GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
BİH.FBÖ314 ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I Ders 0 0 0.00

Yüksek Lisans


Türkçe


Öğrenciler; eğitim programlarının temel kavramlarını karşılaştırır, eğitim programlarını ve ders planlarını nasıl geliştireceğini öğrenir ve çeşitli öğrenme stratejilerini, sınıfta kullanacakları metot ve stratejileri bilir.



1 Eğitim programını nasıl geliştireceğini öğrenir.
2 Metot ve teknikleri kullanabilecek becerileri geliştirir.
3 Eğitim programlarındaki temel kavramları ve fikirleri bilir.
4 Temel öğrenme stratejilerini karşılaştırır
5

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Öğretimle ilgili temel kavramlar, öğrenme ve öğretim ilkeleri, öğretimde planlı çalışmanın önemi ve yararları, öğretimin planlanması (ünitelendirilmiş yıllık plan, günlük plan ve etkinlik örnekleri) , öğrenme ve öğretim stratejileri, öğretim yöntem ve teknikleri, bunların uygulama ile ilişkisi, öğretim araç ve gereçleri, öğretim hizmetinin niteliğini artırmada öğretmenin görev ve sorumlulukları, öğretmen yeterlikleri.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Öğrenme ve öğretme ilkeleri
2 Eğitim programının temel öğeleri
3 Eğitim programı hazırlama
4 Eğitim programı hazırlama
5 Program geliştirmenin felsefi temelleri
6 Öğretme-öğrenme strateji ve modelleri
7 Etkili öğrenme ve öğretimin genel ilkeleri
8 Etkili öğrenme ve öğretimin genel ilkeleri
9 ara sınav
10 Öğretim strateji, yöntem ve tekniklerin etkili kullanılması
11 Öğretim ve öğrenme stratejileri
12 Başlıca öğretme –öğrenme yaklaşımları
13 Öğretim yöntem ve teknikleri
14 Öğretim yöntem ve teknikleri
15 final sınavı
16

1.Eskicumalı, A. ve İşman, A., (2005) Öğretimde Planlama Ve Değerlendirme, Pegem A Yayıncılık Ankara. 2.Demirel, Ö., (2008) Öğretme Sanatı : Öğretim İlke ve Yöntemleri, Pegem A Yayıncılık Ankara. 3.Hehesapçıoğlu, M., (1994)Öğretim İlke ve Yöntemleri. Beta Basın Yayın Dağıtım,İstanbul.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 4 56
Tartışma 13 2 26
Bireysel Çalışma 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 1 7
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 7 1 7
Toplam İş Yükü (saat) 126

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10 [PC] 11 [PC] 12 [PC] 13 [PC] 14 [PC] 15 [PC] 16 [PC] 17 [PC] 18 [PC] 19 [PC] 20 [PC] 21 [PC] 22 [PC] 23 [PC] 24 [PC] 25 [PC] 26
[OC] 1 4 4 3 4 4 4 3 3 3 4 4 4 4 4 4 4 3 3 3 4 4 4 4
[OC] 2 5 3 4 4 4 4 5 4 3 4 4 4 4 4 4 4 4 3 4 4 4 4 4
[OC] 3 4 3 4 4 4 3 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 3 4 4 4 3 4
[OC] 4 3 4 4 4 3 4 3 4 3 5 4 4 4 4 3 4 4 4 4 4 4 3 4
[OC] 5 4 3 4 3 3 4 2 3 3 4 4 4 4 4 3 3 4 3 3 4 4 3 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek