GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
FBE6023-14 FEN EĞİTİMİNDE MEKAN DIŞI (OUTDOOR) UYGULAMALAR Ders 1 1 6.00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bütün dünyada yeni yeni gelişmeye başlayan ve ülkelerin eğitim programlarına giren mekan dışı eğitimin sınıf içi eğitim ile nasıl entegre edileceği tartışılarak örnek çalışmalar düzenlemektir. Bu alandaki literatür taranarak farklı uygulamaların nasıl hayata geçirileceğini irdelemektir.


Yrd. Doç. Dr. Elif ÇİL


1 Arazide insan ve doğal kuvvetlerin işaretlerini tanımlama, yorumlama ve açıklama yeteneğini geliştirme
2 Doğa ve insan ekolojisi arasında ki bağlantıya ilişkin bilgi sahibi olmak
3 Öğrenmede farklı faktörlerin önemi ve insanların anlamasında çevrenin etkisine ilişkin bilgi ve anlayış kazanmak
4 Outdoor didaktiksel bilgini farklı konu alanı ve temalarla ilişkili olarak derinleştirmek
5


Yok


Yok


Genel ekoloji ve çevre bilgisi verildikten sonra ilköğretim programlarına entegre mekan dışı aktivite planları ve uygulanabilirliği. Farklı çevre yaklaşımlarının tartışılması. Ayrıca çok disiplinli çevre eğitiminin fen eğitiminde uygulanabilirliği.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Türk Okul Sistemi
2 Outdoor Eğitim nedir?
3 Okul öncesi ve ilköğretim okullarındaki temel derslere yönelik outdoor eğitim uygulamaları
4 Okul öncesi ve ilköğretim okullarındaki temel derslere yönelik outdoor eğitim uygulamaları
5 Okul öncesi ve ilköğretim okullarındaki temel derslere yönelik outdoor eğitim uygulamaları
6 Okul öncesi ve ilköğretim okullarındaki temel derslere yönelik outdoor eğitim uygulamaları
7 “Yer”in önemi
8 Liderlik ve grup
9 Ara sınav
10 “Earth in Mind” adlı kitabın alan literatüründeki önemi
11 “Last Child in the Woods” adlı kitabın alan literatüründeki önemi
12 Deneyime Dayalı Öğrenme Yaklaşımı: “Deneyim ve Eğitim”
13 Türkiye’de Outdoor Eğitim nasıl olmalıdır?
14 Örnek ders plan sunumları
15 Örnek ders plan sunumları
16 Örnek ders plan sunumları

Wilson, R., (2008). Nature and Young Children. London: Routledge Hudson, P. (2006). Exploring a four-step science teaching and learning sequence for sustainable living. Teaching Science, 52 (1), 39-41 Palmberg, I. E. ve Kuru, J. (2000). Outdoor activities as a basis for enviromental responsibility. The Journal of Enviromental Education, 31 (4), 32-36.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 60 60
Final Sınavı 1 120 120
Toplam İş Yükü (saat) 180

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10 [PC] 11 [PC] 12 [PC] 13 [PC] 14 [PC] 15 [PC] 16 [PC] 17 [PC] 18 [PC] 19 [PC] 20 [PC] 21 [PC] 22 [PC] 23 [PC] 24 [PC] 25 [PC] 26
[OC] 1 5 4 5 5 5 4 5 4 5 5 5 4 5 4 4 5 5 5 5 5 5 5 4 5 5 4
[OC] 2 4 5 4 5 5 5 5 5 5 5 4 5 5 5 5 5 5 4 5 5 4 5 5 5 5 5
[OC] 3 5 5 5 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 4 5 5
[OC] 4 5 5 5 5 4 5 4 5 4 5 4 5 5 5 5 5 5 5 4 5 5 4 5 5 4 5
[OC] 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek