GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
OÖE6011 ÇOCUĞU TANIMA VE DEĞERLENDİRME Ders 1 1 5.00

Yüksek Lisans



Okul öncesi çocuğunu her yönüyle tanımaya çalışarak, eğitimi için gereken faaliyetleri, çocuğun psikolojik durumunu, gelişim özelliklerini dikkate alarak verebilmek ve okul öncesi dönemde öğretmenlerin kullanabileceği çocuk tanıma ölçeklerinin uygulanması ve yorumlanması hakkında bilgilendirmek.



1 Çocuğu tanıma tekniklerinin gerekliliğini ve özelliklerini bilir.
2 Yaşa ve amaca uygun teknik seçimini yapabilir.
3 Özelliklerine ve amacına uygun olarak tanıma tekniğini uygulayabilir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Çocuğu tanımanın önemi ve tanımanın boyutları (alanları), tanıma teknikleri (gözlem, görüşme, projektif testler, kontrol listeleri, rating scale) ilke ve yöntemleri, çocuğu tanımaya ait farklı kültürlerdeki gelişimsel normların karşılaştırılması, normal gelişim gösteren farklı etkinlik alanlarında çeşitli gözlem teknikleri kullanarak değerlendirme çalışmaları yer almaktadır.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Çocukları tanımanın amacı, önemi ve gerekliliği
2 Çocukları tanıma sürecinde temel ilkeler
3 Çocukları tanımada kullanılabilecek teknikler
4 Gözlem tekniği
5 Anektod kayıtları Gözlem listeleri
6 Gözleme dayalı diğer gözlemsel teknikler
7 Derecelendirme ölçekleri, Özellik kayıt çizelgeleri
8 Ara Sınav
9 Görüşme tekniği
10 Anket tekniği Sosyometrik teknikler
11 Olay incelemesi tekniği
12 Sosyometrik teknikler
13 Proje sunumları
14 Proje sunumları

McAfee, O. & Leong, D. (2009). Assessing and guiding young children's development and learning (5th ed.). Boston, MA: Allyn and Bacon ; Allen, K.E., Cowdery, G.E. (2009). The Exceptional Child: Inclusion in Early Childhood Education (6th Edition). Clifton Park, NY: Thomson Delmar Learning. Mcmillan, H., J. (2007). Classroom assessment: Principles And Practice For Effective Standards-Based Instruction. Boston, MA: Pearson/ Allyn & Bacon. ? Snow, E., C and Van Hemel, B., S., (Eds.), (2008). Early Childhood Assessment: Why?, What? And How?, Washington, DC: National Academies Press. Wright, R.J. (2010). Multifaceted Assessment for Early Childhood Education. Los Angeles: SAGE Publication. Boz, M. (ed) (2018) Erken Çocuklukta Gözlem ve Değerlendirme. Anı Yayıncılık. Önder, A. (ed) (2016) Okul Öncesi Dönemde Çocukları Değerlendirme ve Tanıma Teknikleri. Pegem A Yay.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 40 40
Proje Hazırlama 1 50 50
Proje Sunma 1 50 50
Toplam İş Yükü (saat) 140

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7
[OC] 1 5 5 5 5 5 5 5
[OC] 2 5 5 5 5 5 5 5
[OC] 3 5 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek