GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
OÖE6002 OYUN TEMELLİ ÖĞRENME Ders 1 2 5.00

Yüksek Lisans



Bu dersin amacı oyunun tarihsel ve kültürel anlamını anlayabilmek, çocuk hakkı olarak oyun konusunda bilgilenmek, oyuna evrimsel ve antropolojik yaklaşımı, oyuna psikanalitik yaklaşımı, oyuna psikolojik yaklaşımı, oyuna gelişimsel yaklaşımı ve yeni oyun teorilerini tartışabilmek, oyunun gelişimsel özelliklerini ve katkılarını kavramak, oyunun öğrenme aracı olarak kullanılmasına ilişkin ?yöntem? çalışmalarını ve oyunu çocuğu değerlendirme aracı olarak kullanabilmektir. Ayrıca bilimsel olarak geçmişten, bugüne ve geleceğe yönelik oyun algılamaları, oyunun önemini ve değerini artırıcı ve oyun kuramlarını geliştirmeye yönelik araştırma yapabilmektir. Bununla beraber oyunla eğitim programını önemi, oyun becerilerini programlamak ve uygulamalar yapmak ve oyunu gözlemleyerek programı ve çocuğu değerlendirmek, oyunun değeri ile ilgili bilimsel ilgiyi yaygınlaştırmak dersin amacını oluşturmaktır.



1 Oyunun tarihsel ve kültürel anlamını anlar
2 Çocuk hakkı olarak oyunu sahip çıkar ve savunur
3 Oyun kuramlarını öğrenir ve klasik ve modern oyun kuramlarla ilişkilendirerek tartışır
4 Oyunun gelişimsel özelliklerini ve katkılarını kavrar
5 Oyunun öğrenme aracı olarak kullanılmasına ilişkin yöntemler geliştirir
6 Oyunu çocuğu ve programı değerlendirme aracı olarak kullanır.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Oyunu tarihsel ve kültürel anlamı ve gelişimi, oyuna yönelik evrimsel ve antropolojik bakış açısı, oyuna yönelik gelişimsel ve psikoanalitik bakış açısı, yeni oyun teorileri, oyun materyalleri, çocuk hakkı olarak oyun, oyun yoluyla öğrenme, oyun yoluyla öğrenme uygulamaları, programı ve çocuğu değerlendirme aracı olarak oyun


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Oyunun tarihsel ve kültürel anlamı ve gelişimi
2 Oyuna Yaklaşımlar 1: Oyuna evrimsel ve antropolojik yaklaşımı
3 Oyuna Yaklaşımlar 2: Oyuna psikanalitik ve psikolojik yaklaşımı
4 Oyuna Yaklaşımlar 3: Oyuna gelişimsel yaklaşım ve yeni oyun teorileri
5 Oyunun gelişimsel özelliklerini ve katkıları
6 Oyun materyallerinin oyuna etkisi
7 Çocuk Hakkı Olarak Oyun
8 Değerlendirme aracı olarak; oyun
9 Ara Sınav
10 Oyunun gerçek anlamı; Sadece oyun mu? Yoksa oyun yoluyla öğrenme mi?: Oyunun Kaybolan Anlamı: Oyun Algıları
11 Öğrenme Aracı Olarak; Oyun: Oyun yoluyla öğrenme
12 Oyunu gözlemleyerek programı ve çocuğun değerlendirmesi
13 Oyunun öğrenme aracı olarak kullanılmasına ilişkin yöntem çalışmaları
14 Oyunla eğitim programı uygulama örnekleri ve oyun becerilerini eğitim programında kullanılması
15 Final Sınavı

A.Pellegrini (2010) The Oxford Handbook of the Development of Play A.Pellegrini ve P.Smith (2004). The Nature of Play: Great Apes and Humans E. Wood (2005). Play, Learning and the Early Childhood Curriculum K.H. Pasek ve R.M. Golinkoff (2008). A Mandate for Playful Learning in Preschool: Presenting the Evidence D. Singer, R.M. Golinkoff, K.H. Pasek (2009). Play:Learning: How Play Motivates and Enhances Children's Gognitive and Social-Emotional Growth V.G.Paley (2005): A Child's Work: The Importance of Fantasy Play G. Gronlund (2010). Developmentally Appropriate Play: Guiding Young Children to A Higher Level. Göncü, A. (2021). Oyunda Büyümek: Çocuk Gelişimi ve Eğitimine Sosyo Kültürel Bakış. Koç Üniversitesi Yayınları:192, 3. Baskı: İstanbul, Mayıs, 2022.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 60 60
Final Sınavı 1 80 80
Toplam İş Yükü (saat) 140

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7
[OC] 1 5 5 5 5 5 4 5
[OC] 2 5 5 5 5 5 5 5
[OC] 3 5 4 5 5 5 5 5
[OC] 4 5 5 5 5 5 5 5
[OC] 5 5 5 5 5 5 5 5
[OC] 6 5 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek