| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| FBE6014-14 | FEN BİLGİSİ DERS KİTAPLARININ MÜFREDATA UYGUNLUĞUNUN İNCELEMESİ | Ders | 1 | 1 | 6.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Konu Alanında MEB Tarafından Onaylanmış Ders Kitaplarının ve Öğretim Programlarının İncelenmesi
Yrd. Doç. Dr. Sevda TÜRKİŞ
| 1 | Ders kitaplarının değerlendirilmesinde kullanılacak kriterlere genel bir bakış |
| 2 | Müfredat ve ders kitabı ilişkisi Kitapların İçerik, Dil, Öğrenci Seviyesine Uygunlukları hakkında literatür bazında tartışma |
| 3 | Ders kitaplarının Format, Çekicilik, Anlamlı Öğrenmeye Katkı ve Öğretimde Kullanım Kolaylığı Açılarından İncelenmesi |
| 4 | Ders kitaplarının Format, Çekicilik, Anlamlı Öğrenmeye Katkı ve Öğretimde Kullanım Kolaylığı Açılarından İncelenmesi |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Konu Alanında MEB Tarafından Onaylanmış Ders Kitaplarının ve Öğretim Programları
| Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
|---|---|---|---|
| 1 | Dersin içeriği ve ders hakkında bilgilendirme ve planlama yapma | ||
| 2 | Program (Müfredat) ve ders kitapları ve Türkiyede bunların geliştirilmesi ve kullanımı hakkında temel bilgilerin kazandırılması | ||
| 3 | Dünyadaki müfredat ve ders kitapları hakkında bilimsel tartışma yapmak | ||
| 4 | Dünyadaki müfredat ve ders kitapları hakkında bilimsel tartışma yapmak | ||
| 5 | Ders kitaplarının incelenmesinde dikkate alınan ve alınabilecek kriterler üzerine bilimsel yorum yürütme | ||
| 6 | Ders kitaplarının incelenmesinde dikkate alınan ve alınabilecek kriterler üzerine bilimsel yorum yürütme | ||
| 7 | Şu anda MEB da kullanılan ders kitaplarını . İçerik, Dil, Öğrenci Seviyesine Uygunluk, Format, Çekicilik açısından inceleme | ||
| 8 | Şu anda MEB da kullanılan ders kitaplarını . İçerik, Dil, Öğrenci Seviyesine Uygunluk, Format, Çekicilik açısından inceleme | ||
| 9 | Anlamlı öğrenme açısından müfredat ve ders kitapları | ||
| 10 | Anlamlı öğrenme açısından müfredat ve ders kitapları | ||
| 11 | Örnek bir ders kitabının belirlenen kriterler açısından değerlendirilmesi | ||
| 12 | Örnek bir ders kitabının belirlenen kriterler açısından değerlendirilmesi | ||
| 13 | Ders ile ilgili genel değerlendirme ve raporlar | ||
| 14 | Ders ile ilgili genel değerlendirme ve raporlar | ||
| 15 | Ders ile ilgili genel değerlendirme ve raporlar | ||
| 16 | Final sınavı |
Carré, C., & Ovens, C. (2013). Science 7-11: developing primary teaching skills. Routledge. Arends, R., & Castle, S. (1991). Learning to teach (Vol. 142). New York: McGraw-Hill. Nias, J., Southworth, G., & Campbell, P. (2005). Whole school curriculum development in the primary school. Routledge.
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 0 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
| Tartışma | 5 | 2 | 10 |
| Soru-Yanıt | 5 | 3 | 15 |
| Rapor Hazırlama | 3 | 5 | 15 |
| Rapor Sunma | 3 | 5 | 15 |
| Makale Kritik Etme | 4 | 10 | 40 |
| Bireysel Çalışma | 5 | 10 | 50 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 175 | ||
| [PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | [PC] 13 | [PC] 14 | [PC] 15 | [PC] 16 | [PC] 17 | [PC] 18 | [PC] 19 | [PC] 20 | [PC] 21 | [PC] 22 | [PC] 23 | [PC] 24 | [PC] 25 | [PC] 26 | |
| [OC] 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 |
| [OC] 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 |
| [OC] 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 |
| [OC] 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 |