GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
OÖE6005 ÇOCUK GELİŞİMİ ARAŞTIRMALARI Ders 1 1 5.00

Yüksek Lisans



Çocuk gelişimindeki çağdaş yaklaşımlara yönelik eğitim öğretim ve değerlendirme süreçlerini geliştirmek.



1 Eğitimle ilgili önemli düşünürlerden; Rabelias, Montaigne ve Ratkenin hayatı ve görüşlerini öğrenir.
2 Comenius, Locke ve Fenelonun hayatı ve görüşlerini söyler.
3 Rousseau, Pestalozzi, Salzman, Herbart, Fröbel, ve Deweynin hayatı ve görüşlerini anlatır.
4 Montessorinin hayatı ve görüşleri ile Montessori okullarının özelliklerini sıralar
5 Vygotsky ve Piagetnin hayatı ve görüşlerini anlatır.
6 Okul öncesi eğitimde Reggio Emilia yaklaşımını açıklar.
7 Okul öncesi eğitimde Bank Street programını açıklar.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Eğitimle ilgili önemli düşünürlerden; Rabelias, Montaigne, Ratke, Comenius, Locke, Fenelon, Rousseau, Pestalozzi, Salzman, Herbart, Fröbel, ve Dewey’nin hayatı ve görüşlerinin anlatılması, Montessori’nin hayatı ve görüşleri ile Montessori okullarının özelliklerinin anlatılması, Vygotsky ve Piaget’nin hayatı ve görüşlerinin anlatılması, Okul öncesi eğitimde Reggio Emilia yaklaşımının anlatılması, Okul öncesi eğitimde Bank Street programının anlatılması, Okul öncesi eğitimde Waldorf okullarının anlatılması, Okul öncesi eğitimde High/Scope yaklaşımının anlatılması, Okul öncesi eğitimde Head Start programının anlatılması


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Dersin amaç, önem ve içeriği
2 Eğitimle ilgili önemli düşünürlerden; Rabelias, Montaigne ve Ratkenin hayatı ve görüşleri
3 Comenius, Locke ve Fenelonun hayatı ve görüşleri
4 Rousseau ve Pestalozzinin hayatı ve görüşleri
5 Salzman ve Herbartın hayatı ve görüşleri
6 Fröbel ve Deweynin hayatı ve görüşleri
7 Montessorinin hayatı ve görüşleri ile Montessori okullarının özellikleri
8 Vygotsky ve Piagetnin hayatı ve görüşleri
9 Okul öncesi eğitimde Reggio Emilia yaklaşımı
10 Okul öncesi eğitimde Bank Street programı
11 Okul öncesi eğitimde Waldorf okulları
12 Okul öncesi eğitimde High/Scope yaklaşımı
13 Okul öncesi eğitimde Head Start programı
14 Genel Değerlendirme
15
16



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 20 20
Final Sınavı 1 20 20
Derse Katılım 1 20 20
Deney 1 20 20
Gözlem 1 20 20
Bireysel Çalışma 1 20 20
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Okuma 1 10 10
Toplam İş Yükü (saat) 150

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7
[OC] 1 5 4 5 4 5 5 5
[OC] 2 5 5 4 5 5 4 5
[OC] 3 4 3 4 5 4 3 4
[OC] 4 5 4 5 5 5 5 5
[OC] 5 5 5 5 4 5 4 5
[OC] 6 4 5 5 5 5 5 5
[OC] 7 5 5 5 5 4 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek