Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FBE6025-14 | İNSAN, ÇEVRE VE FEN EĞİTİMİ | Ders | 1 | 1 | 6.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Çevre sorunları günümüzde herkesi ilgilendirmekte ve çevre kirliliği insanlığın gündeminden hiç düşmemektedir. Günümüzde çevre ve çevre kirliliği ilköğretim programında yer almaya başlamıştır. Bu nedenle dersin amacı çevre sorunları ve bunun eğitimi hakkında bilgi sahibi olmaktır
Yrd. Doç. Dr. Sevda TÜRKİŞ
1 | Çevre ve ekoloji kavramlarını anlar. |
2 | Çevre eğitimi alanındaki problemlerin farkına varır. |
3 | Fen Bilgisi Eğitimi içerisinde çevre eğitiminin yerini ve önemini kavrar. |
4 | İnsanın çevreye yönelik bakış açılarını kavrar ve eğitimle ilişkilendirir. |
Yok
Yok
Çevre problemleri üzerine insanoğlunun etkilerine ait çeşitli görüşler, çevre ve insan arasındaki denge; bir ekosistemin tanımlanması ve bunun okul ve üniversitedeki fen müfredatındaki öğretme-öğrenme sürecindeki yeri ve önemi.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Çevre dersine giriş ve temel ekolojik kavramlar | ||
2 | Ekosistem ve özellikleri nelerdir | ||
3 | Ekolojik döngüler ve çevre sağlığı | ||
4 | İnsanların doğal çevre üzerindeki olumsuz etkileri | ||
5 | İnsanlığın ekolojik sorunları; su kirliliği | ||
6 | Hava kirliliği | ||
7 | Toprak kirliliği | ||
8 | Besin kirliliği | ||
9 | Arasınav | ||
10 | Radyoaktif kirlilik ve gürültü kirliliği | ||
11 | İnsan nüfusu ve nüfus hareketleri | ||
12 | Çevre koruma modelleri ve çevre korumaya yönelik uluslararası girişimler | ||
13 | Çevre kirliliklerine ilişkin ileriye yönelik senaryolar ve önlemler | ||
14 | İlköğretim fen müfredatlarındaki çevre konuları, Çevre dersini öğretme süreçleri ve önemi | ||
15 | Final Sınavı |
1) Aydoğdu M. ve Gezer, K. (2006). Çevre Bilimi. Ankara: Anı Yayıncılık.2) Palmer, J.A. (1998). Environmental education in the 21st century. Theory, practice, progress and promise. New York: Routledge. (Gerekli kısımlar tarafımdan sağlanacaktır)3) Robert Eccleshall et al. (2003). Political ideologies. London: Routledge. (In text)4) Elstgeest, J., Harlen, W. (1990). Environmental science in the primary curriculum. London: Paul Chapman Publishing Ltd.5) Haktanır, K. & Arcak S. (1998). Çevre kirliliği. Ankara: Ankara Üniversitesi Yayınları.6) Gigliotti, L.M. (1990). Environmental education: What went wrong? What can be done? The Journal of Environmental Education, 22 (1), 9-12.7) Hungerford, H., Peyton, R., & Wilkie, R. (1980). Goals of curriculum development for environmental education. The Journal of Environmental Education, 2 (3), 42-47.8) Holsman, R.H. (2001). The politics of environmental education. The Journal of Environmental Education, 32 (2), 4-9. 9) Monroe, M. C., & Cappaert, D. (1994). Integrating environmental education into the school curriculum, Iowa: Kendall/Hunt Publishing Company.10) Project wild: K-12 Activity Guide. (1998). Council for environmetal education.11) Çevre eğitimi. Türk Çevre Vakfi kitabı.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Rapor Sunma | 1 | 60 | 60 |
Seminer | 1 | 120 | 120 |
Toplam İş Yükü (saat) | 180 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | [PC] 13 | [PC] 14 | [PC] 15 | [PC] 16 | [PC] 17 | [PC] 18 | [PC] 19 | [PC] 20 | [PC] 21 | [PC] 22 | [PC] 23 | [PC] 24 | [PC] 25 | [PC] 26 | |
[OC] 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 |
[OC] 2 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 |
[OC] 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 |
[OC] 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 |