2014-2015 Eğitim Öğretim Güz Yarılında Samsun Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü ile Ordu Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü arasında Ortak Lisansüstü Protokolle açılmıştır.
Programda mevcut olan 21 kredi karşılığı derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve tez hazırlayan öğrencilere FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ alanında Yüksek lisans diploması verilir
Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir. ALES sınavı puanı, lisans veya yüksek lisans başarı notu, bölümce yapılacak olan yazılı veya sözlü değerlendirmede başarılı olmak.
Başka bir yükseköğretim kurumunda lisansüstü öğrencisi statüsünde ders alan ve kaydı silinen öğrenciler, aldıkları derslerin tanınması hususunda her yarıyılın ilk haftasında Enstitü Ana Bilim Dalı Kurulu aracılığı ile Enstitüye başvurur. Bu derslerin tanınması ve öğrencinin öğrenimine hangi yarıyılda başlaması gerektiğine, tanınan ve başarı notları aktarılan eğitim-öğretim programındaki derslerin toplam kredisi ve öğrencinin kaydolduğu programın eğitim-öğretim programındaki yarıyıl kredileri dikkate alınarak bu derslerin karşılık geldiği yarıyıl sayısı hesaplanır. Bu süre Kanunun 44 üncü maddesinde belirtilen azami öğrenim süresinden düşülerek, öğrencinin intibak ettirileceği yarıyıl Enstitü Ana Bilim Dalı Kurulunun görüşü doğrultusunda Enstitü Yönetim Kurulu tarafından karar verilir. Ayrıntılı bilgi için Ordu Üniversitesi Lisansüstü yönetmeliği incelenebilir.
Öğrencinin yarıyıl sonu sınavına girebilmesi için; teorik derslerin en az %70’ine, laboratuvar ve uygulamaların ise en az %80’ine katılmış olması gerekir. Bir dersten başarılı olabilmek için yarıyıl sonu başarı notunun en az CC (70-74) olması gerekir. Öğrenciler, öğrenimleri boyunca uzmanlık alan dersi dışında en az yedi dersi, bir semineri ve tez çalışmasını başarmak zorundadırlar. Ayrıntılı bilgi için Ordu Üniversitesi Lisansüstü Yönetmeliğine bakılabilir.
Bu programının amacı, lisans derecesi yeterliliklerine dayalı bir alanda, bilginin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yeterliliklerini sağlamaktır. Ayrıca bu program örgün eğitim programı şeklinde yürütülmektedir.
Öğrencilerimiz mezun olduktan sonra Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda ve özel dershanelerde Fen Bilgisi öğretmeni olarak Fen ve Teknoloji dersine girmektedirler. Ayrıca, üniversitelerde lisans ve lisansüstü seviyesinde ders verebilirler.
Yüksek Lisans eğitimini başarıyla tamamlayanlar ALES ve YDS sınavlarından geçerli not almaları şartıyla doktora eğitimine devam edebilirler.
Sınavlar; ara sınav, yarıyıl sonu ve bütünleme sınavlarından oluşur. Sınavlar; yazılı, sözlü, yazılı-uygulamalı ve sözlü-uygulamalı yapılabilir. Her ders için ilgili yarıyılda en az bir ara sınav yapılır. Ara sınav ve yarıyıl sonu başarı notu katkı oranları, ilgili öğretim üyesi veya nitelikleri Senatoca belirlenen doktora derecesine sahip öğretim görevlilerinin önerisi ile her yarıyılın başında Enstitü Yönetim Kurulu tarafından karara bağlanır. Ayrıntılı bilgi edinmek için Ordu Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Öğretim Yönetmeliğine bakılabilir.
Öğrenciler Ordu Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim Yönetmeliği doğrultusunda mezun olurlar.
0
Program Başkanı: Doç.Dr. Cengiz ÖZYÜREK AKTS/DS Koordinatörü: Doç.Dr. Cengiz ÖZYÜREK Ordu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Eğitimi Cumhuriyet Yerleşkesi- ORDU
Birbirinden bağımsız Fizik, Kimya ve Biyoloji konularının uzmanlarının dışında fen eğitimi alanında uzmanlaşmış 2 Doç.Dr., 2 Yrd. Doç. Dr. görev yapmaktadır.
1 | Fen eğitimi alanındaki güncel bilgileri uzmanlık düzeyinde değerlendirme, detaylandırma ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme. |
2 | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme |
3 | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. |
4 | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, |
5 | Bilimsel ve mesleki etik değerlere sahip olabilmek. |
6 | Fen eğitimi ile ilgili disiplinler arası bilgi transferini kavrama, analiz ve sentez yapabilme, elde ettiği bilgileri kullanarak yeni bilgilere ulaşabilme. |
7 | Fen eğitimine yönelik, araştırma veya uygulama yöntemi geliştirebilme ya da bilinen bir yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilme, yeni bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme, tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme. |
8 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. |
9 | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. |
10 | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. |
11 | Fen eğitimine yenilik getiren özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme. |
12 | Fen eğitimi ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası düzeyde yayınlayarak alanındaki bilginin genişlemesine katkıda bulunmak |
13 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme. |
14 | Fen eğitimi ile ilgili eğitsel sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak hayata geçirilebilir önerilerde bulunmak |
15 | Fen eğitimindeki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri kullanarak yaşadığı toplumun bilim okur-yazarı olma sürecine katkıda bulunabilme. |
16 | Alanındaki uzman yabancılarla ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilme ve tartışabilme. |
17 | Uzman kişiler ile alanındaki konuları tartışabilen kendi görüşlerini savunabilen ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilme. |
18 | Sosyal ilişkileri ve toplumsal olayları inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik önderlik etmek |
19 | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. |
20 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.. |
21 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme |
22 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. |
23 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. |
24 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. |
25 | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
26 | Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. |
0. Dönem | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
BİH.FBÖ105 | Türkçe | GENEL KİMYA I | Zorunlu | 4 | - | - | 5 | |
BİH.FBÖ106 | Türkçe | GENEL KİMYA II | Zorunlu | 4 | - | - | 5 | |
BİH.FBÖ201 | Türkçe | GENEL BİYOLOJİ I | Zorunlu | 4 | - | - | 5 | |
BİH.FBÖ202 | Türkçe | GENEL BİYOLOJİ II | Zorunlu | 4 | - | - | 5 | |
BİH.FBÖ314 | Türkçe | ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I | Zorunlu | 2 | - | - | - | |
Toplam | 18 | 0 | 0 | 20 | ||||
1. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
FBE6001-14 | Türkçe | EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Zorunlu | 3 | - | - | 6 | |
FBE6003-14 | Türkçe | ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE İSTATİSTİK | Zorunlu | 3 | - | - | 6 | |
FBE600I | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ I | Zorunlu | 8 | - | - | 6 | |
FBE6012-14 | Türkçe | FEN BİLGİSİ EĞİTİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR | Zorunlu | 3 | - | - | 6 | |
FBE6014-14 | Türkçe | FEN BİLGİSİ DERS KİTAPLARININ MÜFREDATA UYGUNLUĞUNUN İNCELEMESİ | Zorunlu | 3 | - | - | 6 | |
FBE6015-14 | Türkçe | İSTATİSTİK TEKNİKLER VE VERİ ANALİZİ | Zorunlu | 3 | - | - | 6 | |
FBE6016-14 | Türkçe | FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİNDE ÖZEL KONULAR | Zorunlu | 3 | - | - | 6 | |
FBE6019-14 | Türkçe | FEN BİLGİSİ EĞİTİMİNDE İLERİ BİYOLOJİ | Zorunlu | 3 | - | - | 6 | |
FBE6020-14 | Türkçe | BİLGİSAYAR DESTEKLİ FEN EĞİTİMİ | Zorunlu | 3 | - | - | 6 | |
FBE6023-14 | Türkçe | FEN EĞİTİMİNDE MEKAN DIŞI (OUTDOOR) UYGULAMALAR | Zorunlu | 3 | - | - | 6 | |
FBE6024-14 | Türkçe | FEN EĞİTİMİNDE ALTERNATİF ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME TEKNİKLERİ | Zorunlu | 3 | - | - | 6 | |
FBE6025-14 | Türkçe | İNSAN, ÇEVRE VE FEN EĞİTİMİ | Zorunlu | 3 | - | - | 6 | |
FBE6029-14 | Türkçe | FEN EĞİTİMİNDE GÜNCEL ARAŞTIRMALAR | Zorunlu | 3 | - | - | 6 | |
FBE6030-14 | Türkçe | MODELE DAYALI FEN ÖĞRETİMİ | Zorunlu | 3 | - | - | 6 | |
FBE6032 | Türkçe | YAYIN ETİĞİ | Zorunlu | 3 | - | - | 6 | |
FBE6033-19 | Türkçe | NİTEL ARAŞTIRMANIN TEORİK TEMELLERİ | Zorunlu | 3 | - | - | 6 | |
FBE6034-19 | Türkçe | NİTEL VERİ ANALİZİ | Zorunlu | 3 | - | - | 6 | |
Toplam | 56 | 0 | 0 | 102 | ||||
2. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
FBE6000S | Türkçe | SEMİNER | Zorunlu | - | - | - | 18 | |
FBE6007-14 | Türkçe | FEN EĞİTİMİNDE PROGRAM GELİŞTİRME | Zorunlu | 3 | - | - | 6 | |
FBE6008-14 | Türkçe | PROJE TABANLI FEN EĞİTİMİ | Zorunlu | 3 | - | - | 6 | |
FBE6009-14 | Türkçe | FEN EĞİTİMİNDE LABORATUVAR AKTİVİTELERİ | Zorunlu | 3 | - | - | 6 | |
FBE600II | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ II | Zorunlu | 8 | - | - | 6 | |
FBE600S | Türkçe | SEMİNER | Zorunlu | - | - | - | 6 | |
FBE6013-14 | Türkçe | FEN BİLİMLERİNDE KAVRAM ÖĞRETİMİ | Zorunlu | 3 | - | - | 6 | |
FBE6018-14 | Türkçe | FEN BİLGİSİ EĞİTİMİNDE İLERİ KİMYA | Zorunlu | 3 | - | - | 6 | |
FBE6019-14 | Türkçe | FEN BİLGİSİ EĞİTİMİNDE İLERİ BİYOLOJİ | Zorunlu | 3 | - | - | 6 | |
FBE6023-14 | Türkçe | FEN EĞİTİMİNDE MEKAN DIŞI (OUTDOOR) UYGULAMALAR | Zorunlu | 3 | - | - | 6 | |
FBE6027-14 | Türkçe | FEN DENEYLERİ TASARLAMA | Zorunlu | 3 | - | - | 6 | |
FBE6028-14 | Türkçe | WEB DESTEKLİ FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETİMİ | Zorunlu | 3 | - | - | 6 | |
Toplam | 35 | 0 | 0 | 84 | ||||
3. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
FBE6000 | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ | Zorunlu | 8 | - | - | 30 | |
FBE6000T | Türkçe | TEZ DANIŞMANLIĞI | Zorunlu | - | 1 | - | 30 | |
FBE600III | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ III | Zorunlu | 8 | - | - | 6 | |
FBE600T | Türkçe | TEZ DANIŞMANLIĞI | Zorunlu | - | 1 | - | 24 | |
Toplam | 16 | 2 | 0 | 90 |