2018-2019 Eğitim Öğretim Güz Yarıyılında Ordu Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü bünyesinde açılmıştır.
Programı tüm koşullarını yerine getirerek başarıyla tamamlayan mezunlara “Matematik Eğitimi Anabilim Dalında Tezli Yüksek Lisans Diploması” verilir.
Yüksek Lisans
Lisansüstü programlara başvuran adaylara giriş sınavı yapılır. Giriş sınavı yazılı ve/veya mülakat şeklinde yapılır. Giriş sınavına katılmayan adayların başvuruları geçersiz sayılır. Yüksek lisans programlarına başvuran adayların başvuru puanı ALES’in %55’i, mezuniyet ortalamasının %35’i ve giriş sınavından alınan puanın %10’u toplanarak hesaplanır. Başvuru puanı 60’ın altında hesaplanan adayların başvuruları değerlendirmeye alınmaz.
Başka bir yükseköğretim kurumunda lisansüstü öğrencisi statüsünde ders alan ve kaydı silinen öğrenciler, aldıkları derslerin tanınması hususunda her yarıyılın ilk haftasında Enstitü Ana Bilim Dalı Kurulu aracılığı ile Enstitüye başvurur. Bu derslerin tanınması ve öğrencinin öğrenimine hangi yarıyılda başlaması gerektiğine, tanınan ve başarı notları aktarılan eğitim-öğretim programındaki derslerin toplam kredisi ve öğrencinin kaydolduğu programın eğitim-öğretim programındaki yarıyıl kredileri dikkate alınarak bu derslerin karşılık geldiği yarıyıl sayısı hesaplanır. Bu süre Kanunun 44 üncü maddesinde belirtilen azami öğrenim süresinden düşülerek, öğrencinin intibak ettirileceği yarıyıl Enstitü Ana Bilim Dalı Kurulunun görüşü doğrultusunda Enstitü Yönetim Kurulu tarafından karar verilir. Ayrıntılı bilgi için Ordu Üniversitesi Lisansüstü yönetmeliği incelenebilir.
Öğrencinin yarıyıl sonu sınavına girebilmesi için; teorik derslerin en az %70’ine, laboratuvar ve uygulamaların ise en az %80’ine katılmış olması gerekir. Bir dersten başarılı olabilmek için yarıyıl sonu başarı notunun en az CC (70-74) olması gerekir. Öğrenciler, öğrenimleri boyunca uzmanlık alan dersi dışında en az yedi dersi, bir semineri ve tez çalışmasını başarmak zorundadırlar. Ayrıntılı bilgi için Ordu Üniversitesi Lisansüstü Yönetmeliğine bakılabilir.
Bu programının amacı, lisans derecesi yeterliliklerine dayalı bir alanda, bilginin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yeterliliklerini sağlamaktır. Ayrıca bu program örgün eğitim programı şeklinde yürütülmektedir.
Öğrencilerimiz mezun olduktan sonra Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda ve özel dershanelerde Matematik öğretmeni olarak derslere girmektedirler. Ayrıca, üniversitelerde lisans ve lisansüstü seviyesinde ders verebilirler.
Yüksek Lisans eğitimini başarıyla tamamlayanlar ALES ve YDS sınavlarından geçerli not almaları şartıyla doktora eğitimine devam edebilirler.
Sınavlar; ara sınav, yarıyıl sonu ve bütünleme sınavlarından oluşur. Sınavlar; yazılı, sözlü, yazılı-uygulamalı ve sözlü-uygulamalı yapılabilir. Her ders için ilgili yarıyılda en az bir ara sınav yapılır. Ara sınav ve yarıyıl sonu başarı notu katkı oranları, ilgili öğretim üyesi veya nitelikleri Senatoca belirlenen doktora derecesine sahip öğretim görevlilerinin önerisi ile her yarıyılın başında Enstitü Yönetim Kurulu tarafından karara bağlanır. Ayrıntılı bilgi edinmek için Ordu Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Öğretim Yönetmeliğine bakılabilir.
Öğrenciler Ordu Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim Yönetmeliği doğrultusunda mezun olurlar.
Tam Zamanlı
Doç.Dr. Cengiz ÖZYÜREK Ordu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Eğitimi Cumhuriyet Yerleşkesi- ORDU
Bölümün derslikleri ve Laboratuvar imkanları
| 1 | Ana dilde yazılı ve sözlü sunum yapabilme |
| 2 | Mesleki ve etik sorumluluk anlayışına sahip olma, mesleğini severek yapma |
| 3 | Öğretim sürecini planlama, etkinlik yapma ve uygulama, ölçme ve değerlendirme becerilerine sahip olma |
| 4 | Temel bilgisayar becerilerine sahip olma |
| 5 | Düşüncelerini, mantıklı bir şekilde matematik dilini kullanarak açıklayabilme ve iletişim kurabilme |
| 6 | Alanda bilimsel literatürü takip edip yorumlayabilme |
| 7 | Matematik bilgilerini günlük yaşam problemleriyle ve diğer disiplinlerle ilişkilendirme ve uygulama becerisine sahip olma |
| 8 | Matematik kavram ve genellemeleri anlama, birbiriyle ilişkilendirme ve bunları kullanarak akıl yürütme becerisini kullanabilme |
| 9 | Alanda temel araştırma yöntem bilgi ve becerilerini kazanma |
| 10 | Meslekte bilimsel yöntemleri kullanabilme yeteneğini kazanabilme |
| 11 | Raporlaştırılan bilimsel araştırmaları sunabilme. |
| 12 | Matematik öğrenmede ve öğretmede sabırlı, azimli, gayretli, dikkatli olma, öz güven, öz düzenleme becerilerine sahip olma ve bu özellikleri geliştirebilme |
| 13 | Yapılan bilimsel araştırmaları raporlaştırabilme. |
| 14 | Bir yabancı dili alanındaki yayınları takip etmek, iletişim kurmak ve yabancı dilde bilimsel eser üretmek için kullanabilir. |
| 15 | Matematik eğitimi alanında yaptığı çalışmalarda bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
| 16 | Yaşam boyu öğrenme stratejilerini benimser ve çalışmalarını yürütürken kullanır. |
| 17 | Matematik eğitimi alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını bir topluluk içerisinde yazılı ve sözlü olarak paylaşır. |
| 18 | Mesleki ve profesyonel ortamlardaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler. |
| 19 | Araştırmalarını etik zeminde yürütür. |
| 20 | Matematik eğitimi alanındaki yeni gelişmeleri takip eder ve yorumlar. |
| 1. Dönem | ||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
| MTE6001 | Türkçe | MATEMATİK EĞİTİMİNDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE YAYIN ETİĞİ | Zorunlu | 3 | - | - | 6 | |
| MTE6003 | Türkçe | MATEMATİKTE KAVRAM ANALİZİ | Zorunlu | 3 | - | - | 6 | |
| MTE6004 | Türkçe | CEBİR ÖĞRETİMİNDEKİ YÖNELİMLER | Zorunlu | 3 | - | - | 6 | |
| MTE6007 | Türkçe | MATEMATİKSEL DÜŞÜNMENİN ÖNEMİ VE GELİŞTİRİLMESİ | Zorunlu | 3 | - | - | 6 | |
| MTE6009 | Türkçe | MATEMATİKSEL OKURYAZARLIK | Zorunlu | 3 | - | - | 6 | |
| MTE6010 | Türkçe | MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE YENİLİKÇİ YAKLAŞIMLAR | Zorunlu | 3 | - | - | 6 | |
| MTE6011 | Türkçe | MATEMATİKTE TEMEL KAVRAMLAR VE ÖĞRETİMİ | Zorunlu | 3 | - | - | 6 | |
| MTE6014 | Türkçe | MATEMATİKTE ÇOKLU TEMSİLLER | Zorunlu | 3 | - | - | 6 | |
| MTE6015 | Türkçe | MATEMATİKSEL MODEL VE MODELLEME | Zorunlu | 3 | - | - | 6 | |
| MTE6016 | Türkçe | PROBLEM KURMA VE ÇÖZME ÜZERİNE PEDAGOJİK YAKLAŞIMLAR | Zorunlu | 3 | - | - | 6 | |
| MTE6018 | Türkçe | NİTEL VERİ ANALİZİ | Zorunlu | 3 | - | - | 6 | |
| MTE6019-21 | Türkçe | MATEMATİK EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMI | Zorunlu | 3 | - | - | 6 | |
| MTE6020-25 | Türkçe | MATEMATİK EĞİTİMİNDE TEORİLER | Zorunlu | 3 | - | - | 6 | |
| Toplam | 39 | 0 | 0 | 78 | ||||
| 2. Dönem | ||||||||
| Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
| MTE6000S | Türkçe | SEMİNER | Zorunlu | - | - | - | 18 | |
| Toplam | 0 | 0 | 0 | 18 | ||||
| 3. Dönem | ||||||||
| Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
| MTE6000 | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ | Zorunlu | 8 | - | - | 30 | |
| MTE6000T | Türkçe | TEZ DANIŞMANLIĞI | Zorunlu | - | 1 | - | 30 | |
| Toplam | 8 | 1 | 0 | 60 | ||||