GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MTE6004 CEBİR ÖĞRETİMİNDEKİ YÖNELİMLER Ders 1 1 6.00

Yüksek Lisans


Türkçe


İlköğretimde cebirsel düşünmenin rolü ve öneminin açıklanması ve ortaokul öğrencilerinin cebirsel düşünme becerilerini geliştirme yollarının açıklanması ve etmenleri anlatmak.


Doç. Dr. Hayal YAVUZ MUMCU


1 Cebir ve cebirsel düşünmeyi açıklar
2 Cebir ve cebirsel düşünmenin önemini tartışır.
3 Aritmetik ve cebir arasındaki farkı sorgular.
4 Cebirsel düşünmede temel kavramlar arasındaki ilişkileri değerlendirir.
5 Cebirsel düşünmenin gelişiminde problem ve problem çözmenin rolünü açıklar

Birinci Öğretim



[Yok]


Cebirsel düşünme nedir? Ne değildir? Cebirsel düşünmedeki temel kavramlar, Cebirsel muhakemenin gelişimi, Cebirsel muhakemenin gelişiminde genelleme perspektifi, Cebirsel muhakemenin gelişiminde problem çözme perspektifi, Cebirsel muhakemenin gelişiminde modelleme perspektifi, Cebirsel düşünme gelişiminde fonksiyonel perspektif, Cebirsel düşünme gelişiminde teknoloji kullanımı, Cebirsel düşünme gelişiminde öğrenci zorlukları ve kavram yanılgıları, Cebirsel düşünme ile ilgili araştırmaların incelenmesi


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Cebirsel düşünme nedir? Ne değildir? Cebirsel düşünmedeki temel kavramlar
2 Cebirsel muhakemenin gelişimi
3 Cebirsel muhakemenin gelişiminde genelleme perspektifi
4 Cebirsel muhakemenin gelişiminde problem çözme perspektifi
5 Cebirsel muhakemenin gelişiminde modelleme perspektifi
6 Cebirsel düşünme gelişiminde fonksiyonel perspektif
7 Cebirsel düşünme gelişiminde teknoloji kullanımı
8 Arasınav
9 Cebirsel düşünme gelişiminde öğrenci zorlukları ve kavram yanılgıları
10 Cebirsel düşünme ile ilgili araştırmalar üzerine tartışmalar
11 Cebirsel düşünme ile ilgili araştırmalar üzerine tartışmalar
12 Cebirsel düşünme ile ilgili araştırmalar üzerine tartışmalar
13 Cebirsel düşünme ile ilgili araştırmalar üzerine tartışmalar
14 Cebirsel düşünme ile ilgili araştırmalar üzerine tartışmalar
15 Cebirsel düşünme ile ilgili araştırmalar üzerine tartışmalar
16 Final Sınavı

NCTM (1999), Algebraic Thinking, Grades K-12, USA. Blanton, M. L. (2008). Algebra and the elementary classroom. Transforming thinking, transforming practice. Portsmouth, N.H. : Heinemann. Van De Walle, J. A. (2004). Elementary and Middle School Mathematics.5th ed-Boston: Allyn and Bacon



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Tartışma 1 14 14
Soru-Yanıt 1 14 14
Rapor Hazırlama 1 14 14
Rapor Sunma 1 14 14
Makale Kritik Etme 1 14 14
Bireysel Çalışma 4 14 56
Okuma 1 14 14
3 14 42
Toplam İş Yükü (saat) 182

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10 [PC] 11 [PC] 12 [PC] 13
[OC] 1 4 1 3 1 5 5 2 4 4 2 2 2 2
[OC] 2 5 1 3 1 5 5 2 4 4 2 2 2 2
[OC] 3 4 1 3 1 5 5 2 4 3 2 2 2 2
[OC] 4 4 1 3 2 5 5 2 5 3 2 2 2 2
[OC] 5 4 1 3 1 5 5 2 4 3 2 2 2 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek