GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
FBE6018-14 FEN BİLGİSİ EĞİTİMİNDE İLERİ KİMYA Ders 1 2 6.00

Yüksek Lisans


Türkçe


Öğrencilere kimya ile ilgili temel kavramları öğretmek, yanlış kavram algılarını gidermek, fen eğitiminde kimyasal kavramları diğer fen konuları ile ilişkilendirmek ve fen öğretiminde kimyasal kavramların doğru kullanımlarını geliştirmektir.


Doç. Dr. Cengiz ÖZYÜREK


1 Kimyayı tanımlar
2 Kimyasal kavramların zaman içindeki tarihi gelişimini tanır
3 Maddenin hallerini karşılaştırır
4 Kimyasal kavramların günlük yaşamdaki yeri ve önemini sorgular
5 Yanlış kavram algılarını düzeltir
6 Fen eğitiminde ki kimyasal kavramlar ile diğer fen konuları arasında ilişki kurar
7 Fen eğitim program müfredatlarını kimya açısından değerlendirir


Yok


Yok


Kimya hakkında genel bilgiler, kimyasal kavramların tarihsel gelişimi, kimyadaki kavramsal gelişmeler, Madde ve maddenin halleriyle ilgili kavramlar ve çalışmalar, atomun yapısı ve atom teorisi ile ilgili kavramlar, elementlerin sınıflandırılması ve periyodik cetvel, ısı ve sıcaklık ile ilgili temel kavramlar, asit ve bazlar ile ilgili temel kavramlar ve çalışmalar, kimyasal kavramların günlük yaşamdaki yeri ve önemi, kavram öğretimi ve kavram geliştirmede kullanılan strateji, yöntem ve teknikler, yanlış kavram algılarını gidermek, fen eğitiminde ki kimyasal kavramların diğer fen konuları ile ilişkilendirilmesi, fen eğitim program müfredatlarının kimya açısından değerlendirilmesi


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Kimya hakkında genel bilgiler
2 Kimyasal kavramların tarihsel gelişimi
3 Kimyadaki kavramsal gelişmeler
4 Madde ve maddenin halleriyle ilgili kavramlar ve çalışmalar
5 Atomun yapısı ve atom teorisi ile ilgili kavramlar
6 Elementlerin sınıflandırılması ve periyodik cetvel
7 Isı ve sıcaklık ile ilgili temel kavramlar ve çalışmalar
8 Asit ve bazlar ile ilgili temel kavramlar ve çalışmalar
9 Kimyasal kavramların günlük yaşamdaki yeri ve önemi
10 Ara Sınav
11 Kavram öğretimi ve kavram geliştirmede kullanılan strateji, yöntem ve teknikler
12 Yanlış kavram algılarını gidermek
13 Fen eğitiminde ki kimyasal kavramların diğer fen konuları ile ilişkilendirilmesi
14 Fen eğitim program müfredatlarının kimya açısından değerlendirilmesi
15
16

1] Ayas, A.,, Turgut, M. F. ve ark., (1997). Kimya öğretimi Ankara: YÖK/D. Bankası Milli Eğitim Geliştirme Projesi [2] Erdik, Eç, ; Sarıkaya, Y. (2002). Temel üniversite kimyası. Ankara: Gazi Kitapevi [3] McMurry, J., Fay, R.C. (1998). Chemistry USA: Prentice-Hall, Inc. [4] Newmark, A. (Çev. P. Arpaçay) (2004). Kimyanın öyküsü. Ankara: Tübitak Yayınları. [5] Petrucci, R.H., Harwood, W.S., Hering, F.G.(2005). General chemistry principles and modern applications. USA: Prentice Hall. [6] Tez, Z. (1986). Kimya tarihi. Ankara: Verso Yayınları



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 3 3
Final Sınavı 1 4 4
Derse Katılım 14 5 70
Makale Kritik Etme 14 5 70
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 12 12
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 22 22
Toplam İş Yükü (saat) 181

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10 [PC] 11 [PC] 12 [PC] 13 [PC] 14 [PC] 15 [PC] 16 [PC] 17 [PC] 18 [PC] 19 [PC] 20 [PC] 21 [PC] 22 [PC] 23 [PC] 24 [PC] 25 [PC] 26
[OC] 1 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
[OC] 2 5 5 5 4 5 5 5 4 5 5 5 5 5 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
[OC] 3 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 4 5 5 5 5 5 5 5
[OC] 4 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
[OC] 5 5 4 4 5 5 5 4 5 5 5 5 5 4 5 5 5 5 5 4 5 5 4 5 5 5 5
[OC] 6 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 4 4 5 5 4 5 5 5 5 5 5
[OC] 7 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 4 4 5 5 5 5 5 4 5 5 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek