GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MTE6020-25 MATEMATİK EĞİTİMİNDE TEORİLER Ders 1 1 6.00

Yüksek Lisans


Türkçe


Matematik eğitimi ile ilgili öğretme-öğrenme yaklaşımlarının tanıtılması ve değerlendirilmesi.


Dr. Öğr. Üyesi Himmet KORKMAZ


1 Matematik öğrenme ve öğretme ile ilgili temel kavramları bilir
2 Matematik öğretimi ve öğrenmenin önemini açıklar
3 Matematik derslerinin öğretilmesi esnasında öğrencilerin karşılaştıkları problemleri saptar ve analiz eder.
4 Matematik öğretiminde uygulanabilecek yeni yaklaşımları uygular
5 Matematik Öğretimi derslerinde kullanabilecekleri örnek etkinlikler ve uygulamalar hazırlayabilir

Birinci Öğretim



[Yok]


Matematiğin ve matematiksel düşünmenin doğası; matematik öğrenmenin ve öğretmenin anlamı; matematik öğretiminin amacı ve temel ilkeleri; matematik öğretiminin tarihçesi; öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının matematik öğretimine yansımaları; matematik öğretiminde temel beceriler; sınıf-içi uygulama örnekleri; matematik öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlar; etkili bir matematik öğretiminin bileşenleri; matematik öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan bakış.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Matematik ve Öğretimi: Matematik nedir?
2 Matematik ve Öğretimi: Temel ilkeler
3 Matematik Öğrenme ve öğretme süreci : Temel öğrenme alanları
4 Matematik Öğrenme ve öğretme süreci: Temel öğrenme alanları
5 Grup çalışması ve problem çözme
6 Problem çözme için öğretim, problem çözmeye ilişkin öğretim, problem çözme ile öğretim
7 Probleme Dayalı öğrenme (PDÖ): Değerlendirme ile öğretimin yapılandırılması
8 Ara Sınav
9 Sayılar ve işlemlerin öğretimi: Sınıf içi uygulamalar
10 Cebir öğretimi: Sınıf içi uygulamalar
11 Geometri Öğretimi: Sınıf içi uygulamalar
12 Ölçüler ve öğretimi, İstatistik ve olasılık öğretimi, sınıf içi uygulamalar
13 İstatistik ve olasılık öğretimi: Sınıf içi uygulamalar
14 Final Sınavı

ALTUN Murat, “Matematik Öğretimi”, Alfa Yayıncılık, 2002. OLKUN Sinan, Toluk Zülbiye, “İlköğretimde Etkinlik Temelli Matematik Öğretimi”, Maya akademi, 2007. PESEN Cahit, ODABAŞ Akın, “Matematik Öğretimi” Mikro Yayıncılık, 2000. DAVIS Robert B. Constructivist views on the teaching and learning of mathematics National Council of Teachers o Reston, Va. 1990.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Bireysel Çalışma 14 3 42
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 14 3 42
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 3 42
Toplam İş Yükü (saat) 172

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10 [PC] 11 [PC] 12 [PC] 13 [PC] 14 [PC] 15 [PC] 16 [PC] 17 [PC] 18 [PC] 19 [PC] 20
[OC] 1 3 4 4 5 4 5 5 4 5 5 4 3 4
[OC] 2 4 5 5 4 5 5 3 4 4 3 3 4 5
[OC] 3 5 4 3 5 5 4 4 4 4 4 5 4 3
[OC] 4 3 5 4 3 4 3 5 4 5 4 3 3 5
[OC] 5 5 5 4 3 5 5 3 3 4 4 4 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek