GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
FBE6025-14 İNSAN, ÇEVRE VE FEN EĞİTİMİ Ders 1 1 6.00

Yüksek Lisans


Türkçe


Çevre sorunları günümüzde herkesi ilgilendirmekte ve çevre kirliliği insanlığın gündeminden hiç düşmemektedir. Günümüzde çevre ve çevre kirliliği ilköğretim programında yer almaya başlamıştır. Bu nedenle dersin amacı çevre sorunları ve bunun eğitimi hakkında bilgi sahibi olmaktır


Yrd. Doç. Dr. Sevda TÜRKİŞ


1 Çevre ve ekoloji kavramlarını anlar.
2 Çevre eğitimi alanındaki problemlerin farkına varır.
3 Fen Bilgisi Eğitimi içerisinde çevre eğitiminin yerini ve önemini kavrar.
4 İnsanın çevreye yönelik bakış açılarını kavrar ve eğitimle ilişkilendirir.


Yok


Yok


Çevre problemleri üzerine insanoğlunun etkilerine ait çeşitli görüşler, çevre ve insan arasındaki denge; bir ekosistemin tanımlanması ve bunun okul ve üniversitedeki fen müfredatındaki öğretme-öğrenme sürecindeki yeri ve önemi.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Çevre dersine giriş ve temel ekolojik kavramlar
2 Ekosistem ve özellikleri nelerdir
3 Ekolojik döngüler ve çevre sağlığı
4 İnsanların doğal çevre üzerindeki olumsuz etkileri
5 İnsanlığın ekolojik sorunları; su kirliliği
6 Hava kirliliği
7 Toprak kirliliği
8 Besin kirliliği
9 Arasınav
10 Radyoaktif kirlilik ve gürültü kirliliği
11 İnsan nüfusu ve nüfus hareketleri
12 Çevre koruma modelleri ve çevre korumaya yönelik uluslararası girişimler
13 Çevre kirliliklerine ilişkin ileriye yönelik senaryolar ve önlemler
14 İlköğretim fen müfredatlarındaki çevre konuları, Çevre dersini öğretme süreçleri ve önemi
15 Final Sınavı

1) Aydoğdu M. ve Gezer, K. (2006). Çevre Bilimi. Ankara: Anı Yayıncılık.2) Palmer, J.A. (1998). Environmental education in the 21st century. Theory, practice, progress and promise. New York: Routledge. (Gerekli kısımlar tarafımdan sağlanacaktır)3) Robert Eccleshall et al. (2003). Political ideologies. London: Routledge. (In text)4) Elstgeest, J., Harlen, W. (1990). Environmental science in the primary curriculum. London: Paul Chapman Publishing Ltd.5) Haktanır, K. & Arcak S. (1998). Çevre kirliliği. Ankara: Ankara Üniversitesi Yayınları.6) Gigliotti, L.M. (1990). Environmental education: What went wrong? What can be done? The Journal of Environmental Education, 22 (1), 9-12.7) Hungerford, H., Peyton, R., & Wilkie, R. (1980). Goals of curriculum development for environmental education. The Journal of Environmental Education, 2 (3), 42-47.8) Holsman, R.H. (2001). The politics of environmental education. The Journal of Environmental Education, 32 (2), 4-9. 9) Monroe, M. C., & Cappaert, D. (1994). Integrating environmental education into the school curriculum, Iowa: Kendall/Hunt Publishing Company.10) Project wild: K-12 Activity Guide. (1998). Council for environmetal education.11) Çevre eğitimi. Türk Çevre Vakfi kitabı.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Rapor Sunma 1 60 60
Seminer 1 120 120
Toplam İş Yükü (saat) 180

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10 [PC] 11 [PC] 12 [PC] 13 [PC] 14 [PC] 15 [PC] 16 [PC] 17 [PC] 18 [PC] 19 [PC] 20 [PC] 21 [PC] 22 [PC] 23 [PC] 24 [PC] 25 [PC] 26
[OC] 1 5 5 5 5 5 4 5 5 5 5 4 5 5 5 4 5 5 4 5 5 4 5 4 5 4 5
[OC] 2 5 5 4 5 4 5 5 5 5 5 5 5 4 4 5 5 4 5 4 4 5 5 5 5 4 4
[OC] 3 5 4 5 4 5 5 5 4 4 5 5 5 5 5 4 5 5 4 5 5 5 5 5 5 5 4
[OC] 4 4 5 5 5 5 5 4 5 5 4 5 4 5 5 5 4 5 5 5 5 5 5 4 5 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek