Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MTE6019-21 | MATEMATİK EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMI | Ders | 1 | 1 | 6.00 |
Yüksek Lisans
Bu dersin amacı; Matematik öğretiminde gerekli yerlerde teknolojiden faydalanılmasını sağlamak, gelişen ve eğitimde kullanılan teknolojileri tanımak, matematik eğitiminde kullanılan programları tanımak ve öğrenmek.
Dr. Öğr. Üyesi Himmet KORKMAZ
1 | Teknolojik araçların sınıfta kullanımı için gereken teknik bilgi ve becerileri sınıflandırır. |
2 | Teknolojinin matematik eğitiminde kullanılmasının fayda ve zararlarını tartışır. |
3 | Matematik öğretiminde bilgisayar ve bilişim teknolojilerini uygular. |
4 | Türkiye´de ve dünyada matematik öğretiminde kullanılan bilgisayar eğitimini karşılaştırır. |
Birinci Öğretim
[Yok]
Matematik öğretiminde kullanılan teknolojilerin tanıtımı (Geogebra, Cabri, Dynamic Geometry, CAS, MAPLE, DRIVE, Autograph, Grafik Analiz yazılımı, Gizmolar vs), teknolojinin öğretime katkıları, öğretmene biçilen rollerin değerlendirilmesi, öğrencilerin üstlendiği rol, bilgisayar programlarının arabulucu rolü, teknoloji destekli etkinlik geliştirme, teknoloji kullanımının getirileri ve zorluklarının değerlendirilmesi.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin Amacı, Kapsamı ve Süreci Hakkında Bilgilendirme | ||
2 | Matematik ve teknoloji ilişkisi | İlgili okumalar | |
3 | Teknolojinin öğretime entegrasyonu | İlgili okumalar | |
4 | Teknolojik pedagojik alan bilgisi | İlgili okumalar | |
5 | Teknolojik pedagojik alan bilgisi | İlgili okumalar | |
6 | Sanal öğrenme nesneleri | İlgili okumalar | |
7 | Türkiye’de ve dünyada matematik öğretiminde teknolojinin yeri | İlgili okumalar | |
8 | Arasınav | ||
9 | Türkiye’de ve dünyada matematik öğretiminde teknolojinin yeri | İlgili okumalar | |
10 | Güncel bilgisayar programlarının matematik öğretiminde tanıtılması ve kullanılması | İlgili okumalar | |
11 | Güncel bilgisayar programlarının matematik öğretiminde tanıtılması ve kullanılması | İlgili okumalar | |
12 | Matematik öğretiminde kullanılacak yazılımların değerlendirilmesi | İlgili okumalar | |
13 | Matematik öğretiminde kullanılacak yazılımların değerlendirilmesi | İlgili okumalar | |
14 | Araştırma Önerilerinin İlk Değerlendirmelerinin Yapılması | İlgili okumalar | |
15 | Genel Değerlendirme |
1. Yıldız, E. & Arpacı, İ. (Ed.). (2021). Matematik eğitiminde yenilikçi teknolojiler. Nobel 2. Akgündüz, D. (Ed.). (2019). Fen ve matematik eğitiminde teknolojik yaklaşımlar. Anı Yayıncılık. 3. Doğan, M., & Karakırık, E. (Ed.).(2013). Matematik eğitiminde teknoloji kullanımı. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık 4. Attard, C., & Holmes, K. (2019). Technology-enabled mathematics education: Optimising student engagement. Routledge. 5. Ball, L., Drijvers, P., Ladel, S., Siller, H. S., Tabach, M., & Vale, C. (2018). Uses of technology in primary and secondary mathematics education. Cham, Switzerland: Springer. 6. Aldon, G., & Tragalová, J. (2019). Technology in mathematics teaching. Selected Papers of the 13th. 7. Calder, N., Larkin, K., & Sinclair, N. (Eds.). (2018). Using mobile technologies in the teaching and learning of mathematics (Vol. 12). Cham: Springer.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 15 | 3 | 45 |
Rapor Hazırlama | 1 | 15 | 15 |
Rapor Sunma | 1 | 15 | 15 |
Proje Hazırlama | 1 | 15 | 15 |
Proje Sunma | 1 | 15 | 15 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 172 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | [PC] 13 | |
[OC] 1 | 4 | 1 | 2 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 |
[OC] 2 | 4 | 2 | 3 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 |
[OC] 3 | 4 | 2 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
[OC] 4 | 4 | 2 | 2 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 |