GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MTE6009 MATEMATİKSEL OKURYAZARLIK Ders 1 1 6.00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı matematik öğretimi ile kazandırılmaya çalışılan matematik okuryazarlığı becerisini geliştirmektir. Ayrıca öğretmen adaylarının matematiksel düşünme ve matematiksel karar verme süreçlerini kullanarak günlük hayatta matematiğin oynadığı rolü anlatmak ve tanıtmaktır.


Meral CANSIZ AKTAŞ


1 Matematiksel okuryazarlık kavramı hakkında bilgi sahibi olmak
2 Matematik okuryazarlığının boyutları hakkında bilgi sahibi olmak
3 Matematiksel okuryazarı bireylerin sahip olması gereken biteliklerile ilgili bilgi sahibi olmak.
4 Matematiksel okuryazarlığın matematik programındeki yeri ve önemi hakkında bilgi sahibi olmak
5 Matematiksel düşünme ve matematiksel karar verme süreçlerini kullanarak matematiğin günlük hayattaki yeri ve önemi hakkında bilgi sahibi olmak
6 Matematiksel okuryazarlığın değerlendirilmesi hakkında bilgi sahibi olmak
7 Matematiksel okuryazarlığı ölçen uluslararası düzeyde yapılan (PISA,TIMSS, vb)sınavlar hakkında bilgi sahibi olmak.
8
9
10


Yok


Yok


Matematiksel okuryazarlık kavramı, matematiksel okuryazarlığın boyutları, uluslararası düzeyde yapılan matematiksel okuryazarlık değerlendirme sınavları, bu sınavlardaki soru yapıları ve ölçme-değerlendirme yaklaşımı, matematiksel okuryazarlığa sahip bireylerin nitelikleri.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Dersin tanımı ve okuryazarlık kavramı
2 Matematiksel okuryazarlık tanımı, matematiğin günlük hayatta yeri ve önemi
3 Matematiksel okuryazarlığın boyutları
4 Matematiksel okuryazar bireyin nitelikleri
5 İlkokul ve ortaokul programında matematiksel okuryazarlığın yeri ve önemi
6 Matematiksel okuryazarlığın değerlendirilmesi
7 Ara sınav
8 PISA ve TIMSS gibi uluslar arası sınavlardaki matematiksel okuryazarlığın değerlendirme çalışmalarının incelenmesi
9 PISA ve TIMSS gibi uluslar arası sınavlardaki matematiksel okuryazarlığın değerlendirme çalışmalarının incelenmesi
10 PISA ve TIMSS gibi uluslar arası sınavlardaki matematiksel okuryazarlığın değerlendirme çalışmalarının incelenmesi
11 Matematiksel okuryazarlığı geliştirmek amacıyla etkinliklerin geliştirilmesi
12 Matematiksel okuryazarlığı geliştirmek amacıyla etkinliklerin geliştirilmesi
13 Matematiksel okuryazarlığı geliştirmek amacıyla etkinliklerin geliştirilmesi
14 Matematiksel okuryazarlığı geliştirmek amacıyla etkinliklerin geliştirilmesi
15 Matematiksel okuryazarlığı geliştirmek amacıyla etkinliklerin geliştirilmesi
16 Geliştirilen etkinliklerin sunulması

Altun, Murat (2005). Eğitim Fakülteleri ve İlköğretim Öğretmenleri İçin Matematik Öğretimi. Sinan Olkun, Zülbiye Toluk Uçar (2004) İlköğretimde Etkinlik Temelli Matematik Öğretimi. Anı Yayıncılık 3. Baskı. Van De Wella, J., Karp, K. ve Ray-Williams, J., (2012) İlkokul ve Ortaokul Matematiği. Çeviren (Ed): S.Durmuş. Nobel Yayın Dağıtım. İstanbul.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Rehberli Problem Çözümü 10 3 30
Problem Çözümü 6 3 18
Tartışma 10 3 30
Soru-Yanıt 10 3 30
Takım/Grup Çalışması 2 3 6
Beyin Fırtınası 8 1 8
Rapor Hazırlama 2 3 6
Rapor Sunma 2 3 6
Proje Hazırlama 1 8 8
Proje Sunma 1 3 3
Toplam İş Yükü (saat) 191

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10 [PC] 11 [PC] 12 [PC] 13
[OC] 1
[OC] 2 4
[OC] 3 4
[OC] 4 4 4
[OC] 5
[OC] 6
[OC] 7
[OC] 8
[OC] 9
[OC] 10
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek