GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
OÖE6020 ÇEVRE EĞİTİMİ Ders 1 2 5.00

Yüksek Lisans


Türkçe


Çevre sorunları günümüzde herkesi ilgilendirmekte ve çevre kirliliği insanlığın gündeminden hiç düşmemektedir. Günümüzde çevre ve çevre kirliliği ilköğretim programlarında yer almaya başlamıştır. bu nedenle bu dersin amacı çevre sorunları ve bunun eğitimi hakkında öğrencileri bilgi sahibi yapmaktır.



1 Küresel hedefleri öğrenir ve bu hedefler doğrultusunda çalışmalar yaparlar, günlük yaşamına yön verirler
2 Çevre ilgili temel kavramları açıklayabilir ve bu alanda çalışan bilim insanlarını tanır.
3 Çevre sorunlarını çevre bilincini kazandırma adına diğer meslektaşlarıyla paylaşır
4 Çevre sorunlarının nedenlerini araştırır ve çözüm yollarını günlük yaşamına aktarabilir.
5 Çevre sorunlarının çocuklar tarafından daha iyi anlaşılabilmesi için geliştirilen projeler ve uygulamalar ile çevreye yönelik olumlu tutumları geliştirir.
6 Çevre bilincini kazandırmak için davranışa yönelik etkinlikler tasarlayabilir.
7 Erken çocukluk döneminde çocuklarla yapılabilecek çevre eğitimi etkinliklerini planlar ve uygular.
8 Çevre eğitimi ile ilgili çalışan sivil toplum kuruluşlarını bilir ve onlarla iş birliği yapar.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Çevre problemleri üzerine insanoğlunun etkilerine ait çeşitli görüşler, çevre ve insan arasındaki denge; bir ekosistemin tanımlanması ve bunun okul ve üniversitedeki fen müfredatındaki öğretme-öğrenme sürecindeki yeri ve önemi


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Çevre dersine giriş ve temel ekolojik kavramlar
2 Ekosistem ve özellikleri nedir?
3 Ekolojik döngüler ve çevre sağlığı
4 İnsanların ekolojik sorunları, su kirliliği
5 Hava kirliliği
6 Toprak kirliliği
7 Besin kirliliği
8 Ara sınav
9 Radyoaktif kirliliği ve gürültü kirliliği
10 İnsan nüfusu ve nüfus hareketleri
11 Çevre koruma modelleri ve çevreyi korumaya yönelik uluslararası girişimler
12 Çevre kirliliklerine ilişkin ileriye yönelik senaryolar ve önlemler
13 İlköğretim sosyal bilgiler müfredatlarındaki çevre konuları, çevre dersini öğretme süreçleri ve önemi
14 İlköğretim sosyal bilgiler müfredatlarındaki çevre konuları, çevre dersini öğretme süreçleri ve önemi
15 İlköğretim sosyal bilgiler müfredatlarındaki çevre konuları, çevre dersini öğretme süreçleri ve önemi
16 Final sınavı

Aydoğdu, M. ve Gezer. K. (2006). Çevre Bilimi. Ankara: Anı yayıncılık Haktaır, K. ve Arcak, S. (1998). Çevre Kirliliği. Ankara üniversitesi yayınları



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 75 75
Final Sınavı 1 75 75
Toplam İş Yükü (saat) 150

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7
[OC] 1 5 5 5 5 5 5 4
[OC] 2 5 5 5 5 5 5 5
[OC] 3 5 5 5 5 5 5 4
[OC] 4 5 5 5 5 4 4 4
[OC] 5 4 4 4 5 5 5 5
[OC] 6 5 5 5 5 5 5 5
[OC] 7 5 5 5 4 4 4 4
[OC] 8 5 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek