Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
OÖE6014 | OKUL ÖNCESİ EĞİTİM YAKLAŞIMLARI | Ders | 1 | 2 | 5.00 |
Yüksek Lisans
Bu dersin amacı; öğrencilerin erken çocukluk eğitimi yaklaşım ve modellerinin ilke ve standartları, prensipleri, öğretmenin rolü, aile katılımının nasıl gerçekleştirileceği, planlama, uygulama ve değerlendirme süreçleri ve eğitim ortamları konusunda bilgi sahibi olmalarını, yaklaşım ve modellerde öğretmen rolünün neler olduğunu kavratmaktır. Ayrıca ülkemizde ve dünyada kullanılan farklı erken çocukluk eğitimi yaklaşım ve modellerini farklı açılardan inceleyerek karşılaştırmalar yapmalarında rehberlik etmektir.
1 | Erken çocukluk eğitiminin ülkemizdeki son durumu hakkında bilgi sahibi olur. |
2 | Erken çocukluk eğitimi model ve yaklaşımlarını bilir. |
3 | Erken çocukluk eğitimi yaklaşım ve modellerinin çeşitli ülkelerdeki mevcut durumu ile ülkemizdeki durumunu karşılaştırır. |
4 | Erken çocukluk eğitimi model ve yaklaşımlarının amaç, ilke ve standartlarını bilir. |
5 | Erken çocukluk eğitimi yaklaşım ve modellerinin öğretmen rolü ve aile katılımı boyutlarını çok yönlü değerlendirir. |
6 | Programın geliştirilmesi konusunda eleştirel yaklaşımda bulunur, fikir üretir ve çözüm önerileri sunar. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Erken çocukluk eğitim programının öğeleri, ülkemizde ve yurt dışında kullanılan çeşitli erken çocukluk eğitimi yaklaşım ve modellerinin incelemesi, kullandıkları ilke ve standartlar, çocukların öğrenmesini kolaylaştıracak yöntem ve materyaller, eğitim ortamı, öğretmen rolü, aile katılımı, planlama, uygulama ve değerlendirme süreçleri.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Giriş, ders planı ve ders hakkında genel bilgi. | ||
2 | Erken çocukluk eğitiminin amacı ve önemi Türkiye’de erken çocukluk eğitimi | ||
3 | Dünyadaki erken çocukluk eğitimi yaklaşımları High Scope Yaklaşımı, Head Start Projesi | ||
4 | Montessori Yaklaşımı | ||
5 | Reggio Emilia | ||
6 | Waldorf Yaklaşımı | ||
7 | Makale incelemeleri ile ilgili dönem sonu sunuları | ||
8 | İlk Yıllar Programı (PYP) | ||
9 | The Whariki | ||
10 | Yaratıcı Program | ||
11 | Makale incelemeleri ile ilgili dönem sonu sunuları | ||
12 | Gymboree | ||
13 | Makale incelemeleri ile ilgili dönem sonu sunuları | ||
14 | Child to Child | ||
15 | Bank Street | ||
16 | Piramit Metodu |
Bredekamp, S. & Copple, C. (Eds.). (2006). Developmentally Appropriate Practice in Early Childhood Programs. (Revised Ed.). Washington DC: National Association for the Education of Young Children (NAEYC Series Number: 234). Cooper, H. (1998). History in the Early Years. NY. Routledge. Developmentally appropriate practice in early childhood programs serving children from birth through age 8: 2009 position statement. Washington, DC: NAEYC. Erdiller, Z. B. (2010). Erken çocukluk eğitiminde temel kuramlar ve yaklaşımlar, H. İ. Diken (Ed.) Erken Çocukluk Eğitimi (ss. 55-91). Ankara: Pegem Akademi Yayınevi. IBO, (2007). Making The PYP Happen: A Curriculum for International Primary Education. International Baccalaureate Peterson House, Cardiff, Wales, UK. http://www.pbs.org/parents/education/going-to-school/choosing/comparing-preschool-philosophies-montessori-waldorf-and-more/ Temel, F. Z. (Edt),(2010), Erken çocukluk eğitiminde yaklaşımlar ve programlar, Ankara: Vize Yayıncılık.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Rapor Hazırlama | 1 | 80 | 80 |
Rapor Sunma | 1 | 80 | 80 |
Toplam İş Yükü (saat) | 160 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | |
[OC] 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |
[OC] 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |