GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
FBE6029-14 FEN EĞİTİMİNDE GÜNCEL ARAŞTIRMALAR Ders 1 1 6.00

Yüksek Lisans



Bu dersle bilim uzmanı adaylarının, ilkokul fen ve teknoloji dersi kapsamında (öğretim programı, öğrenme ve öğretme ortam ve tasarımları, ölçme ve değerlendirme uygulamaları, öğrenme güçlükleri, bilimin doğası, fen öğrenme süreçleri ve ders kitaplarına) gerçekleştirilmiş olan bilimsel araştırmalarla ilgili alanyazın taraması gerçekleştirebilmeleri ve ulaştıkları bilimsel çalışmaları çeşitli amaçlar çerçevesinde analiz ederek değerlendirebilmeleri; alana ilişkin araştırma becerileri geliştirebilmeleri amaçlanmaktadır.


Prof .Dr. Cengiz ÖZYÜREK


1 1. İlköğretim fen ve teknoloji dersi öğretimi alanın gerçekleştirilmiş Türkçe ve/veya yabancı dilde yayımlanmış bilimsel yayınlara ulaşır.
2 2. İlköğretim fen ve teknoloji dersi öğretimi alanın gerçekleştirilmiş Türkçe ve/veya yabancı dilde yayımlanmış bilimsel yayınları amaçları doğrultusunda analiz eder.
3 3. İlköğretim fen ve teknoloji dersi öğretimi alanına ilişkin araştırma becerisi geliştirir.


Yok


Yok


İlkokul fen ve teknoloji dersi öğretim programı İlkokul fen ve teknoloji dersine ilişkin gerçekleştirilmiş olan Türkçe ve yabancı dildeki bilimsel yayınlar (bildiri, tez, makale, raporlar…) Fen ve teknoloji öğretimi araştırma becerileri Bilimin doğası Zihinsel beceriler


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Fen ve teknoloji öğretiminde etkili olan kuram ve yaklaşımlar.
2 Fen ve teknoloji öğretimi alanında Türkçe ve yabancı dilde yayınlanmış bilimsel çalışmalara erişim Fen ve teknoloji öğretimi yeni “yaklaşımlar” üzerinde gerçekleştirilmiş bilimsel çalışmalara erişim ve çalışmaların belirlenen amaçlar doğrultusunda değerlendirme.
3 Fen ve teknoloji alanında “bilimin doğası” ile ilgili gerçekleştirilmiş bilimsel çalışmalara erişim ve çalışmaların belirlenen amaçlar doğrultusunda değerlendirme.
4 Fen ve teknoloji dersi “öğretim programına” ilişkin gerçekleştirilmiş bilimsel çalışmalara erişim ve çalışmaların belirlenen amaçlar doğrultusunda değerlendirme.
5 İlkokul çağı çocuğunda “fen öğrenme süreçlerine” ilişkin gerçekleştirilen bilimsel çalışmalara erişim ve çalışmaların belirlenen amaçlar doğrultusunda değerlendirme.
6 İlkokul fen ve teknoloji dersi “kavram öğretimi, öğrenci güçlükleri ve ölçme değerlendirme uygulamalarına ilişkin gerçekleştirilmiş olan bilimsel çalışmalara erişim ve çalışmaların belirlenen amaçlar doğrultusunda değerlendirme.
7 İlkokulda fen ve teknoloji “bilgi” öğrenme alanı öğretimi, öğrenci güçlükleri ve ölçme değerlendirme uygulamalarına ilişki gerçekleştirilmiş olan bilimsel çalışmalara erişim ve çalışmaların belirlenen amaçlar doğrultusunda değerlendirme.
8 İlkokulda fen ve teknoloji “science, technology, society and the environment” öğrenme alanına öğretimi, öğrenme güçlükleri ve ölçme değerlendirme uygulamalarına ilişkin gerçekleştirilmiş olan bilimsel çalışmalara erişim ve çalışmaların belirlenen amaçlar doğrultusunda değerlendirme.
9 İlkokulda fen ve teknoloji “bilimsel süreç becerileri” öğrenme alanı öğretimi, öğrenme güçlükleri ve ölçme değerlendirme uygulamalarına ilişkin gerçekleştirilmiş olan bilimsel çalışmalara erişim ve çalışmaların belirlenen amaçlar doğrultusunda değerlendirme.
10 İlkokulda fen ve teknoloji “tutum ve değerler” öğrenme alanı öğretimi, öğrenme güçlükleri ve ölçme değerlendirme uygulamalarına ilişkin gerçekleştirilmiş olan bilimsel çalışmalara erişim ve çalışmaların belirlenen amaçlar doğrultusunda değerlendirme.
11 İlkokulda fen ve teknoloji ders, öğrenci ve öğretmen kılavuz kitaplarına ilişkin gerçekleştirilmiş olan bilimsel çalışmalara erişim ve çalışmaların belirlenen amaçlar doğrultusunda değerlendirme. İlkokulda fen ve teknoloji öğretimi alanında sorunlara ilişkin gerçekleştirilmiş olan bilimsel çalışmalara erişim ve çalışmaların belirlenen amaçlar doğrultusunda değerlendirme. İlkokul fen ve teknoloji öğretimi alanında çalışmak istediği bir konu ile ilgili yurt içi ve yurt dışında gerçekleştirilmiş olan araştırmalara yönelik alanyazın taraması yapma Reviewing on literature intended scientific research realized to Turkish or foreign languages related to a topic that you want to work in the field of education primary school science and technology Araştırdığı konuya ilişkin derlediği Türkçe ve yabancı dilde yayınlanmış bilimsel araştırmaları raporlaştırma Reporting the scientific research Gerçekleştirdiği araştırmasına ilişkin raporu alanındaki kişilere yazılı, sözlü ve görsel olarak sunma.
12 İlkokulda fen ve teknoloji ders, öğrenci ve öğretmen kılavuz kitaplarına ilişkin gerçekleştirilmiş olan bilimsel çalışmalara erişim ve çalışmaların belirlenen amaçlar doğrultusunda değerlendirme.
13 İlkokulda fen ve teknoloji öğretimi alanında sorunlara ilişkin gerçekleştirilmiş olan bilimsel çalışmalara erişim ve çalışmaların belirlenen amaçlar doğrultusunda değerlendirme.
14 İlkokul fen ve teknoloji öğretimi alanında çalışmak istediği bir konu ile ilgili yurt içi ve yurt dışında gerçekleştirilmiş olan araştırmalara yönelik alanyazın taraması yapma
15 Araştırdığı konuya ilişkin derlediği Türkçe ve yabancı dilde yayınlanmış bilimsel araştırmaları raporlaştırma
16 Gerçekleştirdiği araştırmasına ilişkin raporu alanındaki kişilere yazılı, sözlü ve görsel olarak sunma.

Yök veri tabanı Alanda ulusal ve uluslararası platformda yayınlanan hakemli dergiler.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 30 30
Final Sınavı 1 30 30
Derse Katılım 15 2 30
Örnek Vaka İncelemesi 5 6 30
Makale Kritik Etme 10 3 30
Bireysel Çalışma 10 3 30
Toplam İş Yükü (saat) 180

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10 [PC] 11 [PC] 12 [PC] 13 [PC] 14 [PC] 15 [PC] 16 [PC] 17 [PC] 18 [PC] 19 [PC] 20 [PC] 21 [PC] 22 [PC] 23 [PC] 24 [PC] 25 [PC] 26
[OC] 1 5 4 5 4 5 5 5 5 5 5 4 5 4 4 5 4 5 5 5 5 4 5 5 5 5 5
[OC] 2 5 5 5 4 4 4 5 5 4 5 3 4 4 5 5 5 4 5 4 5 5 5 4 5 5 4
[OC] 3 4 4 4 2 3 5 5 4 5 5 2 2 3 4 5 5 5 3 5 3 5 4 5 4 5 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek