Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MTE6004 | CEBİR ÖĞRETİMİNDEKİ YÖNELİMLER | Ders | 1 | 1 | 6.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
İlköğretimde cebirsel düşünmenin rolü ve öneminin açıklanması ve ortaokul öğrencilerinin cebirsel düşünme becerilerini geliştirme yollarının açıklanması ve etmenleri anlatmak.
Doç. Dr. Hayal YAVUZ MUMCU
1 | Cebir ve cebirsel düşünmeyi açıklar |
2 | Cebir ve cebirsel düşünmenin önemini tartışır. |
3 | Aritmetik ve cebir arasındaki farkı sorgular. |
4 | Cebirsel düşünmede temel kavramlar arasındaki ilişkileri değerlendirir. |
5 | Cebirsel düşünmenin gelişiminde problem ve problem çözmenin rolünü açıklar |
Birinci Öğretim
[Yok]
Cebirsel düşünme nedir? Ne değildir? Cebirsel düşünmedeki temel kavramlar, Cebirsel muhakemenin gelişimi, Cebirsel muhakemenin gelişiminde genelleme perspektifi, Cebirsel muhakemenin gelişiminde problem çözme perspektifi, Cebirsel muhakemenin gelişiminde modelleme perspektifi, Cebirsel düşünme gelişiminde fonksiyonel perspektif, Cebirsel düşünme gelişiminde teknoloji kullanımı, Cebirsel düşünme gelişiminde öğrenci zorlukları ve kavram yanılgıları, Cebirsel düşünme ile ilgili araştırmaların incelenmesi
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Cebirsel düşünme nedir? Ne değildir? Cebirsel düşünmedeki temel kavramlar | ||
2 | Cebirsel muhakemenin gelişimi | ||
3 | Cebirsel muhakemenin gelişiminde genelleme perspektifi | ||
4 | Cebirsel muhakemenin gelişiminde problem çözme perspektifi | ||
5 | Cebirsel muhakemenin gelişiminde modelleme perspektifi | ||
6 | Cebirsel düşünme gelişiminde fonksiyonel perspektif | ||
7 | Cebirsel düşünme gelişiminde teknoloji kullanımı | ||
8 | Arasınav | ||
9 | Cebirsel düşünme gelişiminde öğrenci zorlukları ve kavram yanılgıları | ||
10 | Cebirsel düşünme ile ilgili araştırmalar üzerine tartışmalar | ||
11 | Cebirsel düşünme ile ilgili araştırmalar üzerine tartışmalar | ||
12 | Cebirsel düşünme ile ilgili araştırmalar üzerine tartışmalar | ||
13 | Cebirsel düşünme ile ilgili araştırmalar üzerine tartışmalar | ||
14 | Cebirsel düşünme ile ilgili araştırmalar üzerine tartışmalar | ||
15 | Cebirsel düşünme ile ilgili araştırmalar üzerine tartışmalar | ||
16 | Final Sınavı |
NCTM (1999), Algebraic Thinking, Grades K-12, USA. Blanton, M. L. (2008). Algebra and the elementary classroom. Transforming thinking, transforming practice. Portsmouth, N.H. : Heinemann. Van De Walle, J. A. (2004). Elementary and Middle School Mathematics.5th ed-Boston: Allyn and Bacon
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Tartışma | 1 | 14 | 14 |
Soru-Yanıt | 1 | 14 | 14 |
Rapor Hazırlama | 1 | 14 | 14 |
Rapor Sunma | 1 | 14 | 14 |
Makale Kritik Etme | 1 | 14 | 14 |
Bireysel Çalışma | 4 | 14 | 56 |
Okuma | 1 | 14 | 14 |
3 | 14 | 42 | |
Toplam İş Yükü (saat) | 182 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | [PC] 13 | |
[OC] 1 | 4 | 1 | 3 | 1 | 5 | 5 | 2 | 4 | 4 | 2 | 2 | 2 | 2 |
[OC] 2 | 5 | 1 | 3 | 1 | 5 | 5 | 2 | 4 | 4 | 2 | 2 | 2 | 2 |
[OC] 3 | 4 | 1 | 3 | 1 | 5 | 5 | 2 | 4 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 |
[OC] 4 | 4 | 1 | 3 | 2 | 5 | 5 | 2 | 5 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 |
[OC] 5 | 4 | 1 | 3 | 1 | 5 | 5 | 2 | 4 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 |