| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| PYM6014-14 | KARAYOLLARINDA PEYZAJ PLANLAMASI | Ders | 1 | 2 | 6.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Karayollarında peyzaj planlama ilkeleri, karayollarından kaynaklanan çevresel sorunların azaltılmasında peyzaj planlama ve tasarım çalışmalarının öneminin kavranması
Yrd. Doç. Dr. Murat YEŞİL
| 1 | Karayollarında planlama kriterlerine hakim olurlar. |
| 2 | Karayollarında peyzaj planlaması yapabilme yeterliliğine sahip olurlar. |
| 3 | Bitkisel tasarım yapabilme yetkinliğine sahip olurlar |
| 4 | Uygun tasarım yapabilirler |
Yok
Yok
Karayollarının peyzaj üzerine etkileri, Planlamada peyzaj mimarlarının yeri ve rolü Karayollarından kaynaklanan çevresel sorunlar Örnek planlama uygulaması
| Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
|---|---|---|---|
| 1 | Türkiye'nin Ulaşım Politikası. | ||
| 2 | Karayollarının Tarihsel Gelişimi. | ||
| 3 | Karayollarında Peyzaj Planlama. | ||
| 4 | Karayollarında Peyzaj Planlama. | ||
| 5 | Karayolları Bitkilendirme İlkeleri | ||
| 6 | Karayolları Bitkilendirme İlkeleri | ||
| 7 | Karayolları planlama ilkeleri | ||
| 8 | Karayolları planlama ilkeleri | ||
| 9 | Ara sınav | ||
| 10 | Karayollarında bitkilendirme. | ||
| 11 | Karayollarında bitkilendirme. | ||
| 12 | Karayolları ve Çevre Sorunları. | ||
| 13 | Karayolları ve Çevre Sorunları. | ||
| 14 | Çevresel Etki Değerlendirmesi | ||
| 15 | Karayolları bitkilendirmelerinde bakım |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
| Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
| Derse Katılım | 14 | 4 | 56 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 116 | ||
| [PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | [PC] 13 | [PC] 14 | [PC] 15 | [PC] 16 | [PC] 17 | [PC] 18 | [PC] 19 | [PC] 20 | [PC] 21 | [PC] 22 | |
| [OC] 1 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||||
| [OC] 2 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||||
| [OC] 3 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||||
| [OC] 4 | 5 | 5 |