GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MTE6016 PROBLEM KURMA VE ÇÖZME ÜZERİNE PEDAGOJİK YAKLAŞIMLAR Ders 1 1 6.00

Yüksek Lisans



Matematikte problem, problem çözme, problem kurma ve problem çözme-kurma ilişkisini teorik olarak açıklamak ve uygulama örnekleri ile detaylandırmak



1 Problem kavramını ve problem türlerini bilir
2 Problem çözmeyi bilir
3 Problem çözme ile ilgili son dönemde ortaya çıkan gelişmeleri takip eder
4 Matematiksel problem çözme stratejileri ve problem çözmede çoklu gösterimlerin önemini bilir
5 Farklı problem çözme stratejileri ile çözülebilecek problem örneklerini çözebilir
6 Problem çözmenin değerlendirilmesini bilir
7 Problem kurmanın tanımını, süreci, özelliklerini ve önemini bilir
8 Problem kurma sınıflamalarını bilir
9 Problem kurma stratejilerini bilir
10 Problem kurmanın değerlendirmesini bilir

Birinci Öğretim



[Yok]


MATEMATİKTE PROBLEM ÇÖZME MATEMATİKTE PROBLEM KURMA


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Matematiksel problem çözmenin doğası, amacı ve önemi
2 Matematiksel problem türleri
3 Matematiksel Problem Çözme Stratejileri
4 Problem Çözme Sürecine Yönelik Modeller
5 Problem Çözme ve Problem Kurmada Üstbiliş
6 Problem Çözme Yoluyla Matematik Öğretimi
7 Matematiksel Problem Çözmede Temsillerin Rolü
8 Teknoloji Destekli Problem Çözme Sürecinin Tasarlanması ve Yürütülmesi
9 Matematik Eğitiminde Performans ve Proje Problemleri
10 Matematiksel Problem Kurmanın Doğası, Amacı ve Önemi
11 Matematiksel Problem Kurma Türleri
12 Değerlendirme Aracı Olarak Problem Kurma
13 Problem Kurma ve Çözme İlişkisi
14 Problem Kurma Temelli Öğrenme

Matematikte Problem Çözme ve Kurma



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım 1 14 14
Tartışma 5 14 70
Soru-Yanıt 5 14 70
Rapor Hazırlama 1 14 14
Rapor Sunma 1 14 14
Toplam İş Yükü (saat) 182

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10 [PC] 11 [PC] 12 [PC] 13
[OC] 1 3 5
[OC] 2 3 5
[OC] 3 3 5 5 5
[OC] 4 3 5
[OC] 5 3 5
[OC] 6 3 5
[OC] 7 3
[OC] 8 3
[OC] 9 3
[OC] 10 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek