Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SÖB6021 | NİTEL VERİ ANALİZİ | Ders | 1 | 1 | 5.00 |
Yüksek Lisans
Nitel eğitim araştırmalarının kuramsal temelleri bilgisi, nitel veri toplama bilgisi ve becerisi, nitel veri analizi yaklaşımları bilgisi ve becerisi
1 | eğitim araştırmalarında temel kabuller ile araştırma yöntemleri arasındaki ilişkiye yönelik anlayış geliştirecek |
2 | nitel veri toplama teknikleri hakkında bilgi ve becerilerini geliştirecek |
3 | nitel yaklaşımla bir araştırma önerisi hazırlayacak |
4 | toplamış oldukları verileri analiz edecek |
5 | nitel bir araştırma raporu hazırlayacak |
Yok
Yok
Bilimin doğası, bilimsel bilgi, bilimsel yöntem; Temel kabuller: ontoloji, epistemoloji, metodoloji ve metot; paradigmalar; Nitel veri toplama teknikleri; Nitel ve nicel yaklaşımların birleştirilmesi; Nitel araştırmada geçerlilik, güvenilirlilik, genelleme ve etik; Nitel verinin doğası ve nitel araştırmada araştırmacının rolü; Araştırma önerisi geliştirme; Nitel veri analizi; Son raporun yazımı
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Bilimin doğası, bilimsel bilgi, bilimsel yöntem, temel kabuller: ontoloji, epistemoloji, metodoloji, metot | ||
2 | Paradigmalar: pozitivizm, post-pozitivizm, praxis | ||
3 | Nitel araştırma yöntemleri ve veri toplama teknikleri, Nitel ve nicel yaklaşımların birleştirilmesi | ||
4 | Nitel araştırmada nitelik ve etik | ||
5 | Nitel verinin doğası ve nitel araştırmada araştırmacının rolü, Nitel araştırma problemi belirleme | ||
6 | Nitel veri analizi yaklaşımları: betimleyici ve yorumlayıcı analiz | ||
7 | Nitel araştırmalarda veri toplamada ve analizde önemli araçlar: yansıtıcı notlar, kenar notları, memo | ||
8 | ara sınav | ||
9 | Nitel veri analiz safhaları: veri toplama, veri indirgeme, veri sergileme ve sonuç çıkarma | ||
10 | Verilerin indirgenmesi ve kodlama: birinci seviye, ilişkisel, tematik ve örüntü kodları | ||
11 | Verilerin sergilenmesi: betimleyici analiz ve raporlaştırma | ||
12 | Verilerin sergilenmesi: içerik analizi ve raporlaştırma | ||
13 | Verilerin sergilenmesi: Tablolar ve ağların oluşturulması, veri girme ve bulguları yazma | ||
14 | Sonuç çıkarmada kullanılabilecek taktikler | ||
15 | |||
16 |
Miles, M. B. ve Huberman, A. M.1994; Qualitative Data Analysis, Sage, London Patton, M.Q. 2002; Qualitative Research and Evaluation Methods, Sage, London Strauss, A. ve Corbin, J. 1996; Basics of Qualitative Research, Sage, London
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Rapor Sunma | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Toplam İş Yükü (saat) | 139 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | |
[OC] 1 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
[OC] 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 |
[OC] 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 |
[OC] 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 |
[OC] 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 |