Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
OÖE6012 | OKUL ÖNCESİNDE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE KODLAMA | Ders | 1 | 2 | 5.00 |
Yüksek Lisans
Bu dersin temel amacı, verimli bilgisayar programı yazımında temel programlama yeteneklerinin geliştirilmesi konusunda öğrencilere yardımcı olunmaktır. Bu derste, çoğu bilgisayar programlarının en önemli temel bloklarından ikisi olan veri yapıları ve onlar üzerinde tanımlı algoritmalar anlatılmaktadır. Çok yaygın olarak kullanılan veri yapıları ve bunlarla ilgili algoritmaların soyut olarak tanıtılmalarının yanı sıra bunların C ve Java gibi yaygın kullanılan programlama dillerinde somut olarak gerçekleştirimleri öğretilmektedir. Veri yapıları ve algoritmaların çalışma zamanı, bellek gereksinimi ve programlama kolaylığı bakımından verimliliklerin incelenmesine büyük önem verilmektedir. Ayrıca, Java dilinde olduğu gibi (Java Collections Framework) ön gerçekleştirimi mevcut olan hazır veri yapılarından da özetle bahsedilmektedir.
1 | Dinamik bellek yönetimi temellerini ve verilerin belleğe nasıl yerleştirildiğini açıklar. |
2 | Verilen bir algoritmayı analiz eder ve performansına ilişkin asimptotik büyümeyi hesaplar. |
3 | İteratif ve özyinemeli tasarım yaklaşımlarını birbirinden ayırt eder ve gereksinimlere göre birini seçer. |
4 | Temel veri yapılarını ve işlemlerini sayar. |
5 | Mevcut veri yapılarını kullanarak kendi veri yapısını tasarlar. |
6 | Uygun veri yapıları kullanımının verimli program yazmadaki önemini takdir eder. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu derste anlatılan konular arasında işaretçi mantığı, algoritmaların asimtotik analizi (Büyük O notasyonu ve onun benzerleri); algoritmaların yinelemeli ve iteratif gerçekleştirimleri; dizi, liste, kuyruk, yığın, heap, sözlük, arama ağacı ve çizge gibi veri yapıları ve Java Collection Framework yer almaktadır. Kod yazımları C ve/veya J programlama dillerinde yapılmaktadır.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Algoritma ve akış şeması kavramları, genel olarak programlamaya giriş | ||
2 | Değişken kavramı ve bazı matematiksel algoritmalar | ||
3 | Dizilerle ilgili algoritmalar ve akış şemaları | ||
4 | Matrislerle ilgili algoritmalar ve akış şemaları | ||
5 | Sıralama algoritmaları | ||
6 | Basit oyunların algoritmaları ve akış şemaları | ||
7 | Basit oyunların algoritmaları ve akış şemaları-2 | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Proje Geliştirme | ||
10 | C'de değişken ve dizi kavramları | ||
11 | C'de kontrol ifadeleri | ||
12 | C'de döngüler | ||
13 | Algoritması veya akış şeması verilen programların C ile kodlanması | ||
14 | Proje Sunumu | ||
15 | proje sunumu |
Herbert Schildt, C# 4.0: The Complete Reference, McGraw-Hill, 2010.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 40 | 40 |
Proje Hazırlama | 1 | 60 | 60 |
Proje Sunma | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü (saat) | 160 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | |
[OC] 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 2 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |
[OC] 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 |
[OC] 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 |
[OC] 6 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 |