GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
FBE6014-14 FEN BİLGİSİ DERS KİTAPLARININ MÜFREDATA UYGUNLUĞUNUN İNCELEMESİ Ders 1 1 6.00

Yüksek Lisans


Türkçe


Konu Alanında MEB Tarafından Onaylanmış Ders Kitaplarının ve Öğretim Programlarının İncelenmesi


Yrd. Doç. Dr. Sevda TÜRKİŞ


1 Ders kitaplarının değerlendirilmesinde kullanılacak kriterlere genel bir bakış
2 Müfredat ve ders kitabı ilişkisi Kitapların İçerik, Dil, Öğrenci Seviyesine Uygunlukları hakkında literatür bazında tartışma
3 Ders kitaplarının Format, Çekicilik, Anlamlı Öğrenmeye Katkı ve Öğretimde Kullanım Kolaylığı Açılarından İncelenmesi
4 Ders kitaplarının Format, Çekicilik, Anlamlı Öğrenmeye Katkı ve Öğretimde Kullanım Kolaylığı Açılarından İncelenmesi

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Konu Alanında MEB Tarafından Onaylanmış Ders Kitaplarının ve Öğretim Programları


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Dersin içeriği ve ders hakkında bilgilendirme ve planlama yapma
2 Program (Müfredat) ve ders kitapları ve Türkiyede bunların geliştirilmesi ve kullanımı hakkında temel bilgilerin kazandırılması
3 Dünyadaki müfredat ve ders kitapları hakkında bilimsel tartışma yapmak
4 Dünyadaki müfredat ve ders kitapları hakkında bilimsel tartışma yapmak
5 Ders kitaplarının incelenmesinde dikkate alınan ve alınabilecek kriterler üzerine bilimsel yorum yürütme
6 Ders kitaplarının incelenmesinde dikkate alınan ve alınabilecek kriterler üzerine bilimsel yorum yürütme
7 Şu anda MEB da kullanılan ders kitaplarını . İçerik, Dil, Öğrenci Seviyesine Uygunluk, Format, Çekicilik açısından inceleme
8 Şu anda MEB da kullanılan ders kitaplarını . İçerik, Dil, Öğrenci Seviyesine Uygunluk, Format, Çekicilik açısından inceleme
9 Anlamlı öğrenme açısından müfredat ve ders kitapları
10 Anlamlı öğrenme açısından müfredat ve ders kitapları
11 Örnek bir ders kitabının belirlenen kriterler açısından değerlendirilmesi
12 Örnek bir ders kitabının belirlenen kriterler açısından değerlendirilmesi
13 Ders ile ilgili genel değerlendirme ve raporlar
14 Ders ile ilgili genel değerlendirme ve raporlar
15 Ders ile ilgili genel değerlendirme ve raporlar
16 Final sınavı

Carré, C., & Ovens, C. (2013). Science 7-11: developing primary teaching skills. Routledge. Arends, R., & Castle, S. (1991). Learning to teach (Vol. 142). New York: McGraw-Hill. Nias, J., Southworth, G., & Campbell, P. (2005). Whole school curriculum development in the primary school. Routledge.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 0

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Tartışma 5 2 10
Soru-Yanıt 5 3 15
Rapor Hazırlama 3 5 15
Rapor Sunma 3 5 15
Makale Kritik Etme 4 10 40
Bireysel Çalışma 5 10 50
Toplam İş Yükü (saat) 175

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10 [PC] 11 [PC] 12 [PC] 13 [PC] 14 [PC] 15 [PC] 16 [PC] 17 [PC] 18 [PC] 19 [PC] 20 [PC] 21 [PC] 22 [PC] 23 [PC] 24 [PC] 25 [PC] 26
[OC] 1 5 5 5 5 3 4 4 5 5 3 4 4 4 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5 4 3 3
[OC] 2 5 5 5 5 3 4 4 5 5 5 4 4 4 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5 4 3 3
[OC] 3 5 5 5 5 3 4 4 5 5 5 4 4 4 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5 4 3 3
[OC] 4 5 5 5 5 3 4 4 5 5 5 4 4 4 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5 4 3 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek