GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SÖB6008 PROGRAM GELİŞTİRME VE DEĞERLENDİRME Ders 1 1 5.00

Yüksek Lisans



Bu ders ile bilim uzmanı adaylarının program geliştirme kavram ve ilkelerine ilişkin kavramsal bilgi düzeyine sahip olma; program geliştirme sürecine dönük model ve kuramlara hakim olmaları; inceledikleri programları çeşitli açılardan (felsefi, psikolojik ve sosyal) analiz edip öğrendikleri bilgileri ilkokul düzeyinde bir program geliştirme ve değerlendirme sürecinde kullanabilmeleri amaçlanmaktadır.


Yrd. Doç. Dr. Seher BAYAT


1 Program geliştirme kavram ve ilkelerini açıklar.
2 Program geliştirme model ve kuramlarını açıklar.
3 Yetişeğin felsefi, psikolojik, sosyal temellerini analiz eder.
4 Program geliştirme, uygulama ve değerlendirmede, program geliştirme kuramlarını ve modellerini kullanır


Yok


Yok


Program geliştirme kavram ve ilkeleri Program geliştirme model ve kuramlar Programın felsefi, psikolojik ve sosyal temelleri Program geliştirme ve değerlendirme süreç bilgileri.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Program Geliştirme İle İlgili Temel Kavramlar
2 Program Geliştirmenin Kuramsal Temelleri; Tarihi Temel, Felsefi Temel
3 Program Geliştirmenin Kuramsal Temelleri; Psikolojik, Toplumsal
4 Program Tasarımı Yaklaşımları
5 Eğitimde Program Geliştirme Modelleri
6 Program Geliştirmenin Planlanması
7 Program Tasarısı Hazırlama; Hedef ve İçerik
8 Program Tasarısı Hazırlama; Hedef ve İçerik
9 Program Tasarısı Hazırlama; Eğitim ve Sınama Durumları
10 Program Tasarısı Hazırlama; Eğitim ve Sınama Durumları
11 Programların Denenmesi
12 Programın Değerlendirilmesi
13 Programa Süreklilik Kazandırılması
14 Program Geliştirmede Yeni Yönelimler
15 Genel Sınava Hazırlık
16 Genel Sınav

Ertürk, S. (1973). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Yelkentepe Yayınları: 9. Dewey, J. (1963). Experience & education. New York: Macmillan. Ornstein, A.C.; F.B. Hunkins. (1988). Curriculum: Foundations, Principles and Issues. New Jersey: Prentice Hall, Englewood Cliffs. Tyler, R.W. (1973). Basic Principles of Curriculum and Instruction. Chicago and London: University of Chicago Press. Oliva, P. F. (1988). Developing the Curriculum. Second Edition. Boston: Scott, Foresman and Company. Demirel, Ö. (2010). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Pegem A Yayıncılık.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Deney 1 25 25
Gözlem 5 5 25
Örnek Vaka İncelemesi 5 5 25
Makale Yazma 1 25 25
Makale Kritik Etme 5 5 25
Rapor 1 25 25
Toplam İş Yükü (saat) 150

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10 [PC] 11 [PC] 12
[OC] 1 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
[OC] 2 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
[OC] 3 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
[OC] 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek