Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MTE6007 | MATEMATİKSEL DÜŞÜNMENİN ÖNEMİ VE GELİŞTİRİLMESİ | Ders | 1 | 1 | 6.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı; Matematiksel düşünceye ve düşünmeye ilişkin genel bir farkındalık kazandırmak ve matematiksel düşünme becerisini geliştirmek.
Dr. Öğr. Üyesi Himmet KORKMAZ
1 | Matematiksel düşünmeye ilişkin farkındalık geliştirirler. |
2 | Matematiksel düşüncenin bileşenleri açıklayabilir. |
3 | Matematiksel düşünme becerilerini geliştirirler. |
Birinci Öğretim
[Yok]
Matematiksel düşünce nedir, matematiksel düşüncenin bileşenleri, analoji, matematiksel modelleme, muhakeme türleri, çıkarımda bulunma, tahmin etme, tanımlama, formalizasyon süreci, genelleme, ispat, soyutlama süreçlerinin matematiksel kavramların öğrenimindeki yeri.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Matematiksel Düşünme Nedir? | ||
2 | Matematiksel Düşünmenin Bileşenleri | İlgili Okumalar | |
3 | Matematikte Analoji | İlgili okumalar | |
4 | Matematiksel Muhakeme | İlgili okumalar | |
5 | Matematiksel Muhakeme Türleri | İlgili okumalar | |
6 | Matematikte Tanımların Yeri | İlgili okumalar | |
7 | Matematikte Genelleme | İlgili okumalar | |
8 | Matematikte İspatın Yeri | İlgili okumalar | |
9 | Arasınav | ||
10 | Matematikte Soyutlama | İlgili okumalar | |
11 | Matematikte Soyutlama Süreçleri | İlgili okumalar | |
12 | Matematiksel Kavramlar | İlgili okumalar | |
13 | Matematiksel Düşünmeye İlişkin Çalışmalar | İlgili okumalar | |
14 | Matematiksel Düşünmenin Geliştirilmesi | İlgili okumalar | |
15 | Dersin Genel Değerlendirilmesi |
Yıldırım, C. (2019). Matematiksel düşünme. Remzi Kitabevi, Ankara Devlin, K. (2012). Introduction to mathematical thinking. Keith Devlin, Palo Alto. Karloff, H. (2023). Mathematical thinking: Why everyone should study math. Springer, Cham
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Uygulama/Pratik | 2 | 10 | 20 |
Tartışma | 5 | 5 | 25 |
Takım/Grup Çalışması | 5 | 4 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 20 | 4 | 80 |
1 | 3 | 3 | |
Toplam İş Yükü (saat) | 183 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | [PC] 13 | |
[OC] 1 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 |
[OC] 2 | 4 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 1 | 2 | 3 | 3 |
[OC] 3 | 4 | 2 | 4 | 1 | 3 | 4 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 |