Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MTE6009 | MATEMATİKSEL OKURYAZARLIK | Ders | 1 | 1 | 6.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı matematik öğretimi ile kazandırılmaya çalışılan matematik okuryazarlığı becerisini geliştirmektir. Ayrıca öğretmen adaylarının matematiksel düşünme ve matematiksel karar verme süreçlerini kullanarak günlük hayatta matematiğin oynadığı rolü anlatmak ve tanıtmaktır.
Meral CANSIZ AKTAŞ
1 | Matematiksel okuryazarlık kavramı hakkında bilgi sahibi olmak |
2 | Matematik okuryazarlığının boyutları hakkında bilgi sahibi olmak |
3 | Matematiksel okuryazarı bireylerin sahip olması gereken biteliklerile ilgili bilgi sahibi olmak. |
4 | Matematiksel okuryazarlığın matematik programındeki yeri ve önemi hakkında bilgi sahibi olmak |
5 | Matematiksel düşünme ve matematiksel karar verme süreçlerini kullanarak matematiğin günlük hayattaki yeri ve önemi hakkında bilgi sahibi olmak |
6 | Matematiksel okuryazarlığın değerlendirilmesi hakkında bilgi sahibi olmak |
7 | Matematiksel okuryazarlığı ölçen uluslararası düzeyde yapılan (PISA,TIMSS, vb)sınavlar hakkında bilgi sahibi olmak. |
8 | |
9 | |
10 |
Yok
Yok
Matematiksel okuryazarlık kavramı, matematiksel okuryazarlığın boyutları, uluslararası düzeyde yapılan matematiksel okuryazarlık değerlendirme sınavları, bu sınavlardaki soru yapıları ve ölçme-değerlendirme yaklaşımı, matematiksel okuryazarlığa sahip bireylerin nitelikleri.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanımı ve okuryazarlık kavramı | ||
2 | Matematiksel okuryazarlık tanımı, matematiğin günlük hayatta yeri ve önemi | ||
3 | Matematiksel okuryazarlığın boyutları | ||
4 | Matematiksel okuryazar bireyin nitelikleri | ||
5 | İlkokul ve ortaokul programında matematiksel okuryazarlığın yeri ve önemi | ||
6 | Matematiksel okuryazarlığın değerlendirilmesi | ||
7 | Ara sınav | ||
8 | PISA ve TIMSS gibi uluslar arası sınavlardaki matematiksel okuryazarlığın değerlendirme çalışmalarının incelenmesi | ||
9 | PISA ve TIMSS gibi uluslar arası sınavlardaki matematiksel okuryazarlığın değerlendirme çalışmalarının incelenmesi | ||
10 | PISA ve TIMSS gibi uluslar arası sınavlardaki matematiksel okuryazarlığın değerlendirme çalışmalarının incelenmesi | ||
11 | Matematiksel okuryazarlığı geliştirmek amacıyla etkinliklerin geliştirilmesi | ||
12 | Matematiksel okuryazarlığı geliştirmek amacıyla etkinliklerin geliştirilmesi | ||
13 | Matematiksel okuryazarlığı geliştirmek amacıyla etkinliklerin geliştirilmesi | ||
14 | Matematiksel okuryazarlığı geliştirmek amacıyla etkinliklerin geliştirilmesi | ||
15 | Matematiksel okuryazarlığı geliştirmek amacıyla etkinliklerin geliştirilmesi | ||
16 | Geliştirilen etkinliklerin sunulması |
Altun, Murat (2005). Eğitim Fakülteleri ve İlköğretim Öğretmenleri İçin Matematik Öğretimi. Sinan Olkun, Zülbiye Toluk Uçar (2004) İlköğretimde Etkinlik Temelli Matematik Öğretimi. Anı Yayıncılık 3. Baskı. Van De Wella, J., Karp, K. ve Ray-Williams, J., (2012) İlkokul ve Ortaokul Matematiği. Çeviren (Ed): S.Durmuş. Nobel Yayın Dağıtım. İstanbul.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözümü | 10 | 3 | 30 |
Problem Çözümü | 6 | 3 | 18 |
Tartışma | 10 | 3 | 30 |
Soru-Yanıt | 10 | 3 | 30 |
Takım/Grup Çalışması | 2 | 3 | 6 |
Beyin Fırtınası | 8 | 1 | 8 |
Rapor Hazırlama | 2 | 3 | 6 |
Rapor Sunma | 2 | 3 | 6 |
Proje Hazırlama | 1 | 8 | 8 |
Proje Sunma | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (saat) | 191 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | [PC] 13 | |
[OC] 1 | |||||||||||||
[OC] 2 | 4 | ||||||||||||
[OC] 3 | 4 | ||||||||||||
[OC] 4 | 4 | 4 | |||||||||||
[OC] 5 | |||||||||||||
[OC] 6 | |||||||||||||
[OC] 7 | |||||||||||||
[OC] 8 | |||||||||||||
[OC] 9 | |||||||||||||
[OC] 10 |