Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
OÖE6001 | OKUL ÖNCESİNDE ÇOCUK-AİLE-ÖĞRETMEN İLETİŞİMİ | Ders | 1 | 1 | 5.00 |
Yüksek Lisans
Bu dersin amacı, öğrencilere, çocukların eğitiminde ve çocuk gelişimi ile ilgili olarak, aile katılımı etkileri üzerinde durularak (aile katılımı ve toplum desteğini sağlamak için okul-ev ortaklığının kritik önemini keşfetmek için fırsat vermek ve aile eğitimi ve katılımını sağlamada ev ve okul arasında etkili bir iletişim geliştirmek için çeşitli yolları kullanmak) çocukların eğitiminde anne-baba ve diğer aile üyelerinin dahil olduğu stratejileri ve tarihsel perspektifleri öğrenmelerini sağlamak.
Yrd. Doç. Dr. Nalan ARABACI
1 | Ebeveyn stillerini ve ailelerin ihtiyaçlarının en iyi nasıl karşılanacağını kavrarlar. |
2 | Ailelerle etkili bir ilişki kurabilmek için iletişim becerisini artırır |
3 | Bir aileyi güçlü yapan değerleri anlar ve her bir aile ferdi ile sağlam bir bağın nasıl kurulacağını belirler |
4 | Bugünün değişen dünyasında okul öncesi eğitimcisinin aileye yardım rolünü kavrar. |
5 | Ailelere yardım için uygun toplumsal yardım ve kaynakları bilir ve tavsiyelerde bulunur |
6 | Toplum hizmetlerinin önemini tanımlar; aile, toplum ve okul ilişkileri ile ilgili kişisel deneyimler, uygulama ve teoriler arasındaki bağlantıları yansıtır. |
7 | Çocuklar, aileler ve arkadaşlar arasındaki bireysel farklılıklara dair bilinç geliştirir. |
Yok
Yok
Çocuk gelişimi ve öğrenmede ailenin etkisi; çocuğun psikolojik ve sosyal gelişiminde aile içi ilişkilerinin önemi
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Planlama ve dersin tanıtımı | ||
2 | Küçük çocukların eğitimi ve gelişiminde ebeveyn ve aile katılımının hayati önemini kavrayabilme | ||
3 | Öğretmenler, veliler ve okullar arasında işbirliği ortaklıklarının önemi ile ilgili araştırmalar hakkında bilgi sahibi olma | ||
4 | Küçük çocukların genel gelişimi üzerinde ebeveyn katılımı ve eğitim etkilerini öğrenme | ||
5 | Anne-babalar ile çalışırken etkin katılım ve iletişimi teşvik için yollar geliştirme | ||
6 | Küçük çocukların eğitiminde anne-babalar ve diğer aile üyelerinin katıldığı etkinlikleri tanımlama | ||
7 | Eğitimde aile katılımının uygulanması | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Etkinlik örnekleri hazırlama | ||
10 | Etkinlik örnekleri hazırlama | ||
11 | Etkinlik örnekleri hazırlama | ||
12 | Etkinlik örnekleri hazırlama | ||
13 | Proje sunumu | ||
14 | Proje sunumu | ||
15 | Proje sunumu | ||
16 | Proje sunumu |
1- Temel, F., Haktanır, G., Üstün, E. vd (2013). Aile Eğitimi ve Erken Çocukluk Eğitiminde Aile Katılım Çalışmaları, (Ed. Fulya TEMEL), Anı Yayıncılık, Ankara
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 3 | 14 | 42 |
Proje Sunma | 4 | 12 | 48 |
Makale Kritik Etme | 8 | 3 | 24 |
Bireysel Çalışma | 16 | 1 | 16 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 20 | 1 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | |
[OC] 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |
[OC] 2 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 |
[OC] 3 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 |
[OC] 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |
[OC] 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 6 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 |
[OC] 7 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 |