GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SÖB6025 İLKOKUL FEN KONULARINDAKİ KAVRAM YANILGILARI VE ÇÖZÜM YOLLARI Ders 1 1 5.00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı; fen konularıyla ilgili öğrencilerde var olan kavram yanılgılarının nedenleri, nasıl tespit edildikleri ve bu yanılgıların giderilmelerinde kullanılabilecek öğretim yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olmak ve fen konularını öğretirken bunlara nasıl dikkat edilmesi gerektiğini anlamaktır. Literatürde bulunan fen konularıyla ilgili öğrencilerin sahip oldukları kavram yanılgılarının araştırılması ve uygun çözüm yöntemlerinin geliştirilmesi bu dersin amaçları arasında yer almaktadır.



1 Kavram yanılgısı kavramının tarihsel gelişimini kavrar
2 Fen eğitiminde kavram yanılgısının önemini fark eder.
3 Fen eğitimiyle ilgili izlencede yer alan konularla ilgili kavram yanılgılarını kavrar.
4 Fen eğitimiyle ilgili kavram yanılgılarının tespitini kavrar.
5 Fen izlencesindeki kavram yanılgılarını ortaya çıkaran etkinlik uygular.
6 Fenn eğitimindeki kavram yanılgılarının nasıl ortadan kaldırılabileceğini uygulamalarla tasarlar

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Dersin İçeriği Bu dersin içeriğinde aşağıda adı geçen kavramlar sırası ile ele alınacaktır: • Kavram yanılgısı nedir? • Kavram yanılgısının oluşma sebepleri nelerdir? • Öğretmenin, ders kitaplarının kullanılmasının ve hazırlanmasının öğrencideki kavram yanılgısına olan etkisi nedir? • Kavram yanılgılarının nasıl tespit edilebilir? • Fen konuları ile ilgili örnek kavram yanılgıları • Kavram yanılgılarının giderilmesinde kullanılabilecek öğretim yaklaşımları nelerdir? •Bu öğretim yaklaşımları sınıf içinde nasıl kullanabilir?


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Dersin içeriği ve amacı hakkında öğrencilerin bilgilendirme
2 Kavram yanılgısının tanımlanması
3 Fen eğitiminde kavram yanılgısının oluşma sebeplerinin irdelenmesi
4 Öğretmenin fen eğitimdeki kavram yanılgılarına etkisinin ele alınması
5 Ders kitaplarının fen eğitimdeki kavram yanılgılarına etkisinin ele alınması
6 Fen eğitimdeki kavram yanılgılarının giderilmesinde kullanılan yaklaşımların irdelenmesi
7 Fen eğitimdeki kavram yanılgılarının giderilmesinde kullanılan yaklaşımların irdelenmesi
8 4. sınıf fen ve teknoloji izlencesindeki kavram yanılgılarının irdelenmesi
9 Ara sınav 4. sınıf fen ve teknoloji izlencesindeki kavram yanılgılarının irdelenmesi
10 5. sınıf fen ve teknoloji izlencesindeki kavram yanılgılarının irdelenmesi
11 6. sınıf fen ve teknoloji izlencesindeki kavram yanılgılarının irdelenmesi
12 7. sınıf fen ve teknoloji izlencesindeki kavram yanılgılarının irdelenmesi
13 8. sınıf fen ve teknoloji izlencesindeki kavram yanılgılarının irdelenmesi
14 Değerlendirme ve kapanış
15
16

[1] Fraser B. J., Biddle B. J., Tobin K. G., Godd T. L., Goodson I. F. (1998) International handbook of science education, Springe [2] Balcı A. (2007) Karşılaştırmalı Eğitim Sistemleri, Pegem Yayıncılık [3] Erginer, A. (2006). Avrupa Birliği Eğitim Sistemleri Türkiye Eğitim Sistemiyle Karşılaştırmalar. Pegem A Yayıncılık, Ankara



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Bireysel Çalışma 14 3 42
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 14 3 42
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 5 5
Okuma 14 2 28
Toplam İş Yükü (saat) 163

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10 [PC] 11 [PC] 12
[OC] 1 4 5 5 5 4 5 4 4 4 4 3 4
[OC] 2 5 5 4 5 5 4 5 5 4 3 4 4
[OC] 3 5 3 4 5 4 5 4 4 3 4 5 4
[OC] 4 3 3 4 5 3 4 5 4 3 4 4 5
[OC] 5 4 5 4 5 4 3 5 4 4 4 5 4
[OC] 6 3 3 4 4 4 3 4 4 3 4 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek