| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| MTE6018 | NİTEL VERİ ANALİZİ | Ders | 1 | 1 | 6.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Nitel eğitim araştırmalarının kuramsal temelleri bilgisi, nitel veri toplama bilgisi ve becerisi, nitel veri analizi yaklaşımları bilgisi ve becerisi
Doç. Dr. Hayal YAVUZ MUMCU
| 1 | Eğitim araştırmalarında temel kabuller ile araştırma yöntemleri arasındaki ilişkiye yönelik anlayış geliştirecek |
| 2 | Nitel veri toplama teknikleri hakkında bilgi ve becerilerini geliştirecek |
| 3 | Nitel yaklaşımla bir araştırma önerisi hazırlayacak |
| 4 | Toplamış oldukları verileri analiz edecek |
| 5 | Nitel bir araştırma raporu hazırlayacak |
Birinci Öğretim
[Yok]
Bilimin doğası, bilimsel bilgi, bilimsel yöntem; Temel kabuller: ontoloji, epistemoloji, metodoloji ve metot; paradigmalar; Nitel veri toplama teknikleri; Nitel ve nicel yaklaşımların birleştirilmesi; Nitel araştırmada geçerlilik, güvenilirlilik, genelleme ve etik; Nitel verinin doğası ve nitel araştırmada araştırmacının rolü; Araştırma önerisi geliştirme; Nitel veri analizi; Son raporun yazımı
| Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
|---|---|---|---|
| 1 | Bilimin doğası, bilimsel bilgi, bilimsel yöntem, temel kabuller: ontoloji, epistemoloji, metodoloji, metot | ||
| 2 | Paradigmalar: pozitivizm, post-pozitivizm, praxis | ||
| 3 | Nitel araştırma yöntemleri ve veri toplama teknikleri, Nitel ve nicel yaklaşımların birleştirilmesi | ||
| 4 | Nitel araştırmada nitelik ve etik | ||
| 5 | Nitel verinin doğası ve nitel araştırmada araştırmacının rolü, Nitel araştırma problemi belirleme | ||
| 6 | Nitel veri analizi yaklaşımları: betimleyici ve yorumlayıcı analiz | ||
| 7 | Nitel araştırmalarda veri toplamada ve analizde önemli araçlar: yansıtıcı notlar, kenar notları, memo | ||
| 8 | Ara sınav | ||
| 9 | Nitel veri analiz safhaları: veri toplama, veri indirgeme, veri sergileme ve sonuç çıkarma | ||
| 10 | Verilerin indirgenmesi ve kodlama: birinci seviye, ilişkisel, tematik ve örüntü kodları | ||
| 11 | Verilerin sergilenmesi: betimleyici analiz ve raporlaştırma | ||
| 12 | Verilerin sergilenmesi: içerik analizi ve raporlaştırma | ||
| 13 | Verilerin sergilenmesi: Tablolar ve ağların oluşturulması, veri girme ve bulguları yazma | ||
| 14 | Sonuç çıkarmada kullanılabilecek taktikler |
Miles, M. B. ve Huberman, A. M.1994; Qualitative Data Analysis, Sage, London Patton, M.Q. 2002; Qualitative Research and Evaluation Methods, Sage, London Strauss, A. ve Corbin, J. 1996; Basics of Qualitative Research, Sage, London
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | |
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Derse Katılım | 4 | 14 | 56 |
| Tartışma | 1 | 14 | 14 |
| Soru-Yanıt | 1 | 14 | 14 |
| Rapor Hazırlama | 1 | 14 | 14 |
| Rapor Sunma | 1 | 14 | 14 |
| Bireysel Çalışma | 4 | 14 | 56 |
| 1 | 14 | 14 | |
| Toplam İş Yükü (saat) | 182 | ||
| [PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | [PC] 13 | |
| [OC] 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 5 | 1 | 1 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 |
| [OC] 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 5 | 1 | 1 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 |
| [OC] 3 | 4 | 1 | 1 | 1 | 3 | 4 | 1 | 1 | 5 | 5 | 3 | 2 | 5 |
| [OC] 4 | 3 | 1 | 1 | 3 | 2 | 3 | 1 | 1 | 5 | 5 | 3 | 2 | 5 |
| [OC] 5 | 4 | 1 | 1 | 1 | 3 | 5 | 1 | 1 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 |