Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FBE6024-14 | FEN EĞİTİMİNDE ALTERNATİF ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME TEKNİKLERİ | Ders | 1 | 1 | 6.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Fen bilgisi derslerinde geleneksel yaklaşımdan farklı olarak, süreci ve performansı değerlendirmeye ilişkin alternatif ölçme ve değerlendirme yaklaşım ve tekniklerini öğrenmek, kullanmak, uygulamak ve geleneksel yaklaşımlarla karşılaştırmalar yapmak
Doç. Dr. Erol TAŞ
1 | Alternatif ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kavrayabilme, |
2 | Geleneksel ve alternatif ölçme değerlendirme yöntemlerini karşılaştırabilme, |
3 | Fizik dersinde performans değerlendirme sürecini kavrayabilme, |
4 | Fizik eğitiminde alternatif ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygulayabilme, |
5 | Farklı fizik ders ve konuları için alternatif ölçme ve değerlendirme araçları geliştirebilme |
Yok
Yok
Hafta Konular Açıklama 1 Alternatif ölçme ve değerlendirme yaklaşımları nedir Neden kullanılmalıdır 2 Geleneksel ölçme ve değerlendirme yaklaşımları ile alternatif ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını karşılaştırma 3 Alternatif ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını kullanmada temel ilkeler 4 Geleneksel ölçme araçlarından fizik için yazılmış klasik sınav, örnek açık uçlu ve kısa cevaplı sorular ve çoktan seçmeli testleri inceleme 5 Eşleştirmeli, bulmacalı ve betimlemeli soruları inceleme 6 Kavram ağı, kavram haritaları, Vee diyagramları ve anlam çözümleme tablolarını inceleme 7 Verilen kelimelerden anlamlı cümleler kurma, kelime ilişkilendirme, yapılandırılmış gridler, tanılayıcı dallanmış ağaçlar 8 Arasınav 9 Gözlem ve görüşme teknikleri 10 Yazılı görüş alma, portfolyo teknikleri 11 Öz ve akran değerlendirme teknikleri 12 Holistik ve analitik rubrikleri inceleme, kullanma 13 Fizik dersleri için alternatif ölçme ve değerlendirme araçları geliştirme 14 Fizik dersleri için alternatif ölçme ve değerlendirme araçları geliştirme 15 Fizik derslerinde alternatif ölçme ve değerlendirme araçlarını uygulama 16 Yarıyıl Sonu Sınavı
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Alternatif ölçme ve değerlendirme yaklaşımları nedir Neden kullanılmalıdır | ||
2 | 2 Geleneksel ölçme ve değerlendirme yaklaşımları ile alternatif ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını karşılaştırma | ||
3 | 3 Alternatif ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını kullanmada temel ilkeler | ||
4 | 4 Geleneksel ölçme araçlarından fizik için yazılmış klasik sınav, örnek açık uçlu ve kısa cevaplı sorular ve çoktan seçmeli testleri inceleme | ||
5 | 5 Eşleştirmeli, bulmacalı ve betimlemeli soruları inceleme | ||
6 | 6 Kavram ağı, kavram haritaları, Vee diyagramları ve anlam çözümleme tablolarını inceleme | ||
7 | 7 Verilen kelimelerden anlamlı cümleler kurma, kelime ilişkilendirme, yapılandırılmış gridler, tanılayıcı dallanmış ağaçlar | ||
8 | 8 Arasınav | ||
9 | 9 Gözlem ve görüşme teknikleri | ||
10 | 10 Yazılı görüş alma, portfolyo teknikleri | ||
11 | 11 Öz ve akran değerlendirme teknikleri | ||
12 | 12 Holistik ve analitik rubrikleri inceleme, kullanma | ||
13 | 13 Fizik dersleri için alternatif ölçme ve değerlendirme araçları geliştirme | ||
14 | 14 Fizik dersleri için alternatif ölçme ve değerlendirme araçları geliştirme | ||
15 | 15 Fizik derslerinde alternatif ölçme ve değerlendirme araçlarını uygulama | ||
16 | 16 Yarıyıl Sonu Sınavı |
1) 1. Kitap: Fen ve Teknoloji Öğretimi (1. Baskı, 2006), Editör: Mehmet BAHAR, PegemA Yayıncılık 2) 2. Kitap: Fen ve Teknoloji (Kuramdan Uygulamaya) (11. Baskı, 2014), Editör: Salih Çepni, PegemA Yayıncılık 3) Alanyazında ilgili tez, makale ve yayınlar
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 10 | 3 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Okuma | 10 | 3 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 180 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | [PC] 13 | [PC] 14 | [PC] 15 | [PC] 16 | [PC] 17 | [PC] 18 | [PC] 19 | [PC] 20 | [PC] 21 | [PC] 22 | [PC] 23 | [PC] 24 | [PC] 25 | [PC] 26 | |
[OC] 1 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | 3 | 2 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |