| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| MTE6016 | PROBLEM KURMA VE ÇÖZME ÜZERİNE PEDAGOJİK YAKLAŞIMLAR | Ders | 1 | 1 | 6.00 |
Yüksek Lisans
Matematikte problem, problem çözme, problem kurma ve problem çözme-kurma ilişkisini teorik olarak açıklamak ve uygulama örnekleri ile detaylandırmak
| 1 | Problem kavramını ve problem türlerini bilir |
| 2 | Problem çözmeyi bilir |
| 3 | Problem çözme ile ilgili son dönemde ortaya çıkan gelişmeleri takip eder |
| 4 | Matematiksel problem çözme stratejileri ve problem çözmede çoklu gösterimlerin önemini bilir |
| 5 | Farklı problem çözme stratejileri ile çözülebilecek problem örneklerini çözebilir |
| 6 | Problem çözmenin değerlendirilmesini bilir |
| 7 | Problem kurmanın tanımını, süreci, özelliklerini ve önemini bilir |
| 8 | Problem kurma sınıflamalarını bilir |
| 9 | Problem kurma stratejilerini bilir |
| 10 | Problem kurmanın değerlendirmesini bilir |
Birinci Öğretim
[Yok]
MATEMATİKTE PROBLEM ÇÖZME MATEMATİKTE PROBLEM KURMA
| Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
|---|---|---|---|
| 1 | Matematiksel problem çözmenin doğası, amacı ve önemi | ||
| 2 | Matematiksel problem türleri | ||
| 3 | Matematiksel Problem Çözme Stratejileri | ||
| 4 | Problem Çözme Sürecine Yönelik Modeller | ||
| 5 | Problem Çözme ve Problem Kurmada Üstbiliş | ||
| 6 | Problem Çözme Yoluyla Matematik Öğretimi | ||
| 7 | Matematiksel Problem Çözmede Temsillerin Rolü | ||
| 8 | Teknoloji Destekli Problem Çözme Sürecinin Tasarlanması ve Yürütülmesi | ||
| 9 | Matematik Eğitiminde Performans ve Proje Problemleri | ||
| 10 | Matematiksel Problem Kurmanın Doğası, Amacı ve Önemi | ||
| 11 | Matematiksel Problem Kurma Türleri | ||
| 12 | Değerlendirme Aracı Olarak Problem Kurma | ||
| 13 | Problem Kurma ve Çözme İlişkisi | ||
| 14 | Problem Kurma Temelli Öğrenme |
Matematikte Problem Çözme ve Kurma
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Derse Katılım | 1 | 14 | 14 |
| Tartışma | 5 | 14 | 70 |
| Soru-Yanıt | 5 | 14 | 70 |
| Rapor Hazırlama | 1 | 14 | 14 |
| Rapor Sunma | 1 | 14 | 14 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 182 | ||
| [PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | [PC] 13 | |
| [OC] 1 | 3 | 5 | |||||||||||
| [OC] 2 | 3 | 5 | |||||||||||
| [OC] 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | |||||||||
| [OC] 4 | 3 | 5 | |||||||||||
| [OC] 5 | 3 | 5 | |||||||||||
| [OC] 6 | 3 | 5 | |||||||||||
| [OC] 7 | 3 | ||||||||||||
| [OC] 8 | 3 | ||||||||||||
| [OC] 9 | 3 | ||||||||||||
| [OC] 10 | 3 |