Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SÖB6025 | İLKOKUL FEN KONULARINDAKİ KAVRAM YANILGILARI VE ÇÖZÜM YOLLARI | Ders | 1 | 1 | 5.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı; fen konularıyla ilgili öğrencilerde var olan kavram yanılgılarının nedenleri, nasıl tespit edildikleri ve bu yanılgıların giderilmelerinde kullanılabilecek öğretim yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olmak ve fen konularını öğretirken bunlara nasıl dikkat edilmesi gerektiğini anlamaktır. Literatürde bulunan fen konularıyla ilgili öğrencilerin sahip oldukları kavram yanılgılarının araştırılması ve uygun çözüm yöntemlerinin geliştirilmesi bu dersin amaçları arasında yer almaktadır.
1 | Kavram yanılgısı kavramının tarihsel gelişimini kavrar |
2 | Fen eğitiminde kavram yanılgısının önemini fark eder. |
3 | Fen eğitimiyle ilgili izlencede yer alan konularla ilgili kavram yanılgılarını kavrar. |
4 | Fen eğitimiyle ilgili kavram yanılgılarının tespitini kavrar. |
5 | Fen izlencesindeki kavram yanılgılarını ortaya çıkaran etkinlik uygular. |
6 | Fenn eğitimindeki kavram yanılgılarının nasıl ortadan kaldırılabileceğini uygulamalarla tasarlar |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Dersin İçeriği Bu dersin içeriğinde aşağıda adı geçen kavramlar sırası ile ele alınacaktır: • Kavram yanılgısı nedir? • Kavram yanılgısının oluşma sebepleri nelerdir? • Öğretmenin, ders kitaplarının kullanılmasının ve hazırlanmasının öğrencideki kavram yanılgısına olan etkisi nedir? • Kavram yanılgılarının nasıl tespit edilebilir? • Fen konuları ile ilgili örnek kavram yanılgıları • Kavram yanılgılarının giderilmesinde kullanılabilecek öğretim yaklaşımları nelerdir? •Bu öğretim yaklaşımları sınıf içinde nasıl kullanabilir?
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin içeriği ve amacı hakkında öğrencilerin bilgilendirme | ||
2 | Kavram yanılgısının tanımlanması | ||
3 | Fen eğitiminde kavram yanılgısının oluşma sebeplerinin irdelenmesi | ||
4 | Öğretmenin fen eğitimdeki kavram yanılgılarına etkisinin ele alınması | ||
5 | Ders kitaplarının fen eğitimdeki kavram yanılgılarına etkisinin ele alınması | ||
6 | Fen eğitimdeki kavram yanılgılarının giderilmesinde kullanılan yaklaşımların irdelenmesi | ||
7 | Fen eğitimdeki kavram yanılgılarının giderilmesinde kullanılan yaklaşımların irdelenmesi | ||
8 | 4. sınıf fen ve teknoloji izlencesindeki kavram yanılgılarının irdelenmesi | ||
9 | Ara sınav 4. sınıf fen ve teknoloji izlencesindeki kavram yanılgılarının irdelenmesi | ||
10 | 5. sınıf fen ve teknoloji izlencesindeki kavram yanılgılarının irdelenmesi | ||
11 | 6. sınıf fen ve teknoloji izlencesindeki kavram yanılgılarının irdelenmesi | ||
12 | 7. sınıf fen ve teknoloji izlencesindeki kavram yanılgılarının irdelenmesi | ||
13 | 8. sınıf fen ve teknoloji izlencesindeki kavram yanılgılarının irdelenmesi | ||
14 | Değerlendirme ve kapanış | ||
15 | |||
16 |
[1] Fraser B. J., Biddle B. J., Tobin K. G., Godd T. L., Goodson I. F. (1998) International handbook of science education, Springe [2] Balcı A. (2007) Karşılaştırmalı Eğitim Sistemleri, Pegem Yayıncılık [3] Erginer, A. (2006). Avrupa Birliği Eğitim Sistemleri Türkiye Eğitim Sistemiyle Karşılaştırmalar. Pegem A Yayıncılık, Ankara
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 163 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | |
[OC] 1 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 |
[OC] 2 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 |
[OC] 3 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 |
[OC] 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 |
[OC] 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 |
[OC] 6 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 |