GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
FBE6007-14 FEN EĞİTİMİNDE PROGRAM GELİŞTİRME Ders 1 2 6.00

Yüksek Lisans


Türkçe


Eğitimde program geliştirmenin kavramsal ve kuramsal temellerini açıklayabilecektir. Program geliştirmeyle ilgili kavramları tanımlar. Program geliştirmenin tarihsel gelişimini açıklar.



1 Program geliştirme ve değerlendirmenin ne olduğunun anlaşılması.
2 Program geliştirme ve değerlendirme sürecini kavratmak.
3 Program değerlendirmede uygulama sürecini açıklar.
4 Program değerlendirmede değerlendirme sürecini açıklar.


Yok


Yok


Eğitimde program geliştirmenin kavramsal ve kuramsal temellerini açıklayabilecektir. Program geliştirmeyle ilgili kavramları tanımlar. Program geliştirmenin tarihsel gelişimini açıklar. Program geliştirmenin felsefi temellerini açıklar. Program geliştirmenin psikolojik temellerini açıklar. Program geliştirmenin toplumsal temellerini açıklar.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Program Gelistirmede Temel Kavramlar
2 Program Gelistirmenin Kuramsal Temelleri: Felsefi ve Toplumsal Temelleri
3 Program Gelistirmenin Kuramsal Temelleri: Psikolojik ve Tarihi Temelleri
4 Program Gelistirme Süreci
5 Eğitim Programları Modelleri
6 Eğitim Programı Tasarısı Hazırlama:Egitim Gereksinmelerinin Belirlenmesi
7 Eğitim Programı Tasarısı Hazırlama:Eğitim Durumlarının Düzenlenmesi
8 Eğitim Programı Tasarısı Hazırlama: Değerlendirme Sürecinin Düzenlenmesi
9 Ara sınav
10 Program Geliştirmede Yeni Yönelimler
11 Okulöncesi, İlköğretim ve Ortaöğretim Okullarının Eğitim ve Öğretim Programlarının İncelenmesi
12 Egitim Programlarinin Degerlendirilmesi Süreci
13 Hazirlanan Program Tasarılarının Değerlendirilmesi
14 Hazirlanan Program Tasarılarının Değerlendirilmesi
15

Dogan, Hifzi. Egitimde Program ve Ögretim Tasarımı. Ankara: Önder Matbaacilik, 1997. Erden, Münire. Egitimde Program Degerlendirme. Ankara: Pegem Yayınları, 1993. Ertürk, Selahattin. Egitimde Program Gelistirme. Ankara: Meteksan, 1982. Fidan Nurettin. Okulda Ögrenme ve Ögretme. Ankara: Alkim Kitapçilik, 1995. Kisakürek, Mehmet Ali. Egitim Programlarinin Hazirlanmasi ve Geliştirilmesi, Ankara Üniversitesi Egitim Bilimleri Fakültesi Dergisi. 16, 1: 217-244, 1983.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 6 6
Final Sınavı 1 4 4
Derse Katılım 14 2 28
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 7 7 49
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 7 49
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 7 7 49
Toplam İş Yükü (saat) 185

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10 [PC] 11 [PC] 12 [PC] 13 [PC] 14 [PC] 15 [PC] 16 [PC] 17 [PC] 18 [PC] 19 [PC] 20 [PC] 21 [PC] 22 [PC] 23 [PC] 24 [PC] 25 [PC] 26
[OC] 1 3 5 5 3 5 5 3 4 4 4 3 4 4 4 4 4 4 3 5 5 3 4 4 5 5 5
[OC] 2 5 5 5 4 5 4 5 4 3 4 4 3 3 4 4 4 5 5 5 5 3 3 3 5 4 4
[OC] 3 5 4 4 3 4 3 3 3 3 4 4 3 3 5 3 4 3 4 4 4 5 4 3 4 3 5
[OC] 4 4 5 4 5 5 4 5 5 4 5 3 3 5 3 3 4 3 3 5 5 5 4 5 5 4 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek