Program 20.01.2021 tarihinde açılmış olup 2020-2021 Akademik yılı Güz yarıyılında öğrenci alımına başlamıştır.
Tezli Yüksek Lisans
Adayların, bir lisans diplomasına sahip olmalsı, ALES'ten veya eşdeğeri sayılan bir sınavdan en az 55 puan almış olması ve ilanda belirtilen diğer koşulları sağlamış olması. Giriş sınavından başarılı olması.
En az yedi ders, bir seminer dersi, ve tez çalışması olmak üzere en az 21 Ulusal Kredi, 120 AKTS Kredisi.
Okul Öncesi Eğitimi, yüksek lisans eğitiminde çağdaş yaklaşımları temele alarak yürüttüğü yüksek lisans programıyla; çağdaş ölçme-değerlendirme yaklaşımlardan haberdar, teknolojik gelişmeler doğrultusunda öğretim faaliyetlerini düzenleyebilen, farklı öğretim yöntem ve stratejilerini öğretim süreçlerinde kullanabilen, alanında yapılan çalışmaları takip edebilen nitelikli bireyler yetiştirmeyi amaçlamaktadır.
Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı özel ve devlet okullarında "Okulöncesi öğretmeni " olarak çalışabilirler. Ayrıca Devlet ve Vakıf üniversitelerinde ön-lisans seviyesinde ders verebilmektedirler.
Bu programdan mezun olan öğrenciler doktora programlarında öğrenim görmek üzere başvuruda bulunabilirler.
Öğrenciler derslere devam ederek sınavlarına katılmak zorundadırlar. Öğrencinin devamı ise dersin öğretim üyesi tarafından takip edilir. Tüm sınavlar 100 tam puan üzerinden değerlendirilir ve her ders için bir ara sınav (veya yarıyıl içi çalışma ödevi) ve bir yarıyıl sonu sınavı (final) yapılır. Ara sınav ve final sınavının yapıldığı derslerde başarı notu ara sınav notunun %40’ı ile final sınavının %60’ı alınarak hesaplanır.
En az 21 ulusal krediden az olmamak koşuluyla en az 7 ders ve seminer dersi alan ve başarı ile tamamlayan; tez savunma sınavında başarılı olan öğrencilere yüksek lisans diploması verilir.
Ordu Üniversitesi Cumhuriyet Yerleşkesi Eğitim Fakültesi Altınordu/ORDU Telefon: 0 (452) 226 52 50 Dahili: 5500
1 | Okul öncesi eğitimi kapsamındaki farklı konulara/disiplinlere ilişkin bilgi birikimine sahiptir, uzmanlık düzeyinde edinilen kuramsal bilgileri ve uygulama bilgilerini geliştirebilir, farklı alanlardakilerle ve genel kültür alanlarındakilerle birleştirerek yeni bilgiler üretebilir. |
2 | Okul öncesi eğitimi alanında uzmanlık gerektiren sorunlara ilişkin, nicel ve/veya nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak araştırmalar yapabilir, uygulama yapabilir, çözümler üretebilir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alabilir. |
3 | Çağdaş gelişim ve öğrenme kuramlarını bilir; bu kuramlara dayalı Türkiye'deki ve farklı ülkelerdeki okul öncesi eğitim program, yaklaşım ve modellerini tanır ve eleştirel bir gözle değerlendirebilir. |
4 | Okul öncesi eğitimdeki güncel konuları/gelişmeleri takip edebilir, değerlendirebilir, araştırma yürütebilir ve aktarabilir. |
5 | Alanıyla ilgili bilgileri ve genel kültür alanındaki bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilir, öğrenmeyi yönetebilir, yönlendirebilir ve yaşam boyu öğrenme yetkinliğini kazanabilir. |
6 | Demokrasi, çocuk hakları, toplumsal, bilimsel ve kültürel konular ve değerler ve mesleki etik ilkelerine ilişkin bilgi sahibidir ve uygun tutum sergiler. |
7 | Öngörülmeyen karmaşık durumlar için yeni yaklaşımlar geliştirebilir, yöntemler tasarlayabilir ve takım çalışmaları yapabilir. |
1. Dönem | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
OÖE6000B | Türkçe | BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE ETİK | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
OÖE6000T | Türkçe | TEZ DANIŞMANLIĞI | Zorunlu | - | 1 | - | 30 | |
OÖE6000U | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ | Zorunlu | 8 | - | - | 30 | |
OÖE6001 | Türkçe | OKUL ÖNCESİNDE ÇOCUK-AİLE-ÖĞRETMEN İLETİŞİMİ | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
OÖE6005 | Türkçe | ÇOCUK GELİŞİMİ ARAŞTIRMALARI | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
OÖE6007 | Türkçe | OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİNDE YARATICILIĞI GELİŞTİRİCİ TEKNİKLER | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
OÖE6009 | Türkçe | RİSK ALTINDAKİ ÇOCUKLAR VE AİLELERİ İLE ÇALIŞMA | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
OÖE6011 | Türkçe | ÇOCUĞU TANIMA VE DEĞERLENDİRME | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
OÖE6015 | Türkçe | KİŞİLİK KURAMLARI | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
OÖE6021 | Türkçe | YARATICI DRAMA DESTEKLİ EĞİTİM ORTAMLARI | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
OÖE6023 | Türkçe | ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİ POLİTİKASI VE UYGULAMASI | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
OÖE6024 | Türkçe | ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİ VE DAVRANIŞ PROBLEMLERİ | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
OÖE6025 | Türkçe | ARAŞTIRMA PROJESİ HAZIRLAMA, RAPORLAŞTIRMA VE ETİK | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
Toplam | 41 | 1 | 0 | 115 | ||||
2. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
OÖE6000S | Türkçe | SEMİNER | Zorunlu | - | - | - | 25 | |
OÖE6002 | Türkçe | OYUN TEMELLİ ÖĞRENME | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
OÖE6004 | Türkçe | EĞİTİMDE NİTAL ARAŞTIRMA YÖNTEM VE UYGULAMALARI | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
OÖE6006 | Türkçe | EĞİTİM ARAŞTIRMALARINDA İSTATİSTİK UYGULAMALARI | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
OÖE6008 | Türkçe | AKADEMİK YAZMA BECERİLERİ | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
OÖE6010 | Türkçe | OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE AİLE KATILIMI ÇALIŞMALARI | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
OÖE6012 | Türkçe | OKUL ÖNCESİNDE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE KODLAMA | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
OÖE6014 | Türkçe | OKUL ÖNCESİ EĞİTİM YAKLAŞIMLARI | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
OÖE6020 | Türkçe | ÇEVRE EĞİTİMİ | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
OÖE6022 | Türkçe | OYUN TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
Toplam | 27 | 0 | 0 | 70 |