| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| MTE6010 | MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE YENİLİKÇİ YAKLAŞIMLAR | Ders | 1 | 1 | 6.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Matematik öğretiminde güncel yaklaşımların neler olduğu ve matematik derslerinde nasıl kullanılacağına ilişkin uygulama örnekleri sunmak
| 1 | Matematik öğretiminde yeni öğrenme öğretme yaklaşımlarını bilmek |
Birinci Öğretim
yok
[Yok]
Matematik öğretiminde yeni öğrenme öğretme yaklaşımları
| Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
|---|---|---|---|
| 1 | Matematiksel Düşünmenin, Öğrenme ve Öğretimin Doğası | ||
| 2 | Matematiği Öğrenme ve Öğretme | ||
| 3 | Matematik Öğretiminin Temelleri ve Gelişimi | ||
| 4 | Etkili Matematik Öğretimi ile Oluşturulan Beceriler | ||
| 5 | Matematik Öğretiminde Çoklu Temsillerin Kullanımı | ||
| 6 | Matematik Eğitiminde Yapılandırmacı Yaklaşım | ||
| 7 | Gerçekçi Matematik Eğitimi | ||
| 8 | Teknoloji Destekli Matematik Öğretimi | ||
| 9 | Matematik Eğitiminde Ters-Yüz Öğrenme | ||
| 10 | Probleme Dayalı Matematik Eğitimi | ||
| 11 | Matematik Eğitiminde İşbirliğine Dayalı Öğrenme | ||
| 12 | Proje Tabanlı Matematik Öğretimi | ||
| 13 | Matematik Eğitiminde Ders İmecesi (Lesson Study) Mesleki Gelişim Modeli | ||
| 14 | Matematik Eğitiminde Öğrenme Yol Haritaları |
Uygulama Örnekleriyle Matematik Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Derse Katılım | 1 | 14 | 14 |
| Tartışma | 1 | 14 | 14 |
| Soru-Yanıt | 4 | 14 | 56 |
| Rapor Hazırlama | 1 | 14 | 14 |
| Rapor Sunma | 1 | 14 | 14 |
| Bireysel Çalışma | 4 | 14 | 56 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 168 | ||
| [PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | [PC] 13 | |
| [OC] 1 | 5 | 3 | 4 | 3 | 3 |