model ve kuramlarını açıklar. |
3 | Yetişeğin felsefi, psikolojik, sosyal temellerini analiz eder. |
4 | Program geliştirme, uygulama ve değerlendirmede, program geliştirme kuramlarını ve modellerini kullanır |
Yok
Yok
Program geliştirme kavram ve ilkeleri Program geliştirme model ve kuramlar Programın felsefi, psikolojik ve sosyal temelleri Program geliştirme ve değerlendirme süreç bilgileri.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Program Geliştirme İle İlgili Temel Kavramlar | ||
2 | Program Geliştirmenin Kuramsal Temelleri; Tarihi Temel, Felsefi Temel | ||
3 | Program Geliştirmenin Kuramsal Temelleri; Psikolojik, Toplumsal | ||
4 | Program Tasarımı Yaklaşımları | ||
5 | Eğitimde Program Geliştirme Modelleri | ||
6 | Program Geliştirmenin Planlanması | ||
7 | Program Tasarısı Hazırlama; Hedef ve İçerik | ||
8 | Program Tasarısı Hazırlama; Hedef ve İçerik | ||
9 | Program Tasarısı Hazırlama; Eğitim ve Sınama Durumları | ||
10 | Program Tasarısı Hazırlama; Eğitim ve Sınama Durumları | ||
11 | Programların Denenmesi | ||
12 | Programın Değerlendirilmesi | ||
13 | Programa Süreklilik Kazandırılması | ||
14 | Program Geliştirmede Yeni Yönelimler | ||
15 | Genel Sınava Hazırlık | ||
16 | Genel Sınav |
Ertürk, S. (1973). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Yelkentepe Yayınları: 9. Dewey, J. (1963). Experience & education. New York: Macmillan. Ornstein, A.C.; F.B. Hunkins. (1988). Curriculum: Foundations, Principles and Issues. New Jersey: Prentice Hall, Englewood Cliffs. Tyler, R.W. (1973). Basic Principles of Curriculum and Instruction. Chicago and London: University of Chicago Press. Oliva, P. F. (1988). Developing the Curriculum. Second Edition. Boston: Scott, Foresman and Company. Demirel, Ö. (2010). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Deney | 1 | 25 | 25 |
Gözlem | 5 | 5 | 25 |
Örnek Vaka İncelemesi | 5 | 5 | 25 |
Makale Yazma | 1 | 25 | 25 |
Makale Kritik Etme | 5 | 5 | 25 |
Rapor | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | |
[OC] 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |