Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
OÖE6009 | RİSK ALTINDAKİ ÇOCUKLAR VE AİLELERİ İLE ÇALIŞMA | Ders | 1 | 1 | 5.00 |
Yüksek Lisans
Risk faktörleri ve etkilerinin, risk faktörlerinin yarattığı çocuk gruplarının; sokakta yaşayan ve çalışan çocukların, sektörlere bağlı çalışan çocukların, parçalanmış aile çocuklarının, korunmaya muhtaç çocukların, suça yönelmiş çocukların, ihmal ve istismara uğrayan çocukların, gelişimsel açıdan risk altındaki çocukların, elverişsiz çevresel koşullarda yaşayan çocukların ruhsal ve zihinsel özelliklerinin belirlenmesi,, eğitimlerindeki kritik unsurların ve alınabilecek önlemlerin incelenmesi amaçlanmıştır.
1 | Risk altındaki çocukların özelliklerini bilir |
2 | Risk altındaki çocukları tanımlamayı bilir. |
3 | Risk altındaki çocukların eğitim gördüğü ortamları bilir. |
4 | Risk altındaki çocukların yaşadıkları eğitsel problemleri bilir. |
5 | Risk altındaki çocukların yaşadıkları sosyal problemleri bilir. |
6 | Risk altındaki çocukların yaşadıkları ailesel problemleri bilir. |
7 | Risk altındaki çocukların yaşadıkları kişisel problemleri bilir. |
8 | Risk altındaki çocukların eğitim gördüğü ortamları bilir. |
9 | Risk altındaki çocuklara uygulanan ek hizmetleri bilir. |
10 | Risk altındaki çocuklar ile ilgili ülkemizde yapılan projelerden haberdar olur |
11 | Risk altındaki çocuklar ile ilgili dünyada yapılan projelerden haberdar olur |
12 | Risk altındaki çocuklar ile ilgili proje üretebilir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Risk faktörleri ve etkileri, risk faktörlerinin yarattığı çocuk grupları; sokakta yaşayan ve çalışan çocuklar, sektörlere bağlı çalışan çocuklar, parçalanmış aile çocukları, korunmaya muhtaç çocuklar, suça yönelmiş çocuklar, ihmal ve istismara uğrayan çocuklar, gelişimsel açıdan risk altındaki çocuklar, elverişsiz çevresel koşullarda yaşayan çocuklar ve özellikleri, eğitimlerindeki kritik unsurlar, alınabilecek önlemler, risk altındaki çocukların eğitimlerine yönelik Türkiye’de ve diğer ülkelerde uygulanan projeler.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Ders tanıtımı | ||
2 | Temel kavramlar (çocuk-risk-aile-birey-cinsel istismar-cezai ehliyet-destek merkezleri-çocuk evleri-çocuk esirgeme kurumu-23 Nisan-ihmal-çocuk işçiliği-çocuk mahkemesi-Darüşşafaka-koruyucu aile-evlat edinme-göç-göçmen-mülteci-sığınmacı-koruma statüsü-UNİCEF) | ||
3 | Çocuk hakları Yasal mevzuatlar Dünyada ve Türkiye’de tarihsel gelişimi | ||
4 | Eğitimde risk faktörleri | ||
5 | Risk altındaki çocuk grupları- Parçalanmış aile | ||
6 | Risk altındaki çocuk grupları- Göçmen-mülteci-sığınmacı | ||
7 | Risk altındaki çocuk grupları- Sokakta yaşayan ve suça yönelmiş | ||
8 | Risk altındaki çocuk grupları- İstismar-ihmal | ||
9 | Ara Sınav | ||
10 | Risk altındaki çocuk grupları-Gelişimsel sorunlar | ||
11 | Risk altındaki çocuk grupları-Çocuk işçiliği | ||
12 | Risk altındaki çocuklara karşı alınabilecek önlemler | ||
13 | Risk altındaki çocuklara ilişkin STK ve diğer kuruluşlar Risk altındaki çocuklar için erken müdahale programları | ||
14 | Risk altındaki çocuklara ilişkin yurt dışı projeleri |
Seçer, Z. (2018). Risk Altındaki Çocuklar ve Eğitimi. Ankara: Eğiten Kitap Eryalçın, M. ve Duyan, V. (2017). Suça Sürüklenen Çocuk ve Gençler, Yeni İnsan Yayınevi Doğan, H. (2021). Sosyal Hizmette Dezavantajlı - Risk Altındaki Gruplar, Nika Yayınevi
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 40 | 40 |
Proje Hazırlama | 1 | 50 | 50 |
Proje Sunma | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü (saat) | 140 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | |
[OC] 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 8 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 9 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 10 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 11 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 12 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |