Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FBE6023-14 | FEN EĞİTİMİNDE MEKAN DIŞI (OUTDOOR) UYGULAMALAR | Ders | 1 | 2 | 6.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bütün dünyada yeni yeni gelişmeye başlayan ve ülkelerin eğitim programlarına giren mekan dışı eğitimin sınıf içi eğitim ile nasıl entegre edileceği tartışılarak örnek çalışmalar düzenlemektir. Bu alandaki literatür taranarak farklı uygulamaların nasıl hayata geçirileceğini irdelemektir.
Yrd. Doç. Dr. Elif ÇİL
1 | Arazide insan ve doğal kuvvetlerin işaretlerini tanımlama, yorumlama ve açıklama yeteneğini geliştirme |
2 | Doğa ve insan ekolojisi arasında ki bağlantıya ilişkin bilgi sahibi olmak |
3 | Öğrenmede farklı faktörlerin önemi ve insanların anlamasında çevrenin etkisine ilişkin bilgi ve anlayış kazanmak |
4 | Outdoor didaktiksel bilgini farklı konu alanı ve temalarla ilişkili olarak derinleştirmek |
5 |
Yok
Yok
Genel ekoloji ve çevre bilgisi verildikten sonra ilköğretim programlarına entegre mekan dışı aktivite planları ve uygulanabilirliği. Farklı çevre yaklaşımlarının tartışılması. Ayrıca çok disiplinli çevre eğitiminin fen eğitiminde uygulanabilirliği.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Türk Okul Sistemi | ||
2 | Outdoor Eğitim nedir? | ||
3 | Okul öncesi ve ilköğretim okullarındaki temel derslere yönelik outdoor eğitim uygulamaları | ||
4 | Okul öncesi ve ilköğretim okullarındaki temel derslere yönelik outdoor eğitim uygulamaları | ||
5 | Okul öncesi ve ilköğretim okullarındaki temel derslere yönelik outdoor eğitim uygulamaları | ||
6 | Okul öncesi ve ilköğretim okullarındaki temel derslere yönelik outdoor eğitim uygulamaları | ||
7 | “Yer”in önemi | ||
8 | Liderlik ve grup | ||
9 | Ara sınav | ||
10 | “Earth in Mind” adlı kitabın alan literatüründeki önemi | ||
11 | “Last Child in the Woods” adlı kitabın alan literatüründeki önemi | ||
12 | Deneyime Dayalı Öğrenme Yaklaşımı: “Deneyim ve Eğitim” | ||
13 | Türkiye’de Outdoor Eğitim nasıl olmalıdır? | ||
14 | Örnek ders plan sunumları | ||
15 | Örnek ders plan sunumları | ||
16 | Örnek ders plan sunumları |
Wilson, R., (2008). Nature and Young Children. London: Routledge Hudson, P. (2006). Exploring a four-step science teaching and learning sequence for sustainable living. Teaching Science, 52 (1), 39-41 Palmberg, I. E. ve Kuru, J. (2000). Outdoor activities as a basis for enviromental responsibility. The Journal of Enviromental Education, 31 (4), 32-36.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 | 60 |
Final Sınavı | 1 | 120 | 120 |
Toplam İş Yükü (saat) | 180 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | [PC] 13 | [PC] 14 | [PC] 15 | [PC] 16 | [PC] 17 | [PC] 18 | [PC] 19 | [PC] 20 | [PC] 21 | [PC] 22 | [PC] 23 | [PC] 24 | [PC] 25 | [PC] 26 | |
[OC] 1 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 |
[OC] 2 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |
[OC] 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 |
[OC] 5 |