GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
FBE6013-14 FEN BİLİMLERİNDE KAVRAM ÖĞRETİMİ Ders 1 2 6.00

Yüksek Lisans



Kavram gelişim sürecinin temel özelliklerini kavramak, fen bilimleri eğitiminde kullanılan kavram öğretim yöntemlerinin temel özelliklerini kavramak, fen bilimleri eğitiminde kullanılan çağdaş öğrenme teorileri hakkında bilgi edinmektir.


Doç Dr. Ayhan ÇİNİCİ


1 fen öğretiminde kavramsal düzeyde öğretimin önemini kavrayabilme.
2 kavram öğretimine yönelik olarak geliştirilebilecek materyalleri bilebilme, geliştirebilme ve uygulayabilme
3 fen öğretiminde kullanılan öğrenme teorileri hakkında teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme.
4
5

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Kavramın tanımı, kavram geliştirme süreçleri, fen bilimleri eğitiminde kullanılan kavram öğretim yöntemleri, kavram haritaları, anlam çözümleme tabloları, bilgi haritaları, kavram yanılgıları, kavram yanılgılarının tespit edilmesi ve giderilmesi, kavramsal değişim, kavramsal değişim metinleri, kavram karikatürleri, çalışma yaprakları, öğrenme teorileri, öğrenme halkası yaklaşımı, bütünleştirici öğrenme teorisi, çoklu zeka teorisi.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Öğrenme, öğretme, öğretim kavramları
2 Kavramın tanımı, özellikleri, kavram geliştirmenin önemi, örnekler
3 Kavramların oluşturulması, kavram geliştirmede kullanılan zihinsel süreçler
4 Fen bilimleri eğitiminde kavram öğretimi ve kavramsal öğretimin önemi
5 Kavram öğretiminde kullanılan yöntemler, anlam çözümleme tablosu, kavram ağı
6 Kavram haritaları, bilgi haritaları, zihin haritaları, çalışma yaprakları
7 Bilgisayar destekli kavram öğretimi, animasyonlar, simülasyonlar
8 Kavram yanılgıları, kavram yanılgılarının tespiti, teşhis testlerinin geliştirilmesi Ara sınav
9 Kavramsal değişim, bilişsel çelişki, kavramsal değişim metinleri, çürütücü metinler
10 Kavram Karikatürleri
11 Belirlenen bazı kavram yanılgıları ile ilgili kavram karikatürü tasarlama
12 Öğrenme teorileri, Piaget ve Bruner öğrenme teorisi ve fen eğitiminde kullanımı, Gagne ve Ausubel öğrenme teorileri, öğrenme halkası yaklaşımı
13 Yapılandırmacı öğrenme teorisi ve örnek uygulamalar
14 Eğitimde diğer güncel yaklaşımlar ve dönemin değerlendirilmesi
15 Final sınavı
16

Çepni, S. 2008. (Ed). Kuramdan Uygulamaya Fen ve Teknoloji Öğretimi, Pegema Yayıncılık, 7. Baskı, Ankara. Ülgen, G. 2001. Kavram geliştirme, Pegema Yayıncılık, Ankara. Karamustafaoğlu, O. ve Yaman, S. 2006. Fen Eğitiminde Özel Öğretim Yöntemleri-I, II, Anı Yayıncılık, Ankara. Beydoğan, Ö. 1998. Çocuklarda Kavram Öğrenme ve Kavram Öğretme, Atatürk Üniversitesi Yayınları, Erzurum. Temizyürek, K. 2003. Fen Öğretimi ve Uygulamaları, Nobel Yayıncılık, Ankara



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Bireysel Çalışma 14 5 70
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 4 4
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 4 4
Okuma 14 4 56
Toplam İş Yükü (saat) 179

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10 [PC] 11 [PC] 12 [PC] 13 [PC] 14 [PC] 15 [PC] 16 [PC] 17 [PC] 18 [PC] 19 [PC] 20 [PC] 21 [PC] 22 [PC] 23 [PC] 24 [PC] 25 [PC] 26
[OC] 1 4 4 4 3 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 3 4 4 4 4 4 4 3 4 4
[OC] 2 4 3 3 4 4 4 4 4 3 4 4 4 4 4 4 4 4 3 4 4 4 4 3 4 4 4
[OC] 3 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 3 4 3 4 4 4
[OC] 4
[OC] 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek