Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FBE6012-14 | FEN BİLGİSİ EĞİTİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR | Ders | 1 | 1 | 6.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Fenle ilgili öğretme ve öğrenme yöntemlerinin nasıl kullanılacağı konusunda bilgi vermek, fen bilimlerinin anlaşılması ve fen bilimlerine karşı ilginin artırılmasını sağlamak.
Prof..Dr.Cengiz ÖZYÜREK
1 | Fen öğretiminde strateji, yöntem ve teknikler, uygun materyal kullanma |
2 | Fenle ilgili öğretme ve öğrenme yöntemlerinin nasıl kullanılacağını bilir |
3 | Fen bilimlerine karşı ilginin artırılmasını sağlamak |
4 | |
5 |
Yok
Yok
Dünyada ve Türkiye’de fen öğretimi,Çağdaş Fen Eğitimi nedir, nasıl olmalıdır. fen öğretiminde strateji, yöntem ve teknikler, aktif öğrenme, proje yaklaşımı, buluş yoluyla öğrenme, uygun materyal kullanma, öğrenme ortamının ve öğretim yönteminin anlamlı öğrenme üzerindeki etkileri, alanla ilgili makale inceleme. Fen bilgilerinin günlük yaşamdaki kullanımı ve önemi
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Fen nedir? | ||
2 | Çağdaş Fen Eğitimi nasıl olmalıdır | ||
3 | Fen okur-yazarlığı ve bilgi kullanma | ||
4 | Dünyada ve Türkiye’de fen öğretimi | ||
5 | Fen öğretiminde strateji, yöntem ve teknikler, uygun materyal kullanma | ||
6 | Öğrenme ortamının ve öğretim yönteminin anlamlı öğrenme üzerindeki etkileri | ||
7 | Aktif öğrenme | ||
8 | Probleme dayalı öğrenme | ||
9 | Ara sınav | ||
10 | Proje Tabanlı Öğrenme | ||
11 | Bağlam temelli öğrenme | ||
12 | Model ve modelleme | ||
13 | Deneyler ve fen öğretimi alanla ilgili makale inceleme | ||
14 | Deneyler ve fen öğretimi alanla ilgili makale inceleme | ||
15 | |||
16 |
1.Martin, R. Sexton, C., Wagner, K. and Gerlovich, J. (1998). Teaching Science for All Children. Allyn and Bacon. 2.Labinowicz, E. The Piaget Primer Thinking-Learning-Teaching. Addison Wesley Publishing. 3.Althouse, R.(1998). Investigation Science with Young Children. Teachers College Pres. 4.Abruscato, J.(2000). Teaching Children Science. Allyn and Bacon. 5.Skamp, K.(2001). Teaching Primary Science Contructively. Thomson.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Final Sınavı | 1 | 6 | 6 |
Derse Katılım | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 7 | 49 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 7 | 49 |
Toplam İş Yükü (saat) | 180 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | [PC] 13 | [PC] 14 | [PC] 15 | [PC] 16 | [PC] 17 | [PC] 18 | [PC] 19 | [PC] 20 | [PC] 21 | [PC] 22 | [PC] 23 | [PC] 24 | [PC] 25 | [PC] 26 | |
[OC] 1 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||
[OC] 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | ||||
[OC] 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||
[OC] 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | ||||
[OC] 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 |