Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
OÖE6005 | ÇOCUK GELİŞİMİ ARAŞTIRMALARI | Ders | 1 | 1 | 5.00 |
Yüksek Lisans
Çocuk gelişimindeki çağdaş yaklaşımlara yönelik eğitim öğretim ve değerlendirme süreçlerini geliştirmek.
1 | Eğitimle ilgili önemli düşünürlerden; Rabelias, Montaigne ve Ratkenin hayatı ve görüşlerini öğrenir. |
2 | Comenius, Locke ve Fenelonun hayatı ve görüşlerini söyler. |
3 | Rousseau, Pestalozzi, Salzman, Herbart, Fröbel, ve Deweynin hayatı ve görüşlerini anlatır. |
4 | Montessorinin hayatı ve görüşleri ile Montessori okullarının özelliklerini sıralar |
5 | Vygotsky ve Piagetnin hayatı ve görüşlerini anlatır. |
6 | Okul öncesi eğitimde Reggio Emilia yaklaşımını açıklar. |
7 | Okul öncesi eğitimde Bank Street programını açıklar. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Eğitimle ilgili önemli düşünürlerden; Rabelias, Montaigne, Ratke, Comenius, Locke, Fenelon, Rousseau, Pestalozzi, Salzman, Herbart, Fröbel, ve Dewey’nin hayatı ve görüşlerinin anlatılması, Montessori’nin hayatı ve görüşleri ile Montessori okullarının özelliklerinin anlatılması, Vygotsky ve Piaget’nin hayatı ve görüşlerinin anlatılması, Okul öncesi eğitimde Reggio Emilia yaklaşımının anlatılması, Okul öncesi eğitimde Bank Street programının anlatılması, Okul öncesi eğitimde Waldorf okullarının anlatılması, Okul öncesi eğitimde High/Scope yaklaşımının anlatılması, Okul öncesi eğitimde Head Start programının anlatılması
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin amaç, önem ve içeriği | ||
2 | Eğitimle ilgili önemli düşünürlerden; Rabelias, Montaigne ve Ratkenin hayatı ve görüşleri | ||
3 | Comenius, Locke ve Fenelonun hayatı ve görüşleri | ||
4 | Rousseau ve Pestalozzinin hayatı ve görüşleri | ||
5 | Salzman ve Herbartın hayatı ve görüşleri | ||
6 | Fröbel ve Deweynin hayatı ve görüşleri | ||
7 | Montessorinin hayatı ve görüşleri ile Montessori okullarının özellikleri | ||
8 | Vygotsky ve Piagetnin hayatı ve görüşleri | ||
9 | Okul öncesi eğitimde Reggio Emilia yaklaşımı | ||
10 | Okul öncesi eğitimde Bank Street programı | ||
11 | Okul öncesi eğitimde Waldorf okulları | ||
12 | Okul öncesi eğitimde High/Scope yaklaşımı | ||
13 | Okul öncesi eğitimde Head Start programı | ||
14 | Genel Değerlendirme | ||
15 | |||
16 |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Derse Katılım | 1 | 20 | 20 |
Deney | 1 | 20 | 20 |
Gözlem | 1 | 20 | 20 |
Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | |
[OC] 1 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 2 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 |
[OC] 3 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 |
[OC] 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 |
[OC] 6 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |