GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
FBE6003-14 ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE İSTATİSTİK Ders 1 1 6.00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, nicel bir araştırmanın tüm boyutları ile yürütebilme, İstatistikle ilgili temel kavramları anlama , hipotez testlerini uygulama ve karar verme becerisi kazandırmaktır.


Yrd.Doç Dr: İkramettin Daşdemir


1 Eğitim bilimine ilişkin genel bilgi birikimini, fen bilgisi öğretmenliği alanına ilişkin temel teori ve uygulamalar çerçevesinde geliştirir ve derinleştirir.
2 Fen bilgisi öğretmenliği eğitimine ilişkin teori ve uygulamalar arasındaki ilişkileri kavrar.
3 Bağımsız olarak kendi başına fen bilgisi öğretmenliği alanı ile ilgili bilimsel araştırma sürecini (Problemi belirler, uygun bilimsel yöntemi seçer ve uygular, elde ettiği verileri analiz eder ve sonuçları raporlaştırır.) yürütür.
4 Fen bilgisi öğretmenliği alanı ile ilgili bir sorunu bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, uygular ve sonuçları değerlendirir
5 Fen bilgisi öğretmenliği alanı ile ilgili bilimsel ve mesleki çalışmalara etkin olarak katılır ya da liderlik yapar.
6 Fen bilgisi öğretmenliği alanı ile ilgili sorunlara nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri geliştirir.


Yok


Yok


Bu dersin temel amacı araştırma sürecini (sorun belirleme, veri toplama, veri analizi ve sonuçları yorumlama) incelemek, belli başlı bilimsel araştırma yöntemlerini (deneysel yöntem, tarama yöntemi, ilişkisel yöntem vd.) gözden geçirmek ve öğrencilerin belirli bir konu hakkında araştırma yapabilmeleri için gereken literatür bulma, veri toplama, verileri değerlendirme ve rapor yazma tekniklerini uygulamalı olarak öğrenmelerini sağlamak ve İstatistikle ilgili temel kavramlar, evren ve örneklem, değişken türleri, verilerin sınıflandırılması, merkezi eğilim ölçüleri, yaygınlık ölçüleri, ham puanların standart puanlara dönüştürülmesi, normal dağılım, Z dağılımı, istatistiksel hata, hipotez testleri ve karar, tek örneklem t testi, ki-kare testi, ortalamalar arası farkın önem kontrolü (ilişkisiz örneklem t testi, ilişkili t testi, tek yönlü varyans analizi, non-parametrik yöntemler), korelasyon ve regresyon analizini öğrenmelerini sağlamaktır.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Eğitim Araştırmalarının Temel İlkeleri
2 Problem/Amaç Literatür Değerlendirmesi
3 Örnekleme
4 Deneysel araştırma
5 evren, örneklem, değişken türleri, verilerin sınıflandırılması
6 Normal dağılım, Z dağılımı, istatistiksel hata ve karar
7 İstatistik paket programının tanıtılması, veri tabanı oluşturma
8 Ara sınav
9 Hipotez türleri, hipotez testleri
10 Ki-kare testi, tek örneklem t testi
11 Bağımsız t testi
12 Bağımlı t testi
13 Tek yönlü varyans analizi
14 Korelasyon, basit doğrusal regresyon, çoklu doğrusal regresyon
15 final sınav
16

1.Bilimsel araştırma yöntemleri (edt. Abdurrahman TANRIÖĞEN) 2.Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı (Şener Büyüköztürk) , Pegem Akademi Yayıncılık.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Problem Çözümü 14 1 14
Tartışma 14 1 14
Soru-Yanıt 14 1 14
Beyin Fırtınası 14 1 14
Rapor Hazırlama 14 1 14
Rapor Sunma 14 1 14
Makale Yazma 14 1 14
Makale Kritik Etme 14 1 14
Bireysel Çalışma 14 1 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 3 3
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 3 3
Toplam İş Yükü (saat) 177

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10 [PC] 11 [PC] 12 [PC] 13 [PC] 14 [PC] 15 [PC] 16 [PC] 17 [PC] 18 [PC] 19 [PC] 20 [PC] 21 [PC] 22 [PC] 23 [PC] 24 [PC] 25 [PC] 26
[OC] 1 4 3 4 4 3 4 4 3 3 3 4 4 4 3 3 4 4 3 4 4 3 3 4 3 4 4
[OC] 2 4 3 4 4 4 4 4 3 3 4 4 4 4 3 4 4 4 3 4 4 4 4 3 4 4 3
[OC] 3 4 3 4 3 3 4 4 4 3 3 4 4 4 4 3 3 3 3 4 4 4 4 3 4 4 3
[OC] 4 4 3 3 3 3 3 4 3 3 3 4 4 4 4 3 4 4 3 4 4 4 4 4 4 4 3
[OC] 5 4 3 3 4 4 4 4 4 3 4 4 3 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 3 4 4
[OC] 6 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 3 4 4 4 4 4 4 4 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek