GERİ DÖN

Yüksek Lisans Programları


FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ - PEYZAJ MİMARLIĞI - - Tezli Yüksek Lisans


Program Tanımları

2014 Güz Yarıyılı

Peyzaj Yüksek Mimarı

Peyzaj Mimarlığı Lisans mezunu olmak ve Ordu Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü'nün belirlediği başvuru koşullarını taşıyor olmak.

Peyzaj Mimarlığı Yüksek Lisans Programına, sadece Peyzaj Mimarlığı Lisans Programı mezunları başvurabilir.

En az 24 kredilik 8 tane dersi alarak CC veya daha yukarısı bir notla geçmiş olmak, seminer dersini almış ve başarıyla sunmuş olmak, bir Yüksek Lisans Tezi hazırlamış, sunmuş ve tez jürisi değerlendirmesi ve Fen Bilimleri Enstitüsü gereklilikleri doğrultusunda başarılı olmuş olmak.

Doğaya ve doğal dengenin korunmasına duyarlı, toplumsal gereksinimlere saygılı, peyzaj planlama, peyzaj tasarımı, peyzaj onarımı ve peyzaj yönetimi gibi Peyzaj Mimarlığı meslek disiplininin farklı alanlarında hizmet verebilecek bilgi ve beceriye sahip, çevre etiği başta olmak üzere etik değerlere uymayı ilke edinmiş, dünyayı ve ülkesindeki gelişmeleri yakından izleyen, yaşam boyu kendini geliştirmenin ve yenilemenin önemini kavramış, bilgi ve iletişim teknolojilerini üst düzeyde kullanabilen, analitik ve eleştirel düşünebilen çağdaş Peyzaj Yüksek Mimarları yetiştirmektir.

Üniversiteler (fakülteler, meslek yüksek okulları ve rektörlüklere bağlı çevre birimleri), Belediyeler (park ve bahçeler müdürlükleri, imar ve cevre düzenleme birimleri), Çeşitli Bakanlıklara Bağlı planlama müdürlükleri, mezarlıklar müdürlükleri, Kuruluşlar Karayolları, İller Bankası, DSİ, Çevre Genel Müdürlüğü, Milli Parklar, Tarımsal Araştırma Enstitüleri, Tarım İl Müdürlükleri, Orman Genel Müdürlüğü, Turizm Planlaması Genel Müdürlüğü, Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kurumu, Emlak Bankası, Toplu Konut Genel Müdürlüğü, Beden Terbiyesi Genel Mudurlugu, Peyzaj Mimarlığı, Mimarlık, Şehir Planlama ve İnşaat Büroları vb., Yapısal ve Bitkisel Belediye Hizmetleri Üstlenen Özel Şirketler ile Şirketleri Turizm -Yapı Kooperatifleri Materyal Üretme ve Pazarlama Kuruluşları Rekreasyon Tesisleri. Ayrıca akademik kariyer yapmak isteyenler için üniversitelerin ilgili bölümlerinde Yüksek Lisans ya da Doktora olanaklarından yararlanılabilmektedir.

Yüksek lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve YDS sınavından yeterli puana sahip olmaları koşuluyla kendi alanlarında veya ilgili alanlarda Doktora programlarında öğrenim görebilirler.

Öğrenciler tüm derslerden en az bir ara sınav ve bir de yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna ara sınavın katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise %60’dır. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınav notunun en az 60 ve ders geçme notunun ise en az 65 olması zorunludur. Notlar 4’lü sistemle ifade edilir. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. Seminer dersi ve tez çalışması kredisiz olup başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir. Yüksek lisans tez çalışmasını tamamlayan öğrenci tez sunumu ve savunmasını yapmak durumundadır. Yüksek lisans tez sunumu izleyicilere açıktır, ancak tez savunmasına sadece jüri üyeleri katılabilir.

Programda mevcut olan derslerden Seminer, Uzmanlık Alan Dersi ve Tez Yönetimi dersleri zorunludur. Bu derslerin dışında en az 24 kredi (60 AKTS) karşılığı en az 8 ders alıp, almış olduğu derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde eden, seminerini başarıyla veren ve yükse lisans tez savunmasından başarılı olan öğrenciler Peyzaj Mimarlığı Anabilim Dalı'nda Yüksek Lisans Diploması alarak Peyzaj Yüksek Mimarı unvanı ile mezun olmaya hak kazanırlar.

0

Program Adresi: Ordu Üniversitesi, Cumhuriyet Yerleşkesi, Ziraat Fakültesi, Peyzaj Mimarlığı Bölümü, 52200/ORDU. Anabilim Dalı Başkanı: Prof. Dr. Pervin YEŞİL

Bölümümüzde eğitim-öğretim, araştırma ve uygulama çalışmalarında yararlanılan fiziksel mekanlar; 3 derslik, 2 çizim stüdyosu, 1 bilgisayar laboratuvarı, sergi alanı ve uygulama bahçesidir.


Program Çıktıları

1 Çalışma alanları ile ilgili yasa ve yönetmeliklere hakim olmak, yapıyla ve uygulamayla ilgili yasaların öngördüğü tasarım fırsatları, standartlar ve sınırlamalar konusunda bilgi sahibi olma.
2 Peyzaj mimarlığı ile ilgili teknolojik gelişmeleri izleyerek, doğal ve kültürel ilkelerin planlama ve tasarımda kullanılmasında teknolojik olanaklardan yararlanabilme
3 Tasarım, planlama ve uygulama çalışmalarında bireysel ve ekip çalışmalarına görev alma ve sorumluluk bilincine sahip olma
4 İnsan ve peyzaj etkileşimi ile ilgili çeşitli ölçeklerdeki karmaşık konuları ve sorunları tanımlayabilme
5 Plan ve projelerin çevresel etkilerini değerlendirebilme
6 Peyzaj Mimarlığı meslek alanı ile ilgili konularda detaylı bilgi sahibi olmak
7 Uygun teknoloji ve analitik teknikleri kullanarak tanımlanan konu ve sorunlar için gerekli bilgiyi toplayabilme ve analiz edebilme
8 Tanımlanan konu ve sorunlara alternatif tasarım/planlama çözümleri geliştirebilme
9 Komşu meslek disiplinlerinin çalışma konuları ve Peyzaj Mimarlığı ile ilgili bağlantılı konular hakkında detaylı bilgi sahibi olmak
10 Bilimsel çalışmalarda kullanılan analiz ve yöntemler hakkında bilgi sahibi olma
11 Fikirlerini ve çözüm önerilerini yazılı, sözlü ya da grafik araçlar yardımıyla anlatabilme ve uygun teknolojik araçları kullanabilme,
12 Sorunlara akılcı, pratik ve kısa sürede çözüm üretmek, analitik düşünme yeteneği
13 Bilimsel çalışma hazırlama, araştırma yapma, veri toplama ve kaynak tarama konularında yeterlilik kazanma
14 Sorgulayıcı ve araştırıcı bir peyzaj mimarı olarak, hayat boyu öğrenmeye yönelik mesleki gelişim içerisinde olma
15 İnterdisipliner çalışmalarda bulunabilecek yönetim, etkileşim ve kavrayış yeteneklerine sahip olma
16 Sosyal iletişim ve hitap yeteneğine sahip olma
17 Mesleki ve etik sorumluluk anlayışına sahip olma
18 Doğal yapıyı (toprak, iklim, hidroloji, fauna, flora) tanıyabilme ve planlama/ tasarım için sunduğu fırsat ve sınırları belirleyebilme
19 Kültürel alt yapının gerekliliğinin bilincine sahip olmak
20 Kırsal ve kentsel peyzajın ekolojik, estetik ve fonksiyonel ilkeler doğrultusunda planlanması, tasarlanması ve yönetimi konusunda ileri düzey bilgileri edinme ve kullanabilme yetisine sahip olma
21 Doğal ve kültürel peyzajlara ilişkin verileri analiz etme, değerlendirme ve yorumlama
22 Doğal, kültürel ve sosyal çevre değerlerini kavrama; çevre ve doğa koruma konularında sürdürebilirlik temelinde çözümler üretebilme

Program Çıktıları - Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi İlişkilendirme

TYYÇ
Program Çıktıları
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
BİLGİ
1
Program Çıktıları
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
Program Çıktıları
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
BECERİ
1
Program Çıktıları
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
Program Çıktıları
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
Program Çıktıları
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği )
1
Program Çıktıları
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
Program Çıktıları
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
Program Çıktıları
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( Öğrenme Yetkinliği )
1
Program Çıktıları
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( İletişim ve Sosyal Yetkinlik )
1
Program Çıktıları
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
Program Çıktıları
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
Program Çıktıları
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
4
Program Çıktıları
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( Alana Özgü Yetkinlik )
1
Program Çıktıları
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
Program Çıktıları
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
Program Çıktıları
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Müfredat

D : Ders U: Uygulama L: Laboratuvar
1. Dönem
Ders Kodu [DersinDili] Ders Adı Ders Türü [D] [U] [L] AKTS Rapor
PM600I Türkçe UZMANLIK ALAN DERSİ I Zorunlu 8 - - 6
PYM6003-22 Türkçe EVRENSEL TASARIM Zorunlu 3 - - 6
PYM6004-14 Türkçe PEYZAJ TASARIMINDA SU ÖĞESİ VE KULLANIMI Zorunlu 3 - - 6
PYM6005-14 Türkçe KENTSEL TASARIM Zorunlu 3 - - 6
PYM6006-14 Türkçe TURİZM VE REKREASYON PLANLAMASI Zorunlu 3 - - 6
PYM6007-14 Türkçe EKOLOJİK PLANLAMADA DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ Zorunlu 3 - - 6
PYM6010-14 Türkçe ÇEVRE TERCİH VE DEĞERLENDİRMEDE GÖRSEL KALİTE Zorunlu 3 - - 6
PYM6011-14 Türkçe DOĞA KORUMA VE MİLLİ PARKLAR Zorunlu 3 - - 6
PYM6012-14 Türkçe PEYZAJ MİMARLIĞINDA ÇED UYGULAMALARI Zorunlu 3 - - 6
PYM6019-20 Türkçe TERAPATİK PEYZAJ Zorunlu 3 - - 6
PYM6020-20 Türkçe MESLEKİ İNGİLİZCE I Zorunlu 3 - - 6
PYM6022-24 Türkçe MESLEKİ İNGİLİZCE II Zorunlu 3 - - 6
PYM6023-24 Türkçe PEYZAJ PLANLAMADA COĞRAFİ BİLGİ SİSTEMLERİ Zorunlu 3 - - 6
PYM6024-24 Türkçe TASARIMDA ALGI VE PSİKOLOJİ Zorunlu 3 - - 6
Toplam 47 0 0 84
2. Dönem
Ders Kodu [DersinDili] Ders Adı Ders Türü [D] [U] [L] AKTS Rapor
PM600II Türkçe UZMANLIK ALAN DERSİ II Zorunlu 8 - - 6
PM600S Türkçe SEMİNER Zorunlu - - - 6
PYM6000S Türkçe SEMİNER Zorunlu - - - 18
PYM6001-14 Türkçe TARİHİ MEKANLARDA PEYZAJ TASARIMI Zorunlu 3 - - 6
PYM6002-14 Türkçe EĞİTİM KURUMLARINDA PEYZAJ TASARIMI Zorunlu 3 - - 6
PYM6008-14 Türkçe PEYZAJ MİMARLIĞINDA ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ Zorunlu 3 - - 6
PYM6009-14 Türkçe ÇEVRE VE KENT ESTETİĞİ Zorunlu 3 - - 6
PYM6013-14 Türkçe REKREASYON ALANLARINDA TAŞIMA KAPASİTESİNİN BELİRLENMESİ Zorunlu 3 - - 6
PYM6014-14 Türkçe KARAYOLLARINDA PEYZAJ PLANLAMASI Zorunlu 3 - - 6
PYM6015-14 Türkçe ÖZEL VE SORUNLU ALANLARDA BİTKİLENDİRME Zorunlu 3 - - 6
PYM6017-15 Türkçe KENTSEL REKREASYON PLANLAMASI Zorunlu - - - 6
PYM6018 Türkçe PEYZAJ MİMARLIĞI ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ Zorunlu 3 - - 6
PYM6021-22 Türkçe PEYZAJ DÜZEYİNDE BİYOÇEŞİTLİLİK Zorunlu 3 - - 6
Toplam 35 0 0 90
3. Dönem
Ders Kodu [DersinDili] Ders Adı Ders Türü [D] [U] [L] AKTS Rapor
PM600III Türkçe UZMANLIK ALAN DERSİ III Zorunlu 8 - - 6
PM600T Türkçe TEZ DANIŞMANLIĞI Zorunlu - 1 - 24
PYM6000 Türkçe UZMANLIK ALAN DERSİ Zorunlu 8 - - 30
PYM6000T Türkçe TEZ DANIŞMANLIĞI Zorunlu - 1 - 30
Toplam 16 2 0 90