| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| FBE6019-14 | FEN BİLGİSİ EĞİTİMİNDE İLERİ BİYOLOJİ | Ders | 1 | 2 | 6.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Dersin amacı öğrencilere son yıllarda biyoloji alanında güncel konular hakkında detaylı bilgileri vermek
Doç. Dr. Elif ÇİL
| 1 | Fen Eğitimi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır. |
| 2 | Fen Eğitimi Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. |
| 3 | Fen Eğitimi Alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirir. |
| 4 | Fen Eğitimi Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. |
| 5 | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olur (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2) |
| 6 | Bilişim ve iletişim teknolojilerinin fen eğitiminde kullanılmasına yönelik bilgi ve becerilerini geliştirir. |
| 7 | Fen Eğitimi alanına yönelik ilgi duyduğu araştırma alanı ile ilgili veri toplar, yorumlar, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözetir. |
| 8 | Fen Eğitimi alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygular. |
| 9 | Fen Eğitimi alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgular, çözüm yöntemi geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. |
| 10 | Fen Eğitimi Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilir, bilgiyi değerlendirir, yorumlama ve uygulama yapar. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Güncel teknoloji ve laboratuar yöntemleri, SEM, TEM, PCR, kanser, kök hücre teknolojisi, klonlam
| Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
|---|---|---|---|
| 1 | Güncel teknoloji ve laboratuar yöntemleri | ||
| 2 | Güncel teknoloji ve laboratuar yöntemleri | ||
| 3 | Güncel teknoloji ve laboratuar yöntemleri | ||
| 4 | SEM ve TEM | ||
| 5 | SEM ve TEM | ||
| 6 | PCR | ||
| 7 | PCR | ||
| 8 | Kanser | ||
| 9 | Kanser | ||
| 10 | Kök hücre teknolojisi | ||
| 11 | Kök hücre teknolojisi | ||
| 12 | Kök hücre teknolojisi | ||
| 13 | Kök hücre teknolojisi | ||
| 14 | Kök hücre teknolojisi |
· Genel Biyoloji I-II (2003). Keeton Gould. Palme Yayıncılık. · Advanced Biology (1992). J. Simpkins and J. L. Williams. Collins Educational. · Yaşamın Temel Kuralları (1998). Ali Demirsoy. Ankara: Meteksan A.Ş. Advanced Biology (2000) Michael Kent, Oxford University Press.
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 60 | 60 |
| Final Sınavı | 1 | 120 | 120 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 180 | ||
| [PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | [PC] 13 | [PC] 14 | [PC] 15 | [PC] 16 | [PC] 17 | [PC] 18 | [PC] 19 | [PC] 20 | [PC] 21 | [PC] 22 | [PC] 23 | [PC] 24 | [PC] 25 | [PC] 26 | |
| [OC] 1 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 |
| [OC] 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |
| [OC] 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| [OC] 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |
| [OC] 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| [OC] 6 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 |
| [OC] 7 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| [OC] 8 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| [OC] 9 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |
| [OC] 10 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |