Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
OÖE6004 | EĞİTİMDE NİTAL ARAŞTIRMA YÖNTEM VE UYGULAMALARI | Ders | 1 | 2 | 5.00 |
Yüksek Lisans
Bu dersin amacı bilim uzmanı adaylarının eğitim araştırmalarında kullanılan nitel araştırma yöntemlerini değerlendirip ve uygulayabilmeleri için gerekli olan bilgi ve becerileri kazanmalarını sağlamaktır.
1 | Nitel araştırma yönteminin dayandığı felsefi anlayış, ilke ve nitelikleri açıklar. |
2 | Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı bilimsel çalışmaların özelliklerine ilişkin çıkarsamalarda ve genellemelerde bulunur. |
3 | Okul öncesi eğitimi düzeyinde yayınlanmış nitel araştırmaları konu, araştırma deseni, çalışma grubu özelliklerine göre sınıflandırmalarda bulunur. |
4 | Okul öncesi eğitimi düzeyinde nitel bir araştırma projesi kurgular. |
5 | Bir nitel araştırma problemi yazar. |
6 | Araştırma problemlerini cevaplayabilmek için gerekli olan nitel araştırma deseninin ne olduğunu gerekçeleri ile açıklar. |
7 | Araştırma problemlerini cevaplayabilmek için gerekli olan nitel veri toplama aracının ne olduğunu gerekçeleri ile açıklar. |
8 | Araştırma problemlerini cevaplayabilmek için gerekli olan araştırma sahasının neresi olduğunu gerekçeleri ile açıklar. |
9 | Nitel araştırmalarda kullanılan veri toplama araçlarının neler olduğunu ve taşıması gereken nitelikleri açıklar. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Sosyal bilimler ve eğitim araştırmalarında kullanılan temel paradigmalar Eğitim araştırmalarında kullanılan araştırma desenleri(durum çalışması, kuram oluşturma, vb.) Veri toplama araç ve yöntemleri Veri analizi yöntem ve teknikleri Araştırmanın kalitesini arttıracak yöntemler
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Tanışma etkinlikleri, ders içeriğinin tartışılması | ||
2 | Nitel araştırma yönteminin felsefi kökleri, tarihçesi, ilke ve nitelikleri | ||
3 | Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı bilimsel çalışmalar; özelliklerine ilişkin çıkarsamalar ve genellemeler | ||
4 | Okul öncesi eğitimi düzeyinde yayınlanmış nitel araştırmalar; konu, araştırma deseni, çalışma grubu özellikleri bağlamında sınıflandırılması | ||
5 | Kurgulanan okul öncesi eğitimi düzeyinde nitel bir araştırma projeleri, değerlendirmeler | ||
6 | Ara Sınav | ||
7 | Bir nitel araştırma problemi oluşturma | ||
8 | Nitel araştırma desenleri; örnek araştırmalar | ||
9 | Nitel veri toplama araçları; örnek araştırmalar | ||
10 | Nitel araştırmada araştırma sahası; örnek araştırmalar | ||
11 | Nitel araştırmada veri toplama aracı; örnek araştırmalar | ||
12 | Nitel araştırmada veri analizi; örnek araştırmalar | ||
13 | Nitel araştırmada geçerlik, güvenirlik ve etik; örnek araştırmalar | ||
14 | Araştırma proje konularının tartışılması ve sunulması, Genel Değerlendirme | ||
15 | Araştırma proje konularının tartışılması ve sunulması, Genel Değerlendirme | ||
16 | Final Sınavı |
Baş, T.; Akturan, U. (2013). Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları. Taşğın, S.; Halıcıoğlu, M. B.; Güler, A. (2013). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları. Creswell, J. (2009). Nitel Araştırma Yöntemleri. İstanbul: Siyasal Kitabevi. Yıldırım, A.; Şimşek, H. (2014). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık. Merriam, S. B. (2013). Nitel Araştırma Desen ve Uygulama için Bir Rehber. Ankara: Nobel Yayıncılık.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Gözlem | 5 | 5 | 25 |
Alan Çalışması | 5 | 5 | 25 |
Örnek Vaka İncelemesi | 5 | 5 | 25 |
Makale Kritik Etme | 5 | 5 | 25 |
Okuma | 25 | 1 | 25 |
Rapor | 5 | 5 | 25 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | |
[OC] 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 2 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |
[OC] 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 6 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 7 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 8 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 9 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |