GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
FBE6012-14 FEN BİLGİSİ EĞİTİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR Ders 1 1 6.00

Yüksek Lisans


Türkçe


Fenle ilgili öğretme ve öğrenme yöntemlerinin nasıl kullanılacağı konusunda bilgi vermek, fen bilimlerinin anlaşılması ve fen bilimlerine karşı ilginin artırılmasını sağlamak.


Prof..Dr.Cengiz ÖZYÜREK


1 Fen öğretiminde strateji, yöntem ve teknikler, uygun materyal kullanma
2 Fenle ilgili öğretme ve öğrenme yöntemlerinin nasıl kullanılacağını bilir
3 Fen bilimlerine karşı ilginin artırılmasını sağlamak
4
5


Yok


Yok


Dünyada ve Türkiye’de fen öğretimi,Çağdaş Fen Eğitimi nedir, nasıl olmalıdır. fen öğretiminde strateji, yöntem ve teknikler, aktif öğrenme, proje yaklaşımı, buluş yoluyla öğrenme, uygun materyal kullanma, öğrenme ortamının ve öğretim yönteminin anlamlı öğrenme üzerindeki etkileri, alanla ilgili makale inceleme. Fen bilgilerinin günlük yaşamdaki kullanımı ve önemi


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Fen nedir?
2 Çağdaş Fen Eğitimi nasıl olmalıdır
3 Fen okur-yazarlığı ve bilgi kullanma
4 Dünyada ve Türkiye’de fen öğretimi
5 Fen öğretiminde strateji, yöntem ve teknikler, uygun materyal kullanma
6 Öğrenme ortamının ve öğretim yönteminin anlamlı öğrenme üzerindeki etkileri
7 Aktif öğrenme
8 Probleme dayalı öğrenme
9 Ara sınav
10 Proje Tabanlı Öğrenme
11 Bağlam temelli öğrenme
12 Model ve modelleme
13 Deneyler ve fen öğretimi alanla ilgili makale inceleme
14 Deneyler ve fen öğretimi alanla ilgili makale inceleme
15
16

1.Martin, R. Sexton, C., Wagner, K. and Gerlovich, J. (1998). Teaching Science for All Children. Allyn and Bacon. 2.Labinowicz, E. The Piaget Primer Thinking-Learning-Teaching. Addison Wesley Publishing. 3.Althouse, R.(1998). Investigation Science with Young Children. Teachers College Pres. 4.Abruscato, J.(2000). Teaching Children Science. Allyn and Bacon. 5.Skamp, K.(2001). Teaching Primary Science Contructively. Thomson.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 6 6
Final Sınavı 1 6 6
Derse Katılım 14 5 70
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 7 49
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 7 7 49
Toplam İş Yükü (saat) 180

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10 [PC] 11 [PC] 12 [PC] 13 [PC] 14 [PC] 15 [PC] 16 [PC] 17 [PC] 18 [PC] 19 [PC] 20 [PC] 21 [PC] 22 [PC] 23 [PC] 24 [PC] 25 [PC] 26
[OC] 1 5 5 5 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 4 5 4 5 5 5 5 5
[OC] 2 5 5 5 5 5 5 5 5 5 4 5 5 4 5 5 5 4 5 5 5 5 4
[OC] 3 5 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 4 5 5 5 5 5 5 5
[OC] 4 5 4 4 5 4 5 4 4 5 5 5 5 4 4 5 5 5 4 5 5 4 4
[OC] 5 5 5 4 5 5 5 5 5 5 5 5 4 5 5 5 5 5 4 5 5 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek