GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
FBE6016-14 FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİNDE ÖZEL KONULAR Ders 1 1 6.00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, Türkiye’de fen eğitimine yönelik sorunların belirlenmesi, bu sorunlar dahilinde güncel alan yazın taranması ve bu taramalar doğrultusunda belirlenen sorunlara yönelik metodolojik çözüm önerilerinin geliştirilmesidir.


Doç. Dr. Elif ÇİL


1 Bloom’un düzenlenmiş (revize edilmiş) taksonomisine göre fen bilimleri öğretim programını yorumlar.
2 Fen bilimleri eğitimi alanındaki problemlerine metodolojik çözümler önerir
3 Fen bilimleri eğitiminde problemleri tespit edebilir ve bunlara bilimsel çözüm yolları arar.
4 Fen bilimleri eğitimi alanında bir araştırma yürütebilir ve bulgularını sunar
5 Öğretim programı gereksinimlerini ve yapısının öğrenme ortamlarında kullanımına örnek vererek açıklar.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Güncel öğretim programının analiz edilmesi Öğretime ilişkin problemlerin belirlenmesi ve yapılandırılması Probleme ilişkin alan yazın taraması Ulusal ve uluslararası yayın evleri ve dergilerin belirlenmesi ve sınıflandırılması Belirlenen problem dahilinde makalelerin içerik analizin yapılması Belirlenen makalelerin seçilen yöntem bakımından değerlendirilmesi Alan yazın kapsamında probleme yönelik çözüm önerilerinin geliştirilmesi ve tartışılması Alan yazın kapsamında probleme yönelik çözüm önerilerinin geliştirilmesi ve tartışılması Alan yazın kapsamında probleme yönelik çözüm önerilerinin metodolojik olarak araştırılması Araştırma bulgularının tartışılması Araştırma sonuçlarının tartışılması


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Güncel öğretim programının analiz edilmesi Öğretime ilişkin problemlerin belirlenmesi ve yapılandırılması
2 Güncel öğretim programının analiz edilmesi Öğretime ilişkin problemlerin belirlenmesi ve yapılandırılması
3 Probleme ilişkin alan yazın taraması Ulusal ve uluslararası yayın evleri ve dergilerin belirlenmesi ve sınıflandırılması
4 Probleme ilişkin alan yazın taraması Ulusal ve uluslararası yayın evleri ve dergilerin belirlenmesi ve sınıflandırılması
5 Belirlenen problem dahilinde makalelerin içerik analizin yapılması Belirlenen makalelerin seçilen yöntem bakımından değerlendirilmesi
6 Belirlenen problem dahilinde makalelerin içerik analizin yapılması Belirlenen makalelerin seçilen yöntem bakımından değerlendirilmesi
7 Belirlenen problem dahilinde makalelerin içerik analizin yapılması Belirlenen makalelerin seçilen yöntem bakımından değerlendirilmesi
8 vize sınavı
9 Alan yazın kapsamında probleme yönelik çözüm önerilerinin geliştirilmesi ve tartışılması
10 Alan yazın kapsamında probleme yönelik çözüm önerilerinin geliştirilmesi ve tartışılması
11 Alan yazın kapsamında probleme yönelik çözüm önerilerinin metodolojik olarak araştırılması. Araştırma bulgularının tartışılması.
12 Alan yazın kapsamında probleme yönelik çözüm önerilerinin metodolojik olarak araştırılması. Araştırma bulgularının tartışılması.
13 Alan yazın kapsamında probleme yönelik çözüm önerilerinin metodolojik olarak araştırılması. Araştırma bulgularının tartışılması.
14 Alan yazın kapsamında probleme yönelik çözüm önerilerinin metodolojik olarak araştırılması. Araştırma bulgularının tartışılması.
15 Bloom’un düzenlenmiş (revize edilmiş) taksonomisine göre fen bilimleri öğretim programını yorumlama
16 final sınavı

Gen bencildir, Richard Dawkins, Tübitak yayınları Hemen hemen herşeyin kısa tarihi, Billy Bryson Boyner yayınları



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Tartışma 14 1 14
Soru-Yanıt 14 1 14
Rapor Sunma 10 4 40
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 8 56
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 7 8 56
Toplam İş Yükü (saat) 184

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10 [PC] 11 [PC] 12 [PC] 13 [PC] 14 [PC] 15 [PC] 16 [PC] 17 [PC] 18 [PC] 19 [PC] 20 [PC] 21 [PC] 22 [PC] 23 [PC] 24 [PC] 25 [PC] 26
[OC] 1 4 4 4 4 4 4 4 4 4 3 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 5 5 5
[OC] 2 4 4 4 4 4 5 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 5 4
[OC] 3 4 4 4 4 4 5 4 3 4 4 4 4 3 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
[OC] 4 3 4 4 4 4 4 4 4 3 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 5 4 4 3 4
[OC] 5 5 4 4 4 4 3 4 3 4 4 3 4 4 4 4 3 3 4 3 3 4 4 4 5 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek