GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MTE6018 NİTEL VERİ ANALİZİ Ders 1 1 6.00

Yüksek Lisans


Türkçe


Nitel eğitim araştırmalarının kuramsal temelleri bilgisi, nitel veri toplama bilgisi ve becerisi, nitel veri analizi yaklaşımları bilgisi ve becerisi


Doç. Dr. Hayal YAVUZ MUMCU


1 Eğitim araştırmalarında temel kabuller ile araştırma yöntemleri arasındaki ilişkiye yönelik anlayış geliştirecek
2 Nitel veri toplama teknikleri hakkında bilgi ve becerilerini geliştirecek
3 Nitel yaklaşımla bir araştırma önerisi hazırlayacak
4 Toplamış oldukları verileri analiz edecek
5 Nitel bir araştırma raporu hazırlayacak

Birinci Öğretim



[Yok]


Bilimin doğası, bilimsel bilgi, bilimsel yöntem; Temel kabuller: ontoloji, epistemoloji, metodoloji ve metot; paradigmalar; Nitel veri toplama teknikleri; Nitel ve nicel yaklaşımların birleştirilmesi; Nitel araştırmada geçerlilik, güvenilirlilik, genelleme ve etik; Nitel verinin doğası ve nitel araştırmada araştırmacının rolü; Araştırma önerisi geliştirme; Nitel veri analizi; Son raporun yazımı


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Bilimin doğası, bilimsel bilgi, bilimsel yöntem, temel kabuller: ontoloji, epistemoloji, metodoloji, metot
2 Paradigmalar: pozitivizm, post-pozitivizm, praxis
3 Nitel araştırma yöntemleri ve veri toplama teknikleri, Nitel ve nicel yaklaşımların birleştirilmesi
4 Nitel araştırmada nitelik ve etik
5 Nitel verinin doğası ve nitel araştırmada araştırmacının rolü, Nitel araştırma problemi belirleme
6 Nitel veri analizi yaklaşımları: betimleyici ve yorumlayıcı analiz
7 Nitel araştırmalarda veri toplamada ve analizde önemli araçlar: yansıtıcı notlar, kenar notları, memo
8 Ara sınav
9 Nitel veri analiz safhaları: veri toplama, veri indirgeme, veri sergileme ve sonuç çıkarma
10 Verilerin indirgenmesi ve kodlama: birinci seviye, ilişkisel, tematik ve örüntü kodları
11 Verilerin sergilenmesi: betimleyici analiz ve raporlaştırma
12 Verilerin sergilenmesi: içerik analizi ve raporlaştırma
13 Verilerin sergilenmesi: Tablolar ve ağların oluşturulması, veri girme ve bulguları yazma
14 Sonuç çıkarmada kullanılabilecek taktikler

Miles, M. B. ve Huberman, A. M.1994; Qualitative Data Analysis, Sage, London Patton, M.Q. 2002; Qualitative Research and Evaluation Methods, Sage, London Strauss, A. ve Corbin, J. 1996; Basics of Qualitative Research, Sage, London



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım 4 14 56
Tartışma 1 14 14
Soru-Yanıt 1 14 14
Rapor Hazırlama 1 14 14
Rapor Sunma 1 14 14
Bireysel Çalışma 4 14 56
1 14 14
Toplam İş Yükü (saat) 182

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10 [PC] 11 [PC] 12 [PC] 13
[OC] 1 2 1 1 1 2 5 1 1 5 5 3 3 5
[OC] 2 2 1 1 2 2 5 1 1 5 5 3 3 5
[OC] 3 4 1 1 1 3 4 1 1 5 5 3 2 5
[OC] 4 3 1 1 3 2 3 1 1 5 5 3 2 5
[OC] 5 4 1 1 1 3 5 1 1 5 5 4 3 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek