GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SÖB6021 NİTEL VERİ ANALİZİ Ders 1 1 5.00

Yüksek Lisans



Nitel eğitim araştırmalarının kuramsal temelleri bilgisi, nitel veri toplama bilgisi ve becerisi, nitel veri analizi yaklaşımları bilgisi ve becerisi



1 eğitim araştırmalarında temel kabuller ile araştırma yöntemleri arasındaki ilişkiye yönelik anlayış geliştirecek
2 nitel veri toplama teknikleri hakkında bilgi ve becerilerini geliştirecek
3 nitel yaklaşımla bir araştırma önerisi hazırlayacak
4 toplamış oldukları verileri analiz edecek
5 nitel bir araştırma raporu hazırlayacak


Yok


Yok


Bilimin doğası, bilimsel bilgi, bilimsel yöntem; Temel kabuller: ontoloji, epistemoloji, metodoloji ve metot; paradigmalar; Nitel veri toplama teknikleri; Nitel ve nicel yaklaşımların birleştirilmesi; Nitel araştırmada geçerlilik, güvenilirlilik, genelleme ve etik; Nitel verinin doğası ve nitel araştırmada araştırmacının rolü; Araştırma önerisi geliştirme; Nitel veri analizi; Son raporun yazımı


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Bilimin doğası, bilimsel bilgi, bilimsel yöntem, temel kabuller: ontoloji, epistemoloji, metodoloji, metot
2 Paradigmalar: pozitivizm, post-pozitivizm, praxis
3 Nitel araştırma yöntemleri ve veri toplama teknikleri, Nitel ve nicel yaklaşımların birleştirilmesi
4 Nitel araştırmada nitelik ve etik
5 Nitel verinin doğası ve nitel araştırmada araştırmacının rolü, Nitel araştırma problemi belirleme
6 Nitel veri analizi yaklaşımları: betimleyici ve yorumlayıcı analiz
7 Nitel araştırmalarda veri toplamada ve analizde önemli araçlar: yansıtıcı notlar, kenar notları, memo
8 ara sınav
9 Nitel veri analiz safhaları: veri toplama, veri indirgeme, veri sergileme ve sonuç çıkarma
10 Verilerin indirgenmesi ve kodlama: birinci seviye, ilişkisel, tematik ve örüntü kodları
11 Verilerin sergilenmesi: betimleyici analiz ve raporlaştırma
12 Verilerin sergilenmesi: içerik analizi ve raporlaştırma
13 Verilerin sergilenmesi: Tablolar ve ağların oluşturulması, veri girme ve bulguları yazma
14 Sonuç çıkarmada kullanılabilecek taktikler
15
16

Miles, M. B. ve Huberman, A. M.1994; Qualitative Data Analysis, Sage, London Patton, M.Q. 2002; Qualitative Research and Evaluation Methods, Sage, London Strauss, A. ve Corbin, J. 1996; Basics of Qualitative Research, Sage, London



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Rapor Sunma 1 2 2
Bireysel Çalışma 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 3 21
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 3 42
Okuma 14 3 42
Toplam İş Yükü (saat) 139

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10 [PC] 11 [PC] 12
[OC] 1 4 4 3 3 4 4 4 4 4 4 4 4
[OC] 2 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 3 4
[OC] 3 4 4 4 4 4 4 4 5 4 5 5 4
[OC] 4 4 4 5 4 4 4 4 4 4 5 5 4
[OC] 5 4 5 5 5 5 4 4 5 4 4 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek