Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
OÖE6020 | ÇEVRE EĞİTİMİ | Ders | 1 | 2 | 5.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Çevre sorunları günümüzde herkesi ilgilendirmekte ve çevre kirliliği insanlığın gündeminden hiç düşmemektedir. Günümüzde çevre ve çevre kirliliği ilköğretim programlarında yer almaya başlamıştır. bu nedenle bu dersin amacı çevre sorunları ve bunun eğitimi hakkında öğrencileri bilgi sahibi yapmaktır.
1 | Küresel hedefleri öğrenir ve bu hedefler doğrultusunda çalışmalar yaparlar, günlük yaşamına yön verirler |
2 | Çevre ilgili temel kavramları açıklayabilir ve bu alanda çalışan bilim insanlarını tanır. |
3 | Çevre sorunlarını çevre bilincini kazandırma adına diğer meslektaşlarıyla paylaşır |
4 | Çevre sorunlarının nedenlerini araştırır ve çözüm yollarını günlük yaşamına aktarabilir. |
5 | Çevre sorunlarının çocuklar tarafından daha iyi anlaşılabilmesi için geliştirilen projeler ve uygulamalar ile çevreye yönelik olumlu tutumları geliştirir. |
6 | Çevre bilincini kazandırmak için davranışa yönelik etkinlikler tasarlayabilir. |
7 | Erken çocukluk döneminde çocuklarla yapılabilecek çevre eğitimi etkinliklerini planlar ve uygular. |
8 | Çevre eğitimi ile ilgili çalışan sivil toplum kuruluşlarını bilir ve onlarla iş birliği yapar. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Çevre problemleri üzerine insanoğlunun etkilerine ait çeşitli görüşler, çevre ve insan arasındaki denge; bir ekosistemin tanımlanması ve bunun okul ve üniversitedeki fen müfredatındaki öğretme-öğrenme sürecindeki yeri ve önemi
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Çevre dersine giriş ve temel ekolojik kavramlar | ||
2 | Ekosistem ve özellikleri nedir? | ||
3 | Ekolojik döngüler ve çevre sağlığı | ||
4 | İnsanların ekolojik sorunları, su kirliliği | ||
5 | Hava kirliliği | ||
6 | Toprak kirliliği | ||
7 | Besin kirliliği | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Radyoaktif kirliliği ve gürültü kirliliği | ||
10 | İnsan nüfusu ve nüfus hareketleri | ||
11 | Çevre koruma modelleri ve çevreyi korumaya yönelik uluslararası girişimler | ||
12 | Çevre kirliliklerine ilişkin ileriye yönelik senaryolar ve önlemler | ||
13 | İlköğretim sosyal bilgiler müfredatlarındaki çevre konuları, çevre dersini öğretme süreçleri ve önemi | ||
14 | İlköğretim sosyal bilgiler müfredatlarındaki çevre konuları, çevre dersini öğretme süreçleri ve önemi | ||
15 | İlköğretim sosyal bilgiler müfredatlarındaki çevre konuları, çevre dersini öğretme süreçleri ve önemi | ||
16 | Final sınavı |
Aydoğdu, M. ve Gezer. K. (2006). Çevre Bilimi. Ankara: Anı yayıncılık Haktaır, K. ve Arcak, S. (1998). Çevre Kirliliği. Ankara üniversitesi yayınları
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 75 | 75 |
Final Sınavı | 1 | 75 | 75 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | |
[OC] 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 |
[OC] 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 |
[OC] 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 |
[OC] 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 7 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 |
[OC] 8 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |