GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
FBE6008-14 PROJE TABANLI FEN EĞİTİMİ Ders 1 2 6.00

Yüksek Lisans


Türkçe


Proje temeli fen öğretimi süreçlerini tanımak ve ilgili becerileri kazanma


Doç. Dr. Erol TAŞ


1 Proje temelli fen öğretimi yaklaşımlarını tanır ve etkin şekilde uygular
2 Proje temelli fen öğretimi yönetimi becerilerini edinir
3 Proje temelli fen öğretimi süreçlerini tanır ve temel becerileri kazanır
4 Proje temelli fen öğretimi süreçlerinde izleme becerilerini kazanır
5 Proje temelli fen öğretimi süreçlerinde değerlendirme becerilerini kazanır


Yok


Tubitak için projeler hazırlamak


1. Hafta Kavramsal temel ve proje temelli öğrenme/öğretimin önemi 2. Hafta Temel prensipler ve proje temelli öğrenme/öğretimin tasarlanması 3. Hafta Temel prensipler ve proje temelli öğrenme/öğretimin tasarlanması 4. Hafta Proje temelli fen öğretimi uygulama yaklaşımları ve yöntemleri 5. Hafta Proje temelli fen öğretimi uygulama yaklaşımları ve yöntemleri 6. Hafta Proje temelli fen öğretiminde rol paylaşımı 7. Hafta Proje temelli fen öğretiminde izleme ve kontrol 8. Hafta Ara sınav 9. Hafta Proje uygulamaları 10. Hafta Proje uygulamaları 11. Hafta Proje uygulamaları 12. Hafta Proje uygulamaları 13. Hafta Proje uygulamaları 14. Hafta Proje temelli fen öğretiminde kazanımların test edilmesi (ölçme/değerlendirme) 15. Hafta Proje temelli fen öğretiminde kazanımların test edilmesi (ölçme/değerlendirme)


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Kavramsal temel ve proje temelli öğrenme/öğretimin önemi
2 Temel prensipler ve proje temelli öğrenme/öğretimin tasarlanması
3 Temel prensipler ve proje temelli öğrenme/öğretimin tasarlanması
4 Proje temelli fen öğretimi uygulama yaklaşımları ve yöntemleri
5 Proje temelli fen öğretimi uygulama yaklaşımları ve yöntemleri
6 Proje temelli fen öğretiminde rol paylaşımı
7 Proje temelli fen öğretiminde izleme ve kontrol
8 Ara sınav
9 Proje uygulamaları
10 Proje uygulamaları
11 Proje uygulamaları
12 Proje uygulamaları
13 Proje uygulamaları
14 Proje temelli fen öğretiminde kazanımların test edilmesi (ölçme/değerlendirme)
15 Proje temelli fen öğretiminde kazanımların test edilmesi (ölçme/değerlendirme)

Markham, T., Larmer, J., Ravitz, J. (2003). Project Based Learning Handbook: A Guide to Standards-Focused Project Based Learning for Middle and High School Teachers [Spiral-Bound], BIE, California.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Proje Hazırlama 1 75 75
Proje Sunma 1 3 3
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 10 10 100
Toplam İş Yükü (saat) 180

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10 [PC] 11 [PC] 12 [PC] 13 [PC] 14 [PC] 15 [PC] 16 [PC] 17 [PC] 18 [PC] 19 [PC] 20 [PC] 21 [PC] 22 [PC] 23 [PC] 24 [PC] 25 [PC] 26
[OC] 1 5 2 5 3 3 5 4 4 3 5 5 5 4 4 5 3 3 4 5 5 4 4 3 4 3 4
[OC] 2 4 5 4 5 3 5 5 4 5 4 4 3 3 5 4 4 4 4 5 5 4 5 4 5 5 5
[OC] 3 5 5 5 5 5 5 4 4 4 5 5 4 5 5 3 4 5 5 3 5 3 5 4 4 4 4
[OC] 4 4 5 3 5 5 4 5 4 3 5 3 5 3 5 5 4 3 5 5 4 5 5 4 5 4 4
[OC] 5 5 3 5 3 4 3 5 5 5 5 5 5 5 3 3 5 5 3 5 3 5 3 5 5 3 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek