Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
OÖE6010 | OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE AİLE KATILIMI ÇALIŞMALARI | Ders | 1 | 2 | 5.00 |
Yüksek Lisans
Bu dersin amacı, öğrencilere, çocukların eğitiminde ve çocuk gelişimi ile ilgili olarak, aile katılımı etkileri üzerinde durularak (aile katılımı ve toplum desteğini sağlamak için okul-ev ortaklığının kritik önemini keşfetmek için fırsat vermek ve aile eğitimi ve katılımını sağlamada ev ve okul arasında etkili bir iletişim geliştirmek için çeşitli yolları kullanmak) çocukların eğitiminde anne-baba ve diğer aile üyelerinin dahil olduğu stratejileri ve tarihsel perspektifleri öğrenmelerini sağlamak.
1 | Ebeveyn stillerini ve ailelerin ihtiyaçlarının en iyi nasıl karşılanacağını kavrarlar |
2 | Ailelerle etkili bir ilişki kurabilmek için iletişim becerisini artırır |
3 | Bir aileyi güçlü yapan değerleri anlar ve her bir aile ferdi ile sağlam bir bağın nasıl kurulacağını belirler |
4 | Bugünün değişen dünyasında okul öncesi eğitimcisinin aileye yardım rolünü kavrar |
5 | Ailelere yardım için uygun toplumsal yardım ve kaynakları bilir ve tavsiyelerde bulunur |
6 | Toplum hizmetlerinin önemini tanımlar; aile, toplum ve okul ilişkileri ile ilgili kişisel deneyimler, uygulama ve teoriler arasındaki bağlantıları yansıtır |
7 | Çocuklar, aileler ve arkadaşlar arasındaki bireysel farklılıklara dair bilinç geliştirir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Çocuk gelişimi ve öğrenmede ailenin etkisi; çocuğun psikolojik ve sosyal gelişiminde aile içi ilişkilerinin önemi
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Planlama ve dersin tanıtımı | ||
2 | Küçük çocukların eğitimi ve gelişiminde ebeveyn ve aile katılımının hayati önemini kavrayabilme | ||
3 | Öğretmenler, veliler ve okullar arasında işbirliği ortaklıklarının önemi ile ilgili araştırmalar hakkında bilgi sahibi olma | ||
4 | Küçük çocukların genel gelişimi üzerinde ebeveyn katılımı ve eğitim etkilerini öğrenme | ||
5 | Anne-babalar ile çalışırken etkin katılım ve iletişimi teşvik için yollar geliştirme | ||
6 | Küçük çocukların eğitiminde anne-babalar ve diğer aile üyelerinin katıldığı etkinlikleri tanımlama | ||
7 | Eğitimde aile katılımının uygulanması | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Etkinlik örnekleri hazırlama | ||
10 | Etkinlik örnekleri hazırlama | ||
11 | Etkinlik örnekleri hazırlama | ||
12 | Etkinlik örnekleri hazırlama | ||
13 | Proje sunumu | ||
14 | Proje sunumu | ||
15 | Proje sunumu | ||
16 | Proje sunumu |
Temel, F., Haktanır, G., Üstün, E. vd (2013). Aile Eğitimi ve Erken Çocukluk Eğitiminde Aile Katılım Çalışmaları, (Ed. Fulya TEMEL), Anı Yayıncılık, Ankara Dr. Thomas Gordon Etkili Anne Baba Eğitimde Uygulamalar Berger, Eugenia Hepworth 'Parents as Partners in Education: Families and Schools Working Together' Şahin, F. (2010).Anne Baba Eğitimi ve Okul Öncesi Aile Katılımı. Morpa Kültür Yayınları. Wright. K. (2006). Building Family, School, and Community Partnerships. Prentice Hall. Temel,F. (2000). Aile Eğitimim ve Erken Çocukluk Eğitiminde Aile Katılım Çalışmaları.Anı Yayıncılık:Ankara
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 3 | 14 | 42 |
Proje Sunma | 4 | 12 | 48 |
Makale Kritik Etme | 8 | 3 | 24 |
Bireysel Çalışma | 16 | 1 | 16 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 20 | 1 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | |
[OC] 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 2 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 |
[OC] 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |